ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در اوکراین

رشته آنکولوژی در اوکراین

رشته آنکولوژی در اوکراین نهایتا 6 سال طول کشیده و هزینه بسیار پایینی دارد و به همین دلیل نیز تحصیل در این رشته طرفداران زیادی دارد. بدیهی است که مدرک اخذ شده در رابطه با این رشته مدرک MBBS می باشد و یکی از برترین دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته در کشور اوکراین نیز دانشگاه پزشکی کیف می باشد. از امتیازات تحصیل این رشته در دانشگاه های اوکراین نیز علاوه بر هزینه پایین همچنین کیفیت بالای آموزشی و نیز امکان انجام کار حین و پس از تحصیل در اوکراین می باشد. هموطنان گرامی علاوه بر مطالعه این مقاله همچنین می توانند مشاوره های تخصصی درباب شرایط اعزام دانشجو به اوکراین را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در اوکراین

اوکراین یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رشته های پزشکی در جهان می باشد. چراکه اولا فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین بسیار آسان است. دوما هزینه تحصیل این رشته ها در اوکراین بسیار مقرون به صرفه است. سوما مدرک تحصیلی صادره توسط دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) و MCI می باشد.

رشته آنکولوژی در کشور اوکراین از جمله رشته های پرطرفدار و محبوب محسوب می شود. دانشجویان پس از اخذ پذیرش از این رشته در اوکراین می توانند یکی از گرایشات این رشته شامل آنکولوژی تابشی، آنکولوژی جراحی و آنکولوژی پزشکی را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهند. همچنین لازم است بدانید که رشته آنکولوژی در اوکراین در کورسی به نام کورس MBBS به دانشجویان خارجی ارائه می شود که مدت تحصیل در این کورس نیز نهایتا 6 سال طول می کشد. از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته آنکولوژی در اوکراین نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رتبهنام دانشگاهآدرس
1دانشگاه پزشکی کیفخیابان بوریس پیلسکا، 2، کیف، اوکراین
2دانشگاه پزشکی بوگامولتس اوکراینبلوار تاراسا شوچنکو، 13، کیف، اوکراین
3دانشگاه پزشکی ملی خارکیفخیابان لنین، 4، خارکیف، اوکراین
4دانشگاه پزشکی ملی وینیستاخیابان پیروهوا، 56، وینستیا، ونیستیا اوبلاست، اوکراین
5دانشگاه ملی دریای سیاهخیابان دسانتیکیف، میکائیلف، میکائیلوف اوبلاست، اوکراین

الزامات پذیرش دانشجو در رشته آنکولوژی اوکراین

قبل از اطلاع در خصوص شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین، متقاضیان ابتداء بایستی در جریان مهلت پذیرش از این دانشگاه ها قرار گیرند. معمولا زمان اخذ دانشجویان رشته آنکولوژی در دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین در طی ماه های سپتامبر و مارس می باشد. از مهمترین شرایط و الزامات پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در اوکراین 2021 از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست پذیرش
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • کپی پاسپورت ملی معتبر
  • PCB با حداقل 50% نمرات
  • قبولی در آزمون ورودی
  • 6 قطعه عکس پاسپورتی

اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در اوکراین

اخذ ویزا برای دانشجویان رشته آنکولوژی در اوکراین

دانشجویان رشته آنکولوژی در اوکراین پس از اتمام فرآیند اخذ پذیرش خود و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه اوکراینی بایستی به فکر اخذ ویزای تحصیلی اوکراین باشند. این ویزا مختص دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل تمام وقت مثل تحصیل رشته آنکولوژی در اوکراین را دارند. ویزای مذکور یک نوع ویزای اقامت موقت بوده و مدارک لازم برای دریافت این ویزا نیز از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اوکراین
  • اصل پاسپورت ملی
  • 3 قطعه عکس 3 در 4
  • دعوت نامه یا نامه پذیرش از دانشگاه اوکراین
  • نتایج تست HIV/AIDS
  • گواهی پایان دوره متوسطه

لازم به ذکر است که کلیه مدارک فوق قبل از تحویل به سفارت کشور اوکراین بایستی به زبان انگلیسی یا روسی ترجمه و به تایید برسد. ضمنا متوسط زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان نیز از 1 تا 15 روز می باشد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته آنکولوژی در اوکراین

همان طوری که بارها نیز گفته شد، یکی از مهمترین و اصلی ترین امتیازات تحصیل رشته آنکولوژی در اوکراین هزینه تحصیلی بسیار پایین در این کشور اروپایی می باشد. این واقعیت را می توان با مقایسه هزینه تحصیلی دانشجویان آنکولوژی در اوکراین با سایر کشورها متوجه شد. کل هزینه سالیانه تحصیل رشته آنکولوژی در اوکراین حدود $4400 (دلار) می باشد و جزئیات این هزینه نیز به صورت زیر می باشد:

عنوان هزینهمتوسط شهریه به دلار
شهریه سالیانه$3900
هزینه ثبت نام$500
کل هزینه$4400

اما درباره هزینه زندگی در اوکراین 2021 بایستی اولا به این نکته مهم توجه داشته باشید که ارز ملی اوکراین کریونیا می باشد که با علامت اختصاری (UHR) نشان داده می شود. پس هر $1 (دلار) معادل UHR27 (کریونیا) می باشد. دوما بر طبق آمار سال 2021 نیز متوسط هزینه زندگی دانشجویان رشته آنکولوژی در اوکراین ماهیانه حدود $125 الی $166 (دلار) و سالانه بین 1500$ الی $2000 (دلار) است.

وضعیت اشتغال آنکولوژیست ها در اوکراین

اقتصاد اوکراین یک نوع اقتصاد بازار آزاد نوظهور می باشد که تمامی بخش های آن در حال پیشرفت هستند. به همین دلیل نیز وضعیت بازار کاری این کشور مخصوصا برای متخصصان آنکولوژی مناسب می باشد. چرا که نرخ بیکاری در اوکراین 2021 حدود 10.5% بوده و رشته آنکولوژی در این کشور نیز جزء مشاغل مورد نیاز اوکراین به حساب می آید. در نمودار زیر می توان با متوسط نرخ بیکاری اوکراین در طی بازه زمانی 2014 تا 2021 آشنا شد:

متوسط نرخ بیکاری اوکراین

از این گذشته متوسط درآمد ماهیانه متخصصان آنکولوژی در اوکراین با UAH59000 (گریونا) حدود دو برابر متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در اوکراین با حدود UAH23000 (گریونا) می باشد. همین واقعیت را می توان از طریق نمودار زیر نیز متوجه شد:

مقایسه درآمد ماهیانه در اوکراین

بنابراین فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی بعد از اتمام تحصیلات خود و اخذ مجوز فعالیت می توانند هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی این کشور مشغول به کار شوند. منتها قبل از هر اقدامی لازم است به فکر اخذ ویزای کار اوکراین 2021 باشند که شرط اصلی اخذ این ویزا هم داشتن جاب اوردر Job Order یا سفارش کار از یک شرکت اوکراینی است. در مورد انواع اقامت اوکراین و شرایط اخذ آنها نیز می توانید از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *