ویزای کاری

درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا

درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا

فریلانسرها در ایالات متحده آمریکا می توانند با و بدون حضور در شرکت کار کنند و از سطح بالای درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا برخوردار شوند. درباره اهمیت کار سیاه فریلانس در آمریکا همین بس که هم اکنون بیش از 54 میلیون آمریکایی مشغول کار فریلانسری هستند که این کار انعطاف پذیری بیشتری در ساخت سبک زندگی دلخواه به آن ها می دهد. از مزایای کار سیاه فریلانسی در آمریکا می توان به درآمدهای بالاتر، مالیات های کمتر، هزینه کار پایین تر، ریسک ایمنی کار کمتر، فضای کاری و اداری کمتر و غیره اشاره نمود.

شما برای انجام کار سیاه فریلانسر در آمریکا نیازمند مهارت خاص می باشید. کار سیاه فریلانسری در آمریکا هم به صورت تمام وقت و نیمه وقت بوده و متقاضیان این کار در آمریکا شامل دانشجویان، شاغلین کار آزاد، کارآفرین ها و غیره می توانند بنا بر شرایط خود قرارداد کاری خود را به صورت تمام وقت یا پاره وقت منعقد سازند. در حال حاضر، فریلانسرها حدود 34% از نیروی کار آمریکا را تشکیل می دهند و درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا در حدود 1.4$ تریلیون (دلار آمریکا) در سال است. اما قبل از شروع کار فریلانسر در آمریکا، متقاضیان کار سیاه freelancer نیازمند اخذ ویزای مهاجرتی از نوع مدرک مجوز کار (EAD) در آمریکا شامل L2 و J2 و گرین کارت می باشد. توصیه ما در زمینه اخذ ویزای کار آمریکا مشاوره با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

  • آیا کار به عنوان فیری لنسر در کشور آمریکا خلاف قوانین است؟
  • شرایط زندگی در آمریکا چگونه است؟
  • آیا می توان با کار فیریلنسر هزینه های زندگی در آمریکا را تامین کرد؟
  • چه کسانی به این سبک از کار در آمریکا نیاز دارند؟

زندگی و کار در آمریکا

آمریکا یکی از پرهزینه ترین کشورهای دنیا می باشد به طوری که حدود هزینه های زندگی ماهانه برای یک نفر با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی او حدود 3050$ (دلار آمریکا) است. پس ممکن است تامین هزینه های زندگی برای دانشجویان که اجازه کار تمام وقت ندارند کمی دشوار باشد. به همین دلیل است که دانشجویان غالبا تلاش می کنند از دانشگاه های آمریکا بورسیه اخذ نمایند.

البته خوشبختانه فرصت های شغلی زیادی در آمریکا وجود دارد و پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. در آمریکا تا اوایل سال 2020 نرخ بیکاری 3.9% بود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش یافته بود. ولی در اوایل سال 2024 این نرخ حدود3.7% است.

نرخ بیکاری در آمریکا در نمودار ذیل به طور مفصل تر بررسی شده است:

تحلیل نرخ بیکاری در کشور آمریکا

 

با این حال کسانی که در آمریکا تحصیل کرده اند برای پیدا کردن کار در این کشور یا سایر نقاط دنیا با مشکلی مواجه نخواهند بود. حداقل و حداکثر درآمد در آمریکا در ادامه بیان شده است:

  • حداقل درآمد سالانه: 24000$ (دلار آمریکا)
  • حداکثر درآمد سالانه: 423000$ (دلار آمریکا)

البته چون نرخ تورم در این کشور خیلی پایین است به مرور افراد با کاهش قدرت خرید روبرو نخواهند بود. نرخ تورم در آمریکا طی چند سال در نمودار ذیل بررسی شده است:

نرخ تورم در آمریکا طی چند سال

کار سیاه در آمریکا

کار سیاه در آمریکا به هر کار غیرقانونی که که از سوی دولت و قانون و جامعه جرم و غیرقانونی و خطرناک و مضر است محسوب می شود. اما مشاغلی هم هستند که قانونی اند اما از سوی مهاجران غیرقانونی انجام می شود. محبوب ترین شغل برای مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده در صنعت ساخت و ساز است، به ویژه به عنوان سنگ تراشی، سازنده و کارگر. علیرغم گاهی اوقات شرایط کاری خطرناک، مهاجران غیرقانونی می توانند از 200$ تا 300$ (دلار) در روز درآمد داشته باشند. مانیکور و آرایشگر حرفه های محبوب مهاجران غیرقانونی، به ویژه مهاجران ویتنامی و چینی، در صنعت خدمات زیبایی هستند.

شرایط کار فریلانسرها freelancer در آمریکا

استخدام فریلانسرها در آمریکا نه تنها از مقبولیت بیشتری برخوردار است بلکه برای اغلب شرکت ها جذابیت خاصی دارد. در واقع کار فریلانس از یک طرف فرصت باور نکردنی برای افراد ماهر در جهت شروع کار فریلانسی ایجاد کرده و از طرف دیگر به افراد سبک کار خود اشتغالی پایدار را آموزش می دهد. اما برای شروع کار سیاه فریلانسری در آمریکا شما بایستی مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • تعریف اهداف
  • یافتن موقعیت کاری سودآور
  • شناسایی مشتریان هدف
  • تنظیم قیمت های استراتژیک برای خدمات
  • ساخت وب سایت های تبلیغی کیفیت بالا
  • نمایش نمونه کارها یا خدمات
  • انتخاب مشتریان اولیه
  • اشاره به مشتریان در محتوای سایت

وبسایت های راهنمای فریلانسرها در آمریکا

فریلانسرها برای کار در آمریکا نیازمند اخذ مجوز می باشند. اگر شما فریلانسر freelancer بوده و به دنبال کار سیاه فریلانسری در آمریکا هستید، مطمئنا این کار یکی از کارهای مشقت بار و سختی است که زمان و تلاش زیادی از متقاضیان می طلبد. اما یکی از راه های ساده برای یافتن کار سیاه freelancer در آمریکا مراجعه به وبسایت های فریلانس می باشد که به افراد حرفه ای برای یافتن کار مورد علاقه کمک فراوانی می کند.

فهرست این وبسایت های راهنما به شرح ذیل است:

  • Skyword
  • Nexxt
  • PeoplePerHour
  • Upwork
  • The Creative Group
  • Toptal
  • Aquent
  • Fiverr
  • Writer Access
  • Designhill
  • Simply Hired
  • Crowded
  • 99Designs
  • TaskRabbit
  • Freelancer

اخذ ویزای کار سیاه freelancer در آمریکا

کار برای کارفرماهای مختلف در برخی موارد در ایالات متحده آمریکا امکان پذیر است اما برای مهاجران خارجی که با ویزای غیر مهاجرتی همانند ویزاهای H1b, E-3, L1, 0-1, E-2 و E-1 در آمریکا کار می کنند، مطابق قانون مهاجرتی ایالات متحده کار فریلانسی مجاز نیست. بنابراین باید به این نکته توجه داشت که با داشتن ویزای غیر مهاجرتی نمی توان در ایالات متحده کار فریلانسری انجام داد. اگر مایل به مهاجرت به آمریکا از طریق کار فریلانسری هستید، شما نیازمند اخذ مدرک مجوز کار (EAD) در آمریکا هستید.

مدرک مجوز کار (EAD) در آمریکا می تواند شامل ویزاهای مهاجرتی از نوع L2 و J2 یا گرین کارت آمریکا باشد. بنابراین شما حتی با داشتن ویزای دانشجویی (F1) نمی توانید در آمریکا کار فریلانسری انجام دهید و صرفا می توانید با نقض قوانین مهاجرتی این کار را انجام دهید که در آن صورت کار سیاه نامیده می شود و مشمول اخذ مالیات بر درآمد می شود. بنابراین انجام کار فریلانسری در آمریکا صرفا منوط به اخذ ویزای مهاجرتی است.

درآمد کار سیاه freelancer برای دانشجویان در آمریکا

درآمد کار سیاه freelancer برای دانشجویان در آمریکا

در مورد درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا برای دانشجویان خارجی می توان گفت که هم شرایط و مقررات قانونی و هم شرایط کاری در ایالات متحده دست در دست هم داده و اجازه این کار را به دانشجویان خارجی می دهد. از آنجایی که هزینه تحصیل در ایالات متحده امریکا برای دانشجویان خارجی بسیار گران است، انجام کار سیاه freelancer یا کار آزاد دانشجویی می تواند بهترین ایده جهت کمک به کاهش هزینه های تحصیلی و نیز تهیه سوابق کاری برای دانشجویان خارجی باشد. دانشجویان خارجی مجاز به انجام کار تا 40 ساعت در هفته هستند. اما درآمد کار freelancer در آمریکا برای دانشجویان تقریبا 7$ تا 10$ (دلار آمریکا) در هر ساعت است.

بسیاری از دانشجویان خارجی هنوز هم اطلاعی در این مورد ندارند، آیا می توان در آمریکا حین تحصیل به عنوان freelancer کارکرد؟ پاسخ کوتاه به این سوال بله است. دانشجویان خارجی در آمریکا می توانند در کار سیاه freelancer حین تحصیل مشغول به کار شوند اما برخی محدودیت هایی را نیز دارند. دانشجویان خارجی که ویزای F-1 یا ویزای M-1 دارند مجاز به انجام کار دانشجویی به صورت کار دانشگاهی و در برنامه های آموزشی خاص هستند. بنابراین دانشجویان مجاز به کار دانشجویی خارج از محیط دانشگاه نمی باشند. فقط در صورتی دانشجویان می توانند کار سیاه freelancer در خارج از دانشگاه انجام دهند که آنها سال اول دانشگاه را سپری کرده و از طریق برنامه های خاص کاریابی دانشجویی همانند برنامه آموزش کاربردی اختیاری (OPT) اقدام نمایند.

ارزیابی درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا

مثل هر صنعتی، فریلانسری هم گزینه معروفی برای شاغلینی است که خواستار کنترل بیشتر بر روی شغل و سوابق کاریشان می باشند. آزادی تنظیم سرعت کار، کار از هر جای ممکن و گرفتن پروژه ها از شرکت های مختلف و کسب درآمد بالا از امتیازات کار سیاه فریلانسری در آمریکا است. بر اساس آمارهای دولتی، فریلانسرها در آمریکا 36 ساعت در هفته را کار می کنند و درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا در حدود 24.20$ (دلار آمریکا) در هر ساعت است که درآمد سالانه به حدود 50328$ (دلار آمریکا) می رسد که این بالاتر از متوسط درآمدها در اغلب کشورهای جهان است.

وضعیت درآمدی فریلانسرهای آمریکایی از قرار زیر است:

عنوان شغلی فریلانسری در آمریکامیانگین درآمد ساعتی به دلار آمریکامیانگین درآمد سالیانه به دلار آمریکا
IT و برنامه نویسی$49$68292
طراحی و مالتی مدیا (رسانه)$41$56101
ترجمه و تولید محتوا$48$61419
فروش و بازاریابی$44$61572
مهندسی و تولید$56$79867

همان طوری که در نمودار پایین نیز مشاهده می شود، بهترین ایالت های آمریکا برای کار فریلانسری به ترتیب شهرهای جورجیا، ایلینویز و هاوایی می باشند. ایالت هایی که کار در آنها بیشترین درآمد را برای فریلانسرها در پی دارد:

بهترین ایالت های آمریکا برای کار فریلانسرها

در این مقاله توضیحات کاملی درباره شرایط و وضعیت درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا بیان شد. مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص موارد مختلف از جمله نحوه اخذ ویزای آمریکا توضیحات زیادی ارائه نموده اند.

پرسش های متداول در خصوص درآمد کار سیاه در آمریکا

برخی از سوالات مهم در خصوص میزان درآمد کار سیاه در این کشور عبارت است از:

  • آیا انجام دادن کار فریلنسر در آمریکا اهمیتی دارد؟ فریلانسرها می توانند بدون حضور در شرکت کار کنند و از سطح بالای درآمد برخوردار شوند. اکنون بیش از 54 میلیون آمریکایی مشغول کار فریلانسری هستند که این کار انعطاف پذیری بیشتری دارد. مزایای این نوع کار درآمدهای بالاتر، مالیات های کمتر، هزینه کار پایین تر، ریسک ایمنی کار کمتر، فضای کاری و اداری کمتر و غیره است.
  • چطور می توان در آمریکا کار فریلنسر انجام داد؟ برای انجام کار سیاه فریلانسر در آمریکا نیازمند یک مهارت خاص می باشید. این کار هم به صورت پاره وقت و تمام وقت بوده و متقاضیان این کار در آمریکا دانشجویان، شاغلین کار آزاد، کارآفرین ها و غیره هستند. افراد می توانند بنابر شرایط خود قرارداد کاری خود را به صورت تمام وقت یا پاره وقت منعقد سازند.
  • چه مشاغلی را می توان به شکل فریلنسر در آمریکا انجام داد؟ IT و برنامه نویسی، طراحی و مالتی مدیا (رسانه)، ترجمه و تولید محتوا، فروش و بازاریابی، مهندسی و تولید
  • درآمد کار فریلنسر در آمریکا چقدر است؟ بر اساس آمارهای دولتی، فریلانسرها در آمریکا 36 ساعت در هفته را کار می کنند و درآمد کار سیاه freelancer در آمریکا در حدود 31$ (دلار) در هر ساعت می باشد که درآمد سالانه به حدود 60000$ (دلار) می رسد که این بالاتر از متوسط درآمدها در اغلب کشورهای جهان است.
  • چگونه می توان برای انجام کار فریلنسر به آمریکا وارد شد؟ برای انجام کار فریلنسر به اخذ مدرک مجوز کار (EAD) در آمریکا نیاز است. مجوز کار (EAD) در آمریکا می تواند شامل ویزاهای مهاجرتی از نوع L2 و J2 یا گرین کارت آمریکا باشد، بنابراین حتی با داشتن ویزای دانشجویی (F1) نمی توان در آمریکا کار فریلانسری انجام داد.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *