ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در اتریش

رشته اقتصاد در اتریش

اقتصاد در حقیقت یکی از شاخه های علوم اجتماعی است و ادامه تحصیل رشته اقتصاد در اتریش با توجه به وجود دو دانشگاه معتبر در این کشور علاقه مندان بسیار زیادی را مجذوب خود کرده است. پر واضح است که اشخاص مسلط بر انواع مفاهیم اقتصادی نقش پر رنگی در ارتقای سطح رفاه اجتماعی خود و سایر شهروندان ایفا خواهند نمود. در همین راستا اقتصاددانان قادر خواهند بود با آنالیز شرایط بانک و موسسات، به ارائه راهکارهایی مفید در زمینه اصلاح بسیاری از امور و همچنین توسعه بخش های گوناگون بپردازند. در ادامه این مقاله که با همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی جزئیات تحصیل در رشته اقتصاد کشور اتریش و مزایا و معایب آن بپردازیم.

  • برنامه های تحصیلی دانشگاه های اتریش در رشته اقتصاد به چه شرحی است؟
  • شهریه تحصیل رشته اقتصاد در دانشکده های برتر شهر وین از چه قرار است؟
  • شرایط اشتغال پس از تحصیل در شاخه های اقتصاد برای دانشجویان حاضر در اتریش چگونه خواهد بود؟
  • رشته اقتصاد در اتریش دارای چه زیرگروه هایی بوده و دروس تخصصی آن کدامند؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزا و پذیرش در رشته اقتصاد اتریش به چه شرحی است؟

معرفی علوم اقتصادی در اتریش

اقتصاد رشته ای دانشگاهی است که با تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها چگونگی تعامل و رفتار را در هر سیستم اقتصادی تعیین می کند؛ در حقیقت اقتصاد به دو شاخه خرد و کلان تقسیم می گردد که اغلب دوره های تحصیلی در دانشگاه به ارائه آموزش هایی پیرامون اقتصاد کلان و چگونگی فائق آمدن بر معضلاتی چون تورم، بیکاری و رشد منفی میزان تولید می پردازند. دانشگاه های واقع در شهر وین اتریش دروس اقتصاد را مبتنی بر Österreichische Schule که در واقع همان مکتب اتریشی است تدریس می نمایند. مکتب اتریشی اقتصاد حول محور فردگرایی می چرخد و از بنیان گذاران اصلی آن می توان به لودویک فنمیزس اشاره کرد. زیربنای اقتصاد در اتریش بسیار مستحکم بوده و در سال های اخیر علاوه بر آلمان، سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز به جمع شرکای تجاری این سرزمین اضافه شده اند.

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در اتریش

دانشگاه های اتریش برنامه های متعددی در شاخه کارشناسی اقتصاد ارائه می نمایند و باید خاطرنشان کرد که تقریبا تمامی این دوره ها به زبان آلمانی صورت می پذیرند. برنامه های ارائه شده شامل مفاهیم اقتصاد خرد و کلان، مبانی اقتصاد و بازاریابی و همچنین شاخه هایی از MBA می باشند. اقصاد بین المللی و اقتصاد کاربردی از سایر بخش های این دوره ها هستند که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز ارائه گشته و شایان ذکر است که به علت تدریس موازی آن ها به زبان انگلیسی علاقه مندان با عدم تسلط بر زبان آلمانی نیز قادر به شرکت در آن ها خواهند بود. طبق آمار رسمی 27% از محصلین حاضر در اتریش را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که با توجه به آموزش دوره های اقتصاد در برترین دانشگاه این کشور (Universität Wien) حضور شمار زیادی از علاقمندان خارجی در آن دور از ذهن نمی باشد.

مقایسه شهریه تحصیل در دانشگاه اقتصاد وین

در سال 2020 نرخ تورم اتریش 1.8% اعلام شده و نمودار نرخ بیکاری این کشور نیز عدد معقول 4.4% را به دست می دهد که این ارقام بر سامان یافته بودن وضعیت اقتصاد در اتریش صحه می گذارند. اخذ مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد دانشگاه های اتریش نیازمند زمانی 3 ساله بوده و همانطور که مستحضر هستید معتبرترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته به قرار زیر می باشند:

  • University of Vienna
  • Vienna University of Economics

از فاکتورهای تاثیرگذار بر محبوبیت تحصیل رشته اقتصاد در اتریش می توان به بازار کاری مطلوب آن پس از اتمام تحصیل و همچنین رتبه بسیار ایده آل دانشگاه وین در شاخه های گوناگون اقتصاد اشاره کرد که در ادامه بدان پرداخته ایم:

عنوان زیرشاخه تحصیلیرتبه جهانی دانشکده اقتصاد وین
اقتصاد مدیریت45
حسابداری و اقتصاد82
اقتصادسنجی و مطالعات حقوقی179

شرایط پذیرش رشته اقتصاد در اتریش

شرایط پذیرش رشته اقتصاد در اتریش

از مقدماتی ترین فاکتورهای موردنیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر پایتخت اتریش در رشته اقتصاد می توان به گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه، تکمیل فرم درخواست ویزا، ارائه مدارکی مبنی بر برخورداری از تمکن مالی و همچنین ارائه سوابق تحصیلی و بیمه سلامت اشاره کرد. با توجه به اینکه دانشگاه اقتصاد و تجارت وین WU دارای شهرت مثال زدنی در سطح اروپا می باشد، انتظار می رود متقاضیان تحصیل در این رشته مسیر چندان آسانی جهت اخذ پذیرش پیش روی نداشته باشند اما تعدد کشورهایی که این دانشگاه با همکاری های گسترده خود به ایجاد وضعیتی مشابه برای تحصیل متقاضیان در آن ها پرداخته است، شرایط را تسهیل نموده است. تعداد دانشجویان جدید پذیرفته شده از سوی WU در هر سال تحصیلی 6000 نفر بوده و شایان ذکر است که دوره دکتری آن نیز به مثابه دوره کارشناسی طی 3 سال ارائه می گردد.

جزئیاتی پیرامون رشته اقتصاد در اتریش

از سایر زیرگروه های رشته اقتصاد در اتریش که دارای محبوبیت کمتری نیز می باشند می توان از آمار، ارتباطات، استخدام و قوانین مرتبط با تامین اجتماعی نام برد. مجموع هزینه اخذ ویزای تحصیلی اتریش حدودا 220€ (یورو) برآورد می گردد و شایان ذکر است که هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در شهرهای اصلی این کشور نیز 1100€ (یورو) تخمین زده شده است که متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد قادر خواهند بود با پرداخت ماهیانه 240€ (یورو) به اقامت در خوابگاه های دانشجویی شهر وین مبادرت ورزند.

دانشگاه WU اتریش یکی از 6 دانشگاه معتبر ارائه دهنده رشته اقتصاد در دنیاست که دارای بالاترین استانداردهای کیفی و Triple Accreditation شامل سه عنوان AACSB، AMBA و EQUIS می باشد. با توجه به شرایط مطلوب تحصیل و زندگی در اتریش و همچنین کیفیت بالای ارائه آموزش از سوی مدارس و دانشگاه های این کشور، می توان مهاجرت با قصد تحصیل رشته اقتصاد در اتریش در زمره اهداف والایی دانست که بسیار درخشان به نظر می رسد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات کامل تر در این زمینه با همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و یا حضوری ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *