ویزای تحصیلی

دانشگاه UBIS در سوئیس

دانشگاه UBIS در سوئیس

دانشگاه UBIS در سوئیس از جمله دانشگاه های پیشرفته و مدرن کشور سوئیس می باشد که خاصه در رشته های مدیریت و بازرگانی دانشجوی خارجی می پذیرد. این دانشگاه معتبر سوئیسی در سال 2006 در شهر ژنو تاسیس گردید و به عنوان یکی از دانشگاه های خصوصی موفق در جذب دانشجویان بین المللی مطرح است. جالب است بدانید که در حال حاضر دانشجویانی از 40 کشور دنیا در این دانشگاه سوئیسی مشغول تحصیل هستند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله جامع در پی پاسخگویی به سوالا عزیزان در رابطه با دانشگاه UBIS هستیم:

  • آیا تحصیل در دانشگاه UBIS به صورت کاملا مجازی است؟
  • مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه UBIS چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه UBIS کشور سوئیس چقدر است؟
  • آیا شرایط کار دانشجویی در این دانشگاه فراهم است؟
  • آیا می توان با استفاده از مدرک زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کرد؟
  • آیا امکان استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه UBIS برای متقاضیان ایرانی نیز فراهم است؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در شهر ژنو سوئیس به چه صورتی است؟

معرفی دانشگاه UBIS در سوئیس

دانشگاه مطالعات بازرگانی و بین المللی (دانشگاه UBIS در سوئیس) در سال 2006 در شهر ژنو پایه گذاری شده است. این دانشگاه یک موسسه خصوصی سوئیسی معتبر بین المللی و جزئی از شرکت مشاوره و سرمایه گذاری هامیلتون وایت (Hamilton White) می باشد. با وجود اینکه دانشگاه UBIS مورد تایید OAQ سوئیس نمی باشد اما دارای تاییدیه معتبری از انجمن بین المللی آموزش بازرگانی دانشگاهی می باشد. جدول زیر نشانگر جزئیاتی درباره این دانشگاه سوئیسی می باشد:

نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس2006
هیات علمی70 دانشجو
دانشجو400 دانشجو (100 دانشجو کارشناسی و 300 دانشجوی تحصیلات تکمیلی)
پردیسپردیس شهر ژنو
وب سایتwww.ubis-geneva.ch

یکی از امتیازات مهم تحصیل در داننشگاه UBIS تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. اما از برنامه های تحصیلی معروف این دانشگاه می توان به تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت بازرگانی و روابط بین المللی به اضافه برنامه های دارای مدرک ویژه صنعتی در رشته های سازمان بین المللی، بانکداری و خدمات مالی اشاره نمود. تمامی برنامه های تحصیلی در پردیس های شهری در ژنو (100% آنلاین یا به صورت ترکیبی آنلاین و پردیسی) برگزار شده و دانشجویان نیز مدرک دوبل سوئیسی و آمریکایی دریافت می کنند.

شرایط پذیرش از دانشگاه UBIS در سوئیس

برنامه های دانشگاه UBIS در سوئیس مبتنی بر استانداردهای آموزشی ایالات متحده آمریکا و مطابق استانداردهای برنامه بلونیا (Bologna Process) می باشد. معمولا هم مدارک دوگانه اعطایی این دانشگاه با مشارکت دانشگاه خواهر در ایالات متحده یعنی دانشگاه پوتوماک واشنگتن دی.سی به فارغ التحصیلان برنامه های کارشناسی مدیریت بازرگانی (BBA)، کارشناسی هنر در روابط بین الملل (BA-IR) و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) اعطاء می شود.

اما شرایط پذیرش دانشگاه UBIS در سال تحصیلی 2020 بدین صورت است که مهلت های درخواست پذیرش در 6 ژانویه، 9 مارس، 11 می، 6 جولای، 24 آگوست و 26 اکتبر امسال می باشد. دانشجویا متقاضی می بایستی با مراجعه به وب سایت خود دانشگاه به نشانی ubis-geneva.ch فرم درخواست پذیرش را تکمیل و سپس نسبت به ارسال کپی دیجیتال مدارک ذیل اقدام نمایند:

  • کپی مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریزنمرات آن
  • کپی مدرک آزمون زبان انگلیسی TOEFL
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • CV یا رزومه
  • انگیزه نامه (با حداکثر 250 کلمه)
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام حدود CHF100 (فرانک)

شرایط ویزا برای تحصیل در دانشگاه UBIS در سوئیس

اصولا تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه UBIS در سوئیس بدون اخذ ویزای دانشجویی سوئیس امری غیر ممکن است. در واقع ویزای تحصیلی سوئیس به منزله مجوز قانونی شما برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. اما به خاطر ماهیت فول تایم دوره های تحصیلی دانشگاه UBIS سوئیس، دانشجویان بین المللی ملزم به درخواست ویزای D ملی بلند مدت هستند. این ویزا از نوع اقامت موقت یا ویزای دسته B سوئیس به حساب آمده و بنابرین امکان به همراه آوردن اعضای خانواده با این نوع ویزا منتفی است. اما مدارک مورد نیاز جهت درخواست و اخذ این نوع ویزا از سفارت کشور سوئیس عبارتند از:

  • فوتوکپی پاسپورت معتبر بین المللی
  • فوتوکپی کلیه مدارک شناسائی
  • گواهی تمکن مالی کافی جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس با حداقل اعتبار CHF9000 (فرانک)
  • پوشش بیمه سلامت/ سوانح
  • انگیزه نامه (SOP)
  • رسید پرداخت شهریه دوره تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 60€ (یورو) برابر با 68$ (دلار)
  • رزومه متقاضی CV
  • فوتوکپی کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • نامه امضاء شده توسط متقاضی دال بر خروج از کشور سوئیس به محض اتمام دوره تحصیلی
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه UBIS

نکته مهم در خصوص این مدارک آن است که اسناد و مدارک لازمه حتما باید به یکی از زبانهای سه گانه آلمانی، فرانسه و یا انگلیسی ترجمه شده و سپس توسط ارگان های ذیربط مورد تایید نهایی قرار گیرد. در ادامه این پروسه و قبل از روز مصاحبه به سفارت کشور سوئیس تحویل داده شود.

شرایط ویزا برای تحصیل در دانشگاه UBIS در سوئیس

هزینه تحصیل در دانشگاه UBIS

اما بحث مهم دیگری که درباره شرایط تحصیلی در دانشگاه UBIS در سوئیس مطرح است درباره اطلاع از شرایط هزینه تحصیلی در این دانشگاه معتبر می باشد. در این زمینه حتما توصیه می شود که قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه UBIS مطالعه ای درباره نحوه برگزاری کلاس ها و سبک آموزشی هر دوره انجام شود. چراکه دوره های تحصیلی این دانشگاه به سه صورت آنلاین، حضوری و دوره های ترکیبی برگزار شده و هزینه تحصیلی آنها نیز متفاوت از هم می باشد. به طوری که:

  • متوسط شهریه سالیانه دوره های آنلاین: 600 (فرانک)
  • متوسط شهریه سالیانه دوره های فول حضوری: 000 (فرانک)
  • متوسط شهریه سالیانه دوره های ترکیبی: 400 (فرانک)

هزینه زندگی در ژنو سوئیس

ژنو (Geneva) شهری پویا و سرزنده واقع در مرکز اروپای غربی است که از قرن 19 به عنوان مرکز مالی جهانی و کوریدور بین المللی اصلی امور دیپلماتیک شناخته می شود. هزینه تحصیلی در شهری مثل ژنو کمی بالا است و این ممکن است برای دانشجویان بین المللی نسبتا امری ناخوشایند محسوب شود. اما دانشجویان در دانشگاه UBIS از امتیازات متعددی مثل برنامه های بورس تحصیلی و نیز کار دانشجویی (15 ساعتی در هر هفته) برخوردار هستند و از این طریق می توانند بخش قابل ملاحظه ای از مخارج خود در شهر ژنو را درآورند.

هزینه زندگی در سوئیس و در شهر زیبای ژنو نیز شامل مخارج خورد و خوراک، مخارج حمل و نقل، مخارج اجاره مسکن و امثالهم می باشد که همگی بر عهده خود دانشجوی بین المللی می باشد. این هزینه ها در ژنو نیز غالبا به نوع اقامت دانشجویی بستگی کاملی دارد. مثلا دانشجویان خارجی ساکن خوابگاه های دانشجویی برای تامین این مخارج، ماهیانه به حدود CHF1600 تا CHF2000 (فرانک) نیازمند هستند. اما دانشجویان ساکن آپارتمان های خصوصی برای تامین این مخارج به حدود CHF2100 (فرانک) نیاز دارند.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه UBIS در سوئیس

دانشگاه UBIS در سوئیس دو نوع کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خود ارائه می کند. اینها شامل گرانت های دانشگاهی و بورس های تحصیلی دانشگاه UBIS می باشد. گرانت های دانشجویی دانشگاه UBIS معمولا بر اساس نیاز واقعی و تا 25% از هزینه کل تحصیلی به دانشجویان صلاحیتدار اعطاء می شود. دانشجویان متقاضی اخذ گرانت نیاز محور دانشگاه UBIS بایستی کپی مدارکی از جمله گزارشات مالیات بر درآمد سال جاری و ترازنامه درآمدی خود را تحویل دهند و نیز از شرایط اصلی اخذ این گرانت ها ارائه معدل کل (GPA) حداقل میانگین C (2.0) برای کارشناسی ها و B (3.0) برای کارشناسی ارشدها الزامی است.

اما بورس های UBIS همگی جزء بورسیه های شایستگی محور بوده و صلاحیت افراد برای اخذ این بورس ها از طریق ارایه مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرد. شرط معدل کل B+ (3.3) برای دانشجویان کارشناسی و شرط معدل کل A- (3.7) جزء شرایط اصلی اخذ پاداش های بورسیه شایستگی محور آکادمیک دانشگاه UBIS در سوئیس می باشد. کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن اعلام آمادگی برای قبول پرونده های اعزام دانشجو به خارج آماده ارایه مشاوره های تخصصی جهت اخذ تضمینی انواع ویزای تحصیلی در اروپا نیز می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *