ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در اکوادور

رشته آسیب شناسی در اکوادور

رشته آسیب شناسی در اکوادور علاقمندان خاص خودش را دارد، هرچند ایرانی ها معمولا این کشور را جهت تحصیل یا زندگی انتخاب نمی کنند. چرا که با صرف هزینه های مشابه افراد می توانند اقامت یکی از کشورهای اروپایی را به دست آورند، نه اکوادور که نه تنها کشوری در حال توسعه است بلکه سطح درآمد و قدرت خرید مردمش نیز بسیار کم تر از کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، مجارستان، فرانسه و غیره است. البته تحصیل در رشته های مختلف مثل مهندسی برق، پرستاری، آسیب شناسی و غیره در اکوادور طرفدارانی هم دارد.

این کشور به‌ خاطر سالسا (رقص، نه چاشنی)، پیاده‌ روی در جنگل‌ های بارانی، چشیدن طعم خوکچه هندی محلی و پیاده‌ روی در آتشفشان‌ های بزرگ معروف است. اگرچه اکوادور کشور نسبتاً کوچکی است، اما مجموعه ای باورنکردنی از تنوع زیستی را در خود جای داده است و این، همراه با یک فرهنگ منحصر به فرد (ترکیبی شگفت انگیز از عناصر بومی، اروپایی و آفریقایی)، منجر به تجربه ای فراموش نشدنی می شود. دانش آموزان ایرانی با جامعه پرشور اکوادور و همچنین تجربه غنی زندگی در خارج از کشور مواجه می شوند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت به اکوادور تهیه شده به سوالات ذیل جواب داده می شود:

  • درآمد آسیب شناسان در اکوادور چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در اکوادور حدودا چه میزان می باشد؟

کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در اکوادور

کار در اکوادور کم نیست اما اگر کسی به زبان اسپانیایی مسلط نباشد شانس خیلی کمی برای کار پیدا کردن در این کشور دارد. این مسئله اهمیت زیادی دارد چون راه های تمدید اقامت در اکوادور بعد از فارغ التحصیلی به شرح ذیل می باشد:

  • ازدواج با شهروند اکوادور
  • پیدا کردن کار در اکوادور و انعقاد قرارداد شغلی

به طور کلی، در سال 2022 اکوادور ساده ترین کشور برای یافتن شغل برای مهاجران نیست. اگرچه دلاری شدن به واحد پول ایالات متحده در سال 2000 اقتصاد را تثبیت کرد و نرخ بیکاری از بالاترین رکورد تاریخ 12.05% در سال 2004 به پایین ترین رکورد 5.8% در سال 2022 رسیده است، هنوز برای مهاجران کار آسانی نیست. البته در اکوادور نیز همانند هر جای دیگر، داشتن سابقه کار و آشنایی با بازار کار این کشور در کاریابی کمک کننده است؛ این موضوع با کار ضمن تحصیل در اکوادور راحت تر می شود چرا که علاوه بر کسب درآمد، برای افراد سابقه کار ارزشمندی نیز به ارمغان می آورد.

دانشجویان می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در محل کالج خود جستجو کنند. گزینه هایی مانند کار در کافه تریا، کتابخانه، پشتیبانی از بخش اداری تقریباً برای هر دانش آموزی در دسترس است. علاوه بر این، برای صرفه جویی در زمان برای سفر، می توانید به دنبال کار در کالج ها یا محل سکونت در نزدیکی باشید. مطابق قوانین حال حاضر کشور مزبور، دانشجویان بین المللی در اکوادور مجاز به کار پاره وقت برای حدود 16 ساعت هستند.

کار پس از تحصیل رشته آسیب شناسی در اکوادور

درآمد آسیب شناسان در اکوادور

کار در اکوادور برای پزشکان و متخصصین از جمله متخصصین آسیب شناسی فراوان است. البته به شرطی که فرد مدرک آسیب شناسی خود را از یکی از دانشگاه های ممتاز اکوادور گرفته و به زبان اسپانیایی نیز مسلط باشد. در اکوادور کاریابی با داشتن شرایط مزبور اصلا دشوار نیست چون رشته آسیب شناسی از جمله تخصص هایی است که بسیار مورد نیاز بازار کار اکوادور می باشد. علاوه بر داشتن موقعیت های کاری زیاد، در این کشور سطح درآمد آسیب شناسان نیز بهتر از بسیاری از گروه های دیگر از جمله پرستاران، افسران پلیس و غیره می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد آسیب شناسان در اکوادور سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه آسیب شناسان در اکوادور

تحصیل رشته آسیب شناسی در اکوادور

تحصیل رشته آسیب شناسی در اکوادور در گرایش های مختلفی ممکن است. مثلا آسیب شناسی اندام، آسیب شناسی تکلم و غیره. هزینه تحصیل هر کدام از این گرایش ها با توجه به دانشگاهی که امکان تحصیل آن ها را فراهم می آورد، در اکوادور متفاوت خواهد بود. اما نکته مهم این است که تحصیل در اکوادور نه برای رشته آسیب شناسی و نه سایر رشته های تحصیلی رایگان نیست. شهریه سالانه رشته آسیب شناسی در اکوادور بین 4000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) در سال است.

علاوه بر شهریه دانشگاه در اکوادور هزینه زندگی در این کشور هم باید مدنظر باشد. هزینه زندگی در اکوادور را می توان با انجام کار دانشجویی تا حدی جبران نمود، البته توجه شود دانشجویان در اکوادور همان طور که پیش تر اشاره شد تا 16 ساعت در هفته اجازه کار دارند پس تنها بخشی از هزینه زندگی قابل تامین است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته آسیب شناسی در اکوادور سال 2022 اطلاعاتی بیان شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *