ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در قبرس

رشته آسیب شناسی در قبرس

با وجود محدودیت های بسیار زیادی که وجود دارد، تحصیل رشته آسیب شناسی در قبرس برای بسیاری از افراد می تواند یک امتیاز به حساب آید. دانشگاه های قبرس در بسیاری از رشته های تحصیلی نتوانسته اند جایگاه های برتر علمی را به دست آورند اما در رشته آسیب شناسی، دانشگاه های این کشور توانسته اند در رتبه بندی های جهانی جایگاه خود را به دست آورند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در رشته آسیب شناسی برای افرادی که رزومه های عالی در اختیار ندارند، می تواند یک امتیاز بزرگ به حساب آید.

قبرس از جمله کشورهای اروپایی است که فاصله چندانی با ایران ندارد و به همین دلیل در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بسیاری از دانشگاه های مرتبط با علوم پزشکی در کشور قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و به همین دلیل است که نمی توان آن ها را برای افرادی که قصد بازگشت به ایران را دارند، مناسب دانست. هزینه های تحصیل در قبرس نیز با توجه به کیفیت آموزش در این کشور چندان مقرون به صرفه نیست و مجموعه این عوامل سبب می شود که قبرس به عنوان یکی از کشورهای ضعیف اروپایی برای تحصیل معرفی شود. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در قبرس به عنوان یکی از مقاصد محبوب ایرانی ها خواهند پرداخت.

  • مسیر تحصیل در رشته آسیب شناسی در کشور قبرس چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های قبرس از نظر علمی در رشته آسیب شناسی شرایط مناسبی دارند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل ایرانیان در قبرس به عنوان پاتولوژیست چیست؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در قبرس

برای ورود به دانشگاه های قبرس در رشته آسیب شناسی، فرد باید مدرک معتبر پزشکی خود را دریافت کرده باشد و از این طریق بتواند شرایطی را برای آینده خود ایجاد کند که به یکی از رشته های مرتبط با تخصص پزشکی ورود پیدا کند. در قبرس دانشگاه های زیادی برای تحصیل در رشته آسیب شناسی وجود دارد اما باید به این نکته اشاره داشت که تنها 3 دانشگاه این کشور توانسته اند در میان دانشگاه های دیگر ارائه کننده رشته آسیب شناسی، جایگاه علمی به دست آورند.

دانشگاه های ارائه کننده رشته آسیب شناسی در قبرس

در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند درجه اهمیت بیشتری داشته باشد و دانشجویان را در شرایطی قرار دهد که بتوانند با سرعت بیشتر و البته وضعیت علمی بهتر، در مسیر ادامه تحصیل در مقطع تخصص پزشکی از جمله آسیب شناسی قرار بگیرند.

تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های قبرس به زبان انگلیسی انجام می شود و این یکی از بهترین مزیت هایی است که انتخاب این کشور می تواند به همراه داشته باشد. البته با توجه به رتبه بندی دانشگاه های این کشور می توان گفت که بسیارند کشورهایی که شرایط بهتر را ارائه کرده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان ایجاد می کنند.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در قبرس

یکی از باورهای نه چندان درستی که درباره کشور قبرس وجود دارد آن است که این کشور یکی از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای ادامه تحصیل است ولی شاید بتوان گفت که در رشته های پزشکی شرایط کاملا متفاوت است و دانشجویان به بودجه ای نسبتا زیاد برای تحصیل در این کشور نیاز خواهند داشت.

شهریه تحصیل در رشته آسیب شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 8900€ تا 12000€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان گفت که قبرس یکی از کشورهای گران قیمت اروپای شرقی برای تحصیل است. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور به بورسیه های تحصیلی نیاز خواهند داشت و قبرس کشوری نیست که به سادگی چنین امکانی را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

هزینه زندگی در قبرس اما نسبتا مقرون به صرفه است و با توجه به این که دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند، می توان گفت که هزینه های 500€ (یورویی) زندگی در این کشور قابل تامین خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در قبرس

شرایط کلی کار یک پاتولوژیست در قبرس

برای این که فردی بتواند در قبرس به ادامه تحصیل بپردازند، باید هزینه های زیادی را پرداخت کند و به همین دلیل ممکن است تمایل داشته باشد تا پس از تحصیل نیز در همین کشور کار کرده تا بتواند بودجه پرداخت شده را بازپس ستاند. در حال حاضر یک پاتولوژیست در قبرس، درآمدی در حدود 2400€ (یورو) در ماه را به دست می آورد و این مبلغی نسبتا کم با توجه به سطح زندگی در این کشور به حساب می آید.

در حال حاضر نمی توان قبرس را کشوری مناسب برای زندگی در خارج از کشور به ویژه برای تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی معرفی کرد. در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای جهان دارید و به دنبال راهی برای رسیدن به اقامت دائم هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته آسیب شناسی در قبرس

  1. سعید گفت:

    سلام ببخشید من که 20 سالمه و مشمول خدمت سربازی هستم چجوری میتونم به قبرس مهاجرت تحصیلی کنم؟اصلا امکانش هست ؟ یا حتما باید برم سربازی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما اگر مشمول شدید باید برید خدمت اگر هنوز مشمول نیستید می تونید به قید وثیقه از کشور خارج بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *