ویزای تحصیلی

دانشگاه Rochester در آمریکا

دانشگاه Rochester در آمریکا

یکی از دانشگاه های قدیمی و بسیار پر مخاطب کشور آمریکا، دانشگاه Rochester در آمریکا می باشد که در شهر روچستر واقع شده است. این دانشگاه در سال 1850 میلادی به صورت خصوصی تاسیس شد و ظرفیت پرورش حدود 11000 دانشجو در هر ترم را دارد. جالب است بدانید کالج Rochester در آمریکا از نظر قدمت ساخت دوازدهمین دانشگاه کشور آمریکا می باشد و تاکنون افراد سرشناس بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

به طور کلی کشور آمریکا صاحب یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان می باشد که از دانشگاه‌ های معتبر فراوان در تمام رشته های تحصیلی مهندسی، پزشکی و علوم انسانی تشکیل شده است و سالانه پذیرای تعداد زیادی از مهاجران می باشد که قصد ادامه تحصیل در کشور آمریکا را دارند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقمندان محترم در رابطه با دانشگاه Rochester در آمریکا در سال 2024 نگارش شده است.

رشته های دانشگاه Rochester در آمریکا در 2024

دانشگاه Rochester در آمریکا در سال 2024 یکی از دانشگاه های بسیار با کیفیت و معتبر کشور آمریکا می باشد. این دانشگاه در سال 1850 به واسطه یک سرمایه‌ گذاری خصوصی تاسیس شد. کادر آموزشی دانشگاه روچستر در آمریکا بیش از 1200 نفر پرسنل دارد که اکثریت آن ها از طریق گزینه های رقابتی و بر اساس شایسته سالاری استخدام شده اند. پردیس اصلی دانشگاه روچستر در فاصله 2 مایل در جنوب روچستر در نیویورک واقع شده است و دانشکده های این دانشگاه نیز در اطراف شهرستان روچستر قرار دارند.

نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس1850
مقاطع تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا
تعداد دانشکده13 دانشکده

بطور کلی این دانشگاه در رشته‌ های علوم اقتصادی و علوم سیاسی، رشته های مدیریت کسب و کار، مدیریت شهرسازی و همچنین در بعضی از شاخه های مهندسی و مهارت های فنی فعالیت می کند اما در زمینه موسیقی و هنرهای نمایشی نیز از یک کادر آموزشی بسیار مجرب بهره می برد و سالانه تعداد زیادی دانشجو در این رشته ها پذیرش می کند. از جمله فارغ التحصیلان سرشناس این دانشگاه می توان به استیون شو (وزیر انرژی سابق آمریکا) و مایکل کنفر (برنده جایزه اسکار) اشاره کرد که هر 2 از دانشگاه روچستر در آمریکا فارغ التحصیل شده اند.

دانشکده های دانشگاه Rochester در آمریکا

همانند اکثر دانشگاه های برتر جهان ساختمان اصلی دانشگاه روچستر در آمریکا در روچستر واقع شده است و دانشکده های این دانشگاه در حواشی شهر قرار دارند که در ادامه برخی دانشکده های این دانشگاه معتبر آمریکایی را جهت تحصیل در آمریکا شرح خواهیم داد:

  • دانشکده علوم اقتصادی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده زمین شناسی
  • دانشکده مطالعات محیطی
  • دانشکده موسیقی کلاسیک
  • دانشکده فیزیک و نجوم
  • دانشکده جامعه شناسی
  • دانشکده زیست شناسی و غیره

با نظر به شرایط و رشته تحصیلی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید مدارک و اسنادی که دانشگاه روچستر در آمریکا از شما طلب می کند می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی یک پاسپورت معتبر، گواهی سلامت پزشکی، اسناد و مدارک مبنی بر تمکن مالی و آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی با ریز نمرات از متقاضیان اخذ می شود.

دانشکده های دانشگاه Rochester در آمریکا

هزینه تحصیل در Rochester در آمریکا 2024

زندگی در این کشور ارزان نیست همچنین درآمدهای افراد شامل مقادیر زیادی مالیات بر درآمد خواهد شد. شهریه دانشگاه Rochester در آمریکا در هر رشته ای متفاوت است اما به طور میانگین 63150$ (دلار آمریکا) می باشد. همچنین باید توجه داشت که زندگی در شهر روچستر ایالت نیویورک آمریکا سالیانه 21474$ (دلار آمریکا) یا ماهیانه حدود $1789 (دلار) هزینه خواهد داشت که به دلیل پایین بودن نرخ تورم به مرور افزایش چشمگیری هم نخواهد یافت.

در جدول زیر می توان با ریز جزییات مخارج تحصیل و زندگی در روچستر آمریکا طی سال 2024 آشنا شد:

آیتم هاهزینه ها به واحد دلار
شهریه سالیانه$63150
فی$1234
مسکن و غذا$18784
هزینه های غیرمستقیم شامل کتب، لوازم آموزشی و غیره$1310
حمل و نقل$300
مخارج شخصی$1080

دانشجویان باید توجه داشته باشند که عمده هزینه‌ های آن ها در کشور آمریکا اجاره آپارتمان است. این در حالی است که کشور همسایه آمریکا یعنی کانادا نه تنها راحت تر از آمریکا ویزا صادر می کند بلکه هزینه های آن نیز کم تر از کشور آمریکا می باشد.

در جدول ذیل میانگین نرخ اجاره مسکن در آمریکا و کانادا در سال 2024 بیان شده است:

نوع مسکناجاره ماهانه در کانادا به دلار آمریکااجاره ماهانه در آمریکا به دلار آمریکا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$1500$1841
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$1362$1506
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر$2392$3091
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر$2007$2493

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه Rochester در آمریکا

متقاضیان و مشتاقان تحصیل در دانشگاه Rochester سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • چه رشته هایی به صورت تخصصی در این دانشگاه تدریس می شوند؟ به طور کلی این دانشگاه در رشته‌ های علوم اقتصادی و علوم سیاسی، رشته های مدیریت کسب و کار، مدیریت شهرسازی و همچنین در بعضی از شاخه های مهندسی و مهارت های فنی فعالیت می کند اما در زمینه موسیقی و هنرهای نمایشی نیز از یک کادر آموزشی بسیار مجرب بهره می برد.
  • دانشگاه Rochester چه ویژگی هایی دارد؟ این دانشگاه خصوصی بوده، 13 دانشکده دارد و در سال 1850 تاسیس شده است.
  • دانشکده های تخصصی دانشگاه Rochester کدامند؟ دانشکده علوم اقتصادی، دانشکده زیست شناسی، دانشکده علوم کامپیوتر و نرم افزار، دانشکده جامعه شناسی، دانشکده هنرهای نمایشی، دانشکده مطالعات محیطی، دانشکده فیزیک و نجوم شناسی، دانشکده موسیقی کلاسیک و غیره.
  • چه مدارکی برای تحصیل در دانشگاه Rochester الزامی است؟ ارائه یک پاسپورت معتبر، ارائه گواهی سلامت پزشکی، ارائه اسناد و مدارک مبنی بر تمکن مالی و ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات.
  • هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان چقدر است؟ عمده هزینه‌ های دانشجویان در آمریکا اجاره آپارتمان است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مناطق مرکزی ایالت هایی مانند واشنگتن و سیاتل می تواند تا 3000$ (دلار آمریکا) در ماه هزینه دربرداشته باشد. اگر دانشجویان در خوابگاه های مخصوص به دانشگاه اقامت کنند برای یک دوره 4 ساله لیسانس در حدود 10000$ (دلار آمریکا) باید هزینه بپردازند.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *