ویزای تحصیلی

دانشگاه RMIT در استرالیا

دانشگاه RMIT در استرالیا

دانشگاه RMIT در استرالیا یک دانشگاه دولتی تحقیق محور می باشد که در مرکز شهر ملبورن استرالیا واقع شده و طرفداران بسیار دارد. این دانشگاه خصوصا در 20 سال گذشته مورد توجه دانشجویان سرتاسر دنیا قرار گرفته که قصد دارند با تحصیل در یک دانشگاه ممتاز استرالیایی در نهایت اقامت دائم این کشور را کسب نمایند. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر اطلاعات مهاجرتی خود به ارائه مطالبی در خصوص دانشگاه RMIT، شهریه تحصیلی در این دانشگاه، هزینه زندگی در استرالیا و عناوین مرتبط دیگر پرداخته اند که امید است مطالعه آن برای علاقه مندان به اخذ اقامت استرالیا مفید واقع گردد.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه RMIT چیست؟
  • بهترین رشته های تحیلی در این دانشگاه کدامند؟
  • آیا دانشگاه دارای رتبه برتر بین المللی است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا بازار کار جهانی این دانشگاه را مورد تایید قرار می دهد؟

مهاجرت به استرالیا

به عنوان کشوری که صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد و از لحاظ شاخص توسعه انسانی، میزان تولید ناخالص داخلی، آزادی اقتصادی، آموزش و پرورش، سلامت و بهداشت، کیفیت زندگی، آزادی های شهروندی و در مجموع رفاه اجتماعی در میان سایر کشورهای دنیا سرآمد است، افراد زیای از سرتاسر دنیا علاقه مند به اخذ اقامت استرالیا هستند. البته در حال حاضر صرف نظر از روش های سرمایه گذاری که نیاز به صرف هزینه های بسیار کلان دارد، دو راه برای مهاجرت جوانان به استرالیا موجود است: تحصیل در استرالیا از طریق اخذ پذیرش از یک دانشگاه استرالیایی، کار در استرالیا از طریق سیستم امتیازبندی کارگران ماهر.

از میان دو راه اخیر، روش امتیازبندی نیز در 5 سال گذشته با سخت گیری های زیادی از سوی دولت استرالیا همراه بوده و ایرانیان به طور خاص، با اخذ حداقل نمره آیلتس مورد نظر برای این فرآیند مشکل دارند به همین دلیل اکثرا ترجیح می دهند اقامت خود را از طریق روش تحصیلی به دست آورند. البته پرداخت هزینه های تحصیل باعث شده برخی افراد از انتخاب استرالیا پشیمان شوند چرا که اگرچه تابعین استرالیا سالیانه 9050$ (دلار استرالیا) شهریه پرداخت می کنند، دانشجویان بین المللی با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی سالیانه بیش از 20000$ (دلار استرالیا) به منظور تحصیل در دانشگاه RMIT در استرالیا می پردازند.

آشنایی با دانشگاه RMIT در استرالیا

دانشگاه RMIT در استرالیا یک دانشگاه تحقیق محور است که در سال 1887 توسط فرانسیس اورموند، ابتدائا به عنان یک مدرسه شبانه، به منظور ارائه آموزش در حوزه های علوم و تکنولوژی در پاسخ به نیاز فراوان بازار کار استرالیا در پی انقلاب صنعتی، تاسیس گشت. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 87000 نفر دانشجو دارد و با 1300000000$ (دلار استرالیا) درآمد سالیانه، یکی از ثروتمندترین دانشگاه های استرالیایی است که توسط طبقه بندی QS یک دانشگاه 5 ستاره شناخته شده و در رشته هنر و طراحی نیز رتبه 17 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است.

آشنایی با دانشگاه RMIT در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه RMIT در استرالیا

از جمله نقاط منفی که با توجه به بالا رفتن نرخ ارز بسیاری از افراد را از ورود به استرالیا منصرف کرده، هزینه زندگی در استرالیا می باشد. به طور دقیق تر استرالیا در کنار لیختین اشتاین و سوئیس در زمره گران قیمت ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد. البته اگرچه هزینه زندگی یک فرد در استرالیا ماهیانه به طور متوسط 2835$ (دلار استرالیا)، یک زوج 4118$ (دلار استرالیا) و یک خانواده چهار نفره 5378$ (دلار استرالیا) می باشد، اما درآمد ماهیانه نیز در این کشور به طور متوسط 7630$ (دلار استرالیا) است که رقم قابل توجهی است. منتهی دانشجویان از آن جایی که اجازه کار پاره وقت دارند نمی توانند از پس هزینه زندگی برآیند مگر از پیش تمکن مالی خوبی داشته باشند یا موفق شوند با توجه به رزومه خود دانشگاه را متقاعد کنند تا به آن ها به عنوان دانشجوی ممتاز کمک هزینه تحصیلی اختصاص دهد.

در نهایت اگر فرد بتواند موفق شود از پس هزینه ها برآید، فارغ التحصیلی از دانشگاه RMIT در استرالیا برای وی مزایای زیادی به همراه خواهد داشت که مهم ترین آن استخدام آسان در استرالیا یا حتی کشورهای دیگر است. البته این مسئله برای گروهی که تمایل دارند پس از اتمام تحصیلات به کشور خود بازگردند اهمیت زیادی نخواهد داشت اما گروهی که می خواهند در یک کشور خارجی مشغول به کار باشند باید پیش از انتخاب دانشگاه و کشور مورد نظر خود، از آمار بیکاری کشور به علاوه شرایط فارغ التحصیلان دانشگاه هنگام استخدام، مطلع باشند. البته آمار بیکاری در استرالیا در سال های اخیر همواره زیر 6% بوده اما همچنان اتمام تحصیلات در دانشگاه RMIT در استرالیا، تضمینی برای پیدا کردن شغل مناسب است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه RMIT در استرالیا

ضروری است توجه شود جزییات مدارک درخواستی در مقاطع تحصیلی و دانشکده های مختلف متفاوت است اما به طور کلی پیش از درخواست پذیرش از دانشگاه RMIT در استرالیا، مدارک ذیل باید تهیه گردد:

  • رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره گردیده از جمله مدارک تحصیلی مقاطع قبلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی فرد
  • مدرک زبان تافل، آیلتس یا PTE
  • توضیه نامه از حداقل دو تن از اساتید مقطع قبلی فرد
  • انگیزه نامه تحصیلی

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردیده، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه RMIT در استرالیا، بازار کار برای فارغ التحصیلان از این دانشگاه، شرایط اقتصادی و بازار کار در استرالیا، هزینه زندگی و عناوین مرتبط دیگر بیان گردید که امید است چشم انداز خوبی پیش روی علاقه مندان به تحصیل در استرالیا فراهم کرده باشد. مهم ترین نکته پیش از انتخاب دانشگاه، هزینه های مالی و بازار کار پس از فارغ التحصیلی از آن است که افراد باید در نظر داشته باشند خصوصا در کشورهایی مثل استرالیا، آمریکا، انگلستان و سوئیس که هزینه های ماهیانه زندگی نیز بسیار بالا هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *