ویزای کاری

درآمد مهندسان در بلغارستان

درآمد مهندسان در بلغارستان

درآمد مهندسان در بلغارستان موضوعی است که اکثر فارغ التحصیلان و کارجویان مهندسی به دنبال اطلاع از آن هستند و مورد توجه قرار می دهند. با اینکه این سطح درآمدی در مقایسه با میانگین درآمد مهندسان در اروپا و آمریکا در سطح رضایت بخشی قرار ندارد، اما روندهای افزایش درآمد مهندسان بلغاری در طی سال های گذشته نشانگر ارتقاء درآمدی آنها است. از سوی دیگر، هزینه زندگی در بلغارستان بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است و این خود یک مزیت برای مهندسان محسوب می گردد.

فارغ التحصیلان مهندسی زیادی در ایران هستند که به خاطر نبود فرصت شغلی و یا عدم تناسب موقعیت شغلی خود به دنبال کار در یک کشور خارجی هستند. برای این منظور، اغلب هموطنان کشورهای اروپایی را به واسطه شرایط کار و زندگی مطلوب به عنوان مقصد برتر مهاجرتی می دانند. هدف آنها از این کار علاوه بر کار و زندگی بر طبق استاندارد اروپایی بلکه همچنین دست یابی به اقامت اروپایی و بهره مندی از امتیازات ویژه آن است. بنابراین به مهندسان علاقه مند مهاجرت به بلغارستان توصیه می کنیم که قبل از هر اقدامی با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره لازم را انجام دهند.

شرایط کار مهندسان در بلغارستان در 2023

قانون کار در بلغارستان تعیین کننده شرایط کار مهندسان در کشور بلغارستان می باشد. کلیه مهندسان شاغل در بلغارستان و اعضای خانواده آنها تحت پوشش سیستم تامین اجتماعی یکپارچه قرار دارند. رعایت ایمنی کار و محافظت محیطی از جمله مسئولیت های کارفرمای بلغاری است که در حال حاضر در شرایط نامناسبی قرار داشته و نیاز به ارتقای کیفیت دارد. از جمله موارد دیگر می توان به قانون اخذ 10% از درآمد مهندسان در بلغارستان به عنوان مالیات بر درآمد اشاره نمود. این قانون نه تنها در مورد مهندسان بلکه درباره تمامی مشاغل بلغاری لازم الاجرا است.

ساعات کاری استاندارد مهندسان در کشور بلغارستان حدود 8 ساعت در روز بوده و آنها مجموعا 5 روز در هفته کار می کنند. معمولا ساعت کاری مهندسان در بخش صنعتی بلغارستان از ساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 5 عصر به اتمام می رسد. این درحالی است که ساعت کاری مهندسان در بخش های دولتی و خدمات از ساعت 9 صبح شروع و در ساعت 6 عصر به پایان می رسد. ضمنا سالانه تمامی مهندسان در بلغارستان از حق مرخصی با حقوق تا 20 روز برخوردارند و نیز مثل همه شهروندان بلغاری حق استفاده از 11 روز تعطیلات عمومی را نیز دارند. در 2023 مهندسان در صورت ارائه گواهی استعلاجی موقتی می توانند از مزایای بیماری (Sickness benefits) پرداختی توسط موسسه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وضعیت درآمد مهندسان در بلغارستان

وضعیت درآمد مهندسان در بلغارستان

در جدول ذیل حدود درآمد تعدادی از محبوب ترین رشته های مهندسی در بلغارستان طی سال 2023 بیان شده است:

عنوان شغلیمیانگین درآمد (لف بلغارستان)
مهندس عمرانBGN3040
مهندس برقBGN3240
مهندس مکانیکBGN3010

دسته بندی حقوق و درآمد مهندسان در بلغارستان

یکی از اصلی ترین دلایلی که سالانه بیش از صدها تبعه خارجی برای کار به بلغارستان مهاجرت می کنند، دسته بندی عادلانه حقوق و درآمد مهندسان در بلغارستان است. طی سالهای اخیر، روند ورود مهندسان به بلغارستان به دلیل میزان مطلوب درآمد مهندسان در بلغارستان، بیش از پیش افزایش یافته است. این امر باعث شده تا صنعت مهندسی بلغارستان با پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های مختلف مواجه شود. دسته بندی حقوق و درآمد مهندسان در بلغارستان باعث می شود تا حقوق مهندسان در این کشرو به صورت عادلانه بین آنها توزیع شود.

برای آشنایی بیشتر با دسته بندی حقوق و درآمد مهندسان در بلغارستان به جدول زیر مراجعه فرمایید:

دسته بندی حقوق و درآمد مهندسان در بلغارستانتوضیحات
حقوق اولیه برای مهندسان در بلغارستانحقوق اولیه در رشته مهندسی در بلغارستان از 980BGN تا 1900BGN (لو بلغارستان) متغیر است. این مقدار پایین ترین رقم گزارش شدهع در یک نظر سنجی حقوق و دستمزد در بلغارستان می باشد. که این میزان، درآمد هزاران شرکت کننده و متخصص از سراسر کشور را شامل می شود.
حقوق متوسط مهندسان در بلغارستاندرآمد متوسط در رشته مهندسی در بلغارستان 2800BGN (لو بلغارستان) می باشد. البته این رقم به این معنی است که، نیکمی از مهندسان در بلغارستان پایین تر از این مبلغ در این کشور درآمد دارند.
حقوق بالای مهندسان در بلغارستانبا بررسی نمودار توزیع حقوق مهندسان در بلغارستان می تواند عنوان کرد که 30% از افراد شاغل در رشته مهندسی از میزان حقوق برخوردار هستند. که این میزان حقوق برای آنها حدود 3700BGN (لو بلغارستان) در ماه می باشد.

نحوه کاریابی مهندسان در بلغارستان چگونه است؟

همانطوری که در جریان هستید، مهاجرت به بلغارستان و اخذ ویزای کار این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی مشروط به داشتن پیشنهاد کاری یا همان job offer از سوی کارفرمای بلغاری می باشد. به همین خاطر است که مرحله اول برای استارت فرآیند اخذ ویزای کار در بلغارستان همانند کار در آلمان کاریابی در این کشور اروپایی است. به همین دلیل است که مرحله کاریابی جزو مهمترین مرحله برای مهاجرت کاری به بلغارستان و یا هر کشور اروپایی محسوب می گردد. شما به عنوان یک مهندس خارجی روش های مختلفی برای کاریابی در بلغارستان در اختیار دارید. بهترین و سریعترین راه ممکن کاریابی از طریق وب سایت های کار در بلغارستان یا در سطح اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. برخی ار این وب سایت های معروف عبارتند از:

  • careersinbulgaria.eu
  • europelanguagejobs.com
  • www.jobs.bg
  • www.jobtiger.com

مراجعه به بخش نیازمندی های روزنامه های محلی بلغارستان، تماس با موسسه کاریابی معتبر , پرس و جو از دوستان و فامیل از جمله این موارد می باشد. همانطور که همواره توسط کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز توصیه می شود، علاقمندان می توانند با تماس با موسسه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

سوالات مهم در خصوص درآمد مهندسان در بلغارستان

با توجه به سوالات مکرر شمار عزیزان در خصوص درآمد مهندسان در بلغارستان، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی زا سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • بالاترین درآمد مهندسان در بلغارستان در کدام بخش است؟ به طور کلی درآمد مهندسان در بلغارستان بسیار مطلوب است، اما برخی از بخش ها از جمله مهندسی برق، مهندسی صنایع و مهندسی پزشکی از بالاترین سطح درآمد در این کشور برخوردار هستند.
  • درآمد مهندسان در بلغارستان در کدام شهر مطلوب تر است؟ با توجه به مرکزیت اقتصادی صوفیه، پایتخت بلغارستان، درآمد مهندسان در این شهر به مراتب بالاتر از دیگر شهرهای بلغارستان می باشد.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *