ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در کویت

رشته آنکولوژی در کویت

رشته آنکولوژی در کویت در زمره رشته های جدید اما فوق العاده رقابتی محسوب می شود و دانشکده پزشکی کویت از برترین دانشگاه های این کشور است. از مهمترین ویژگی ها و مشخصات تحصیل در این رشته در کشور کویت نیز می توان به تحصیل آن به زبان انگلیسی اشاره نمود. ضمنا طول دوره تحصیل آنکولوژی در کویت بمانند سایر رشته ها و گرایشات پزشکی در حدود 7 سال طول می کشد و پس از طی این مدت است که دانشجویان میتوانند مدرک MD خود را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایند. شما عزیزان میتوانید با مطالعه این مقاله ضمن کسب اطلاعات مهم و کاربردی درباب شرایط تحصیل در کویت 2021 همچنین سوالات مهم خود را در این باب با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

چرا تحصیل رشته آنکولوژی در کویت؟

با وجود اینکه کویت در بین مقاصد تحصیلی معروف جهان چندان نام شناخته شده و معروفی نیست اما در سال های اخیر نظام آموزش عالی این کشور به مدد توجهات دولت کویت دچار تحولات کیفی زیادی شده است. تاسیس دانشگاه های مختلف و تجهیز آنها به امکانات مدرن آموزشی، وجود اساتید برتر، نسبت پذیرش بالای دانشجوی بین المللی، افزایش نشریات علمی، امکان پذیرش آسان، اعطای انواع بورسیه های تحصیلی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، استاندارد زندگی بالا و نیز وجود تنوع رشته ها و گرایشات آموزشی همه و همه نشانگر افزایش سطح کیفی نظام آموزش عالی کویت دارد. از همین رو نیز اخیرا توجه دانشجویان بین المللی به تحصیل رشته آنکولوژی در کویت جلب شده است و به همین دلیل نیز ما در مقاله حاضر در پی تحلیل شرایط حاکم بر پذیرش و تحصیل این رشته تخصصی در کشور کویت می باشیم.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در کویت

آنکولوژی از جمله رشته های محبوب کشور کویت نیز محسوب می شود و همواره بین متقاضیان بر سر قبولی از این رشته جوی رقابتی حکمفرماست. معمولا شرایط تحصیلی در این رشته به صورت بالینی بوده و غالبا دانجویان با مباحث کاربردی سروکار دارند. دانشجویان این رشته با تحصیل در کورس آنکولوژی در کویت می توانند به متخصصان قدر و صاحب نامی در حوزه تشخیص، درمان و نیز پیشگیری از سرطان تبدیل شوند. آنها بعد از اتمام تحصیلات خودشان نیز می توانند با طی 3 مرحله زیر مجوز فعالیت پزشکی خود را در کشور کویت اخذ کنند:

مراحل تحصیل رشته آنکولوژی در کویت

اما برنامه تحصیلی رشته آنکولوژی در کویت شامل گرایشات مهمی مثل تصویربرداری پزشکی، استخوان پزشکی و پاتولوژی، رادیولوژی و غیره است که مدت تحصیل در آن کلا 7 سال طول می کشد. این 7 سال شامل یک سال دوره پرمدیکال یا پیش پزشکی، حدود 3 سال دوره آموزش پزشکی و نیز حدود 3 سال برنامه آموزش بالینی است.

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه کویت

در حال حاضر بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته آنکولوژی در کویت، دانشکده پزشکی دانشگاه کویت می باشد. این دانشگاه در پایتخت این کشور یعنی کویت سیتی قرار داشته و در سال 1966 تاسیس شده است. اما خود دانشکده پزشکی دانشگاه کویت در سال 1973 پایه گذاری شده است. هدف از تاسیس این دانشگاه نیز ارائه آموزش های مدرن و پیشرفته به جویندگان دانش پزشکی و تربیت نخبگان این رشته در منطقه خلیج فارس می باشد. تصویری از دانشکده پزشکی دانشگاه کویت را در ذیل مشاهده می کنید:

ماموریت این دانشکده نیز ترویج برتری حرفه ای، دانش پیشرفته در خصوص حیات و زیست انسانی، بیماری و سلامت، ترغیب رفتار سلامت پیشگیرانه و تقویت سبک های زندگی سالم در بین جوامع انسانی و نیز ترکیب دانش و خدمات سلامت محور است. معمولا دانشکده پزشکی دانشگاه کویت دو نوع مدرک پزشکی به دانشجویان خود اعطاء می کند. مدرک اول مربوط به دانشجویان کارشناسی علوم پزشکی یا B.Med.Sc و مدرک دوم مربوط به دانشجویان کارشناسی جراحی یا B.M.B.Ch می باشد.

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه کویت

فرآیند اخذ پذیرش دانشجویان رشته آنکولوژی در کویت

در مجموع فرآیند اخذ پذیرش دانشجو از کویت یک فرآیند آسان بوده و این کار به صورت آنلاین انجام می پذیرد. بنابراین متقاضیان در گام نخست بایستی با مراجعه به سایت دانشگاه کویت نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود اقدام نمایند. مرحله دوم از این پروسه نیز مربوط به تکمیل فرم درخواست آنلاین بوده و در گام سوم لازم است مدارک لازم به صورت اسکن کپی به وب سایت دانشگاه مربوطه ارسال شده و در نهایت پس از اخذ نامه پذیرش از این دانشگاه کویتی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کویت اقدام شود. فلذا مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه کویت در سال 2021 از این قرار است:

  • کلیه مدارک آکادمیک
  • فرم درخواست الکترونیکی تکمیل شده
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS یا مدرک TOEFL
  • پاسپورت معتبر
  • شماره تماس و ایمیل
  • چند قطعه عکس متقاضی
  • مدرک پرداخت هزینه درخواست
  • توصیه نامه
  • CV

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در کویت

متوسط شهریه سالیانه دانشجویان رشته های آنکولوژی در کویت حدود $6526 (دلار) می باشد که هزینه نسبتا بالایی است. اما بخش دیگری از خرج و مخارج دانشجویان رشته آنکولوژی در کویت، مربوط به هزینه زندگی آنها در این کشور است. همانگونه ای که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، هزینه زندگی در کویت برای هر دانشجوی خارجی با احتساب اجاره مسکن حدود $1237 (دلار) و بدون احتساب اجاره خانه در حدود $553 (دلار) می باشد:

هزینه زندگی در کویت برای هر دانشجوی خارجی

اما برای اطلاع از جزئیات این هزینه دانشجوئی و انواع دسته بندی آن و نیز متوسط درآمد ماهیانه در این کشور از قرار ذیل می باشد:

جزئیات هزینه های دانشجویی در کویت

برای کسب اطلاع کامل و به روز درباب انواع شیوه های مهاجرت به کویت 2021 و نیز اطلاع یابی در خصوص اخذ ویزای کاری کویت می توانید از مشاوره های حرفه ای کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *