ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در روسیه

رشته آسیب شناسی در روسیه

دانشجویان خارجی میتوانند رشته آسیب شناسی در روسیه را در هر سه مقطع تحصیلی رایج آکادمیک و به دو زبان روسی و انگلیسی ادامه تحصیل دهند. از جمله مهمترین گرایشاتی که آنها می توانند در این رشته تحصیلی در دانشگاه های معتبر روسیه ادامه تحصیل دهند می توان به پاتولوژی آناتومیک، آسیب شناسی عمومی، پاتولوژی مولکولی، پاتولوژی سلولی و غیره اشاره نمود. هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، شرایط آسان اپلای، اخذ راحت ویزا، امکان گرفتن بورسیه، فرصت کار ضمن تحصیل، دانشگاه های تراز اول جهانی، کیفیت آموزشی بالا و غیره از مزایای تحصیل رشته پاتولوژی در روسیه است. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با جزئیات بیشتری از شرایط تحصیل و کار در این رشته تحصیلی در روسیه آشنا کنند.

معرفی رشته آسیب شناسی در روسیه

تحصیل در رشته آسیب شناسی یا پاتولوژی در دانشگاه های روسیه قدمت زیادی دارد و اغلب دانشگاه های پزشکی روسیه این رشته را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می کنند. دانشجویان خارجی نیز این رشته تخصصی در روسیه را می توانند در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند. در حقیقت دانشجویان در روسیه با تحصیل در رشته آسیب شناسی می توانند تخصص ها و مهارت های علمی و عملی لازم برای انجام انواع تست های پزشکی و تشخیص را پیدا کنند و خودشان را جهت ورود به بازار کار پردرآمد این رشته آماده کنند. از جمله گرایشات رشته آسیب شناسی که فعلا امکان تحصیل آنها در دانشگاه های معتبر روسیه فراهم است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب شناسی آناتومیک
  • آسیب شناسی عمومی
  • پاتوفیزیولوژی
  • آسیب شناسی مولکولی
  • آسیب شناسی سلولی
  • پاتولوژی گیاهی و غیره

معرفی رشته آسیب شناسی در روسیه

در واقع هدف اصلی رشته آسیب شناسی در روسیه آموزش دکترها در زمینه نحوه استفاده از روش ها و متدهای تشخیص طبی سریع و نیز به کارگیری و دخالت دهی روش های عملی برای حل مسائل پزشکی حرفه ای می باشد. در این زمینه دانشجویان می توانند پذیرش تحصیلی خودشان در رشته آسیب شناسی را از برترین دانشگاه های پاتولوژی روسیه به صورت زیر به دست آورند:

دانشگاهرتبه در رشته
دانشگاه دولتی مسکو1
آکادمی پزشکی مسکو2
دانشگاه پزشکی تحقیقاتی ملی روسیه3
دانشگاه دولتی ساراتوف4
دانشگاه پزشکی دولتی سیبری5
دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ6

شرایط اپلای و تحصیل رشته آسیب شناسی در روسیه

رشته آسیب شناسی در دانشگاه های روسیه یک دوره تحصیلی فول تایم و از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی به شمار می رود. رشته ای که امکان تحصیل آن به دو زبان روسی و انگلیسی مقدور می باشد. معمولا این رشته را در روسیه می توان در هر سه مقطع لیسانس (مدت تحصیل: 3 سال)، فوق لیسانس (مدت تحصیل: 2 سال) و PhD (مدت تحصیل: 4 سال) ادامه تحصیل داد. از مهمترین مشخصات تحصیل در این رشته آکادمیک در کشور روسیه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مهمترین مشخصات تحصیل آسیب شناسی در روسیه

اما چگونه می توان در این رشته از دانشگاه های روسیه پذیرش گرفت؟ در حقیقت، فرآیند پذیرش رشته آسیب شناسی یک پروسه آنلاین بوده و فقط از طریق وب سایت خود دانشگاه روسی امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل انواع گرایشات رشته پزشکی کلینیکی از جمله رشته آسیب شناسی بایستی حائز شرایط زیر باشند:

  • داشتن مدرک دیپلم متوسطه 2+10 و ریز نمرات مربوطه
  • اخذ حداقل 50% نمرات در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی

ویزا برای تحصیل رشته آسیب شناسی در روسیه

دانشجویان پس از انجام فرآیند پذیرش خود و نهایی کردن دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی روسیه اکنون با خیالی راحت می توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. این ویزای روسیه نیز همانند ویزای کار و سرمایه گذاری روسیه نوعی ویزای بلند مدت می باشد و متقاضیان جهت درخواست آن بایستی به سفارت روسیه مراجعه کنند. اما پیش از این کار تهیه یکسری مدارک برای آنها الزامی است. مدارک مذکور عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 18 ماه و دو برگ خالی
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • دعوتنامه یا نامه پذیرش از دانشگاه های روسیه
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای تحصیلی روسیه
  • گواهی تمکن کافی برای اقامت و تحصیل در روسیه
  • بیمه سلامت
  • گواهی تست HIV

نکته پایانی اینکه مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان ویزای دانشجویی روسیه 2022 ممکن است از 10 روز تا حتی 30 روز نیز متغیر باشد.

شرایط کاری متخصصان رشته آسیب شناسی در روسیه

بازار کاری متخصصان رشته آسیب شناسی در کشور روسیه همانند اغلب کشورهای اروپایی بسیار پر رونق و درآمدزاست. این متخصصان می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب ها و نیز آزمایشگاه های پاتولوژی در سطح کشور روسیه مشغول به کار شوند و به درآمد خوبی هم دست یابند. مخصوصا اگر بخواهیم متوسط درآمد سالیانه پاتولوژیست ها در روسیه را با متوسط درآمد سایر مشاغل ملی روسیه مقایسه کنیم. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه پاتولوژیست ها در روسیه حدود RUB220000 (روبل) و میانگین درآمد مشاغل در این کشور حدود RUB104000 (روبل) می باشد:

میزان درآمد ماهیانه پاتولوژیست ها در روسیه

ضمنا بهترین وضعیت شغلی از نظر درآمد و مزایا مربوط به پاتولوژیست های مجرب با سابقه کاری 5 تا 10 سال در روسیه می باشد. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات به روز و یا پاسخگوئی به سوالاتشان در زمینه کاریابی و اخذ ویزای کار روسیه 2022 نیز می توانند با وکلا و کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *