ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در لهستان

رشته ارتودنسی در لهستان

رشته ارتودنسی در لهستان ارزان قیمت است ولی رایگان نیست؛ البته در مقایسه با رشته ارتودنسی کشورهای دیگری مثل دانمارک، هلند، فنلاند و غیره. برنامه های تحصیلی تمام وقت در دانشگاه های دولتی برای دارندگان کارت معتبر لهستانی Karta Polaka شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و اعضای خانواده آنها که در لهستان زندگی می کنند رایگان است. دارندگان اجازه اقامت دائم یا اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا نیز امکان رایگان در لهستان را نیز دارند. زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه لهستان کافی است؛ اما وقتی صحبت از زندگی در لهستان می شود، ممکن است مجبور شوید زبان محلی را حداقل در سطح پایه یاد بگیرید و این به این دلیل است که فقط حدود 30% تا 35% از افرادی که در آنجا زندگی می کنند انگلیسی صحبت می کنند و سطح زبان آنها می تواند بسیار متفاوت باشد.

اگر علاقه مند به تحصیل در لهستان هستید، پس لهستان کشوری عالی است که بهترین تحصیلات واجد شرایط را دارد؛ از دانشجویان خارجی در دانشگاه های لهستان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا استقبال می شود. آیلتس در بسیاری از دانشگاه های لهستان از جمله دانشگاه های دارای رتبه برتر مورد نیاز نیست؛ برای ورود به لهستان و تحصیل اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور و سپس ویزای تحصیلی لهستان الزامی است. برای ویزای دانشجویی لهستان چقدر موجودی بانکی لازم است؟ بدون احتساب هزینه تحصیل، هزینه های زندگی و هزینه های اضافی، برای متقاضی که مایل به تحصیل در لهستان است به طور متوسط ​​13000$ (دلار آمریکا) به عنوان موجودی بانکی مورد نیاز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به توضیح موارد ذیل میپردازد:

  • شرایط مهاجرت به لهستان برای ارتودنتیست ها چگونه است؟
  • کار پس از تحصیل در این کشور چه قوانین و شرایطی در سال 2022 دارد؟

شرایط کار رشته ارتودنسی در لهستان

کار ارتودنتیست ها در لهستان

با مدرک دانشگاه های ایران، کار در لهستان برای ارتودنتیست ها امکان پذیر نیست. پس در سال 2022 بهترین راه به منظور مهاجرت به این کشور این است که افراد از همان اول دوره های تحصیلی خود را نیز در لهستان بگذرانند. توجه شود که لهستان از جمله کشورهایی می باشد که در رشته ارتودنسی و سایر رشته های تحصیلی امکان کار پس از تحصیل در لهستان را فراهم کرده است. به عنوان فارغ التحصیل برنامه تمام وقت یک موسسه آموزش عالی لهستان، برای کار در اینجا نیازی به مجوز ندارید. فقط مطمئن شوید که مجوز اقامت شما مرتب است؛ تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که می توانید از نظر مالی خود را بدون اینکه به دنبال منافع دولتی باشید، حمایت کنید، می توانید 2 تا 3 سال دیگر در آنجا بمانید.

شما می توانید با کار پاره وقت در حین تحصیل به پرداخت هزینه تحصیل خود کمک کنید و دانشجویان بین المللی تا زمانی که در یک موسسه ثبت نام کرده باشند، حق کار در حین تحصیل در لهستان را دارند. دانشجویانی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز در 2022 باید دارای مجوز اقامت معتبر باشند. ساکنان لهستان از افرادی که از قوانین دولتی پیروی می کنند استقبال می کنند. مانند هر کشور عضو اتحادیه اروپا، اجازه اقامت شما برای اقامت در لهستان پس از اتمام تحصیلات به ملیت شما بستگی دارد؛ دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی بدون محدودیت در لهستان کار کنند. اما دانشجویان خارج از حوزه مزبور برای کار در لهستان باید حتما مدرک خود را از لهستان گرفته و در مدت زمان مشخص قرارداد کاری منعقد نمایند.

درآمد رشته ارتودنسی در لهستان

علاوه بر این که کار در لهستان برای ارتودنتیست ها، به شرط فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های این کشور و تسلط به زبان لهستان، فراوان است، این گروه جزو 10 شغل پردرآمد در لهستان نیز به شمار می روند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در این کشور طی سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در لهستان

تحصیل رشته ارتودنسی در لهستان

تحصیل در لهستان رایگان نیست اما ارزان قیمت است؛ البته رشته ارتودنسی جزو گران ترین رشته های تدریس شده در دانشگاه های این کشور به شمار می رود. با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی، شهریه رشته ارتودنسی در لهستان سالانه بین 5000$ تا 11000$ (دلار آمریکا) می باشد. بهترین و ممتازترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل رشته مزبور عبارت هستند از:

  • Jagiellonian University
  • Wroclaw Medical University

هزینه زندگی در لهستان نیز ماهانه بین 400$ تا 600$ (دلار آمریکا) است، منتهی با کار دانشجویی تقریبا نیمی از این هزینه زندگی قابل تامین است. دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به مجوز کار در لهستان کار کنند، البته به شرط داشتن مجوز اقامت معتبر. اگرچه امکان داشتن یک شغل تمام وقت در حین تحصیل در لهستان وجود دارد، اما باید مطمئن شوید که کار بر تحصیل شما تأثیر نمی گذارد؛ افراد می توانند بر اساس ویزا (در صورت نیاز) یا کارت اقامت صادر شده توسط یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد لهستان شوند؛ در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در لهستان، بهترین دانشگاه ها به منظور تحصیل در لهستان، درآمد ارتودنتیست ها در این کشور و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *