ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در ترکیه

رشته اقتصاد در ترکیه

اطلاع از شرایط تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه برای متقاضیان و علاقه مندان به آن، امری ضروری به شمار می رود و مورد توجه افراد قرار میگیرد؛ به گونه ای که اشخاص با تمایل تحصیل در این رشته تنها درصورتی موفق به اخذ ویزا و کسب تجربه ای موفق خواهند شد که از جزئیاتی هر چند کوچک نیز در این مقوله غافل نباشند.

شاخص های گوناگونی چون نرخ تورم گویای چگونگی پیشروی اقتصاد یک سرزمین می باشند و پر واضح است که می توان یکی از عوامل توقف رشد اقتصادی ترکیه در این موضوع را ناکارآمدی اقتصاددان های آن دانست. رشته اقتصاد یکی از زیرشاخه های علوم انسانی بوده و اهمیت آن در زندگی ما غیر قابل انکار می باشد. با توجه تمامی مزایا و معایبی که برای این امر وجود دارد، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در وهله اول پیرامون پرسش و پاسخ های متداول آن با شما عزیزان سخن خواهند گفت.

معرفی رشته اقتصاد در ترکیه

اقتصاد علمی است مرتبط با موضوعات تجاری و پیش بینی های مالی؛ تاثیر اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد کلان بر همه آحاد جامعه موردنظر خواهد بود درحالیکه فعالیت های صورت گرفته در اقتصاد خرد، تنها بخشی از جامعه هدف را متاثر می کند. اقتصاد با علومی چون روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ، سیاست و حقوق در هم تنیده شده و متقاضیان تحصیل در هر یک از شاخه های BA و با BSc با موقعیت های شغلی نسبتا مشابهی در آینده مواجه خواهند بود. اقتصاد ترکیه نیز با توجه به توسعه های صورت گرفته در سال های اخیر به یکی از مقاصد اصلی سرمایه گذاران بین المللی تبدیل شده اما همچنان بخش قابل توجهی از آن وابسته به صنعت گردشگری می باشد. تولید کود مصنوعی، شیشه، پوشاک و همچنین محصولات نساجی از موضوعاتی قابل گسترش در ترکیه هستند که کمک شایانی به کاهش وابستگی اقتصادی این سرزمین به حساب می آید.

معتبرترین مراکز رشته اقتصاد در ترکیه

دانشجویان عموما جهت تحصیل رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی، مسیر سایر کشورها چون ترکیه را در پیش می گیرند. باید خاطرنشان کرد علم اقتصاد محدود به مفاهیمی چون مبانی اقتصاد و نظریه های افراد نبوده و تسلط بر دانش محاسبات ریاضی کمک قابل ملاحظه ای به دانشجویان ترم های بالاتر به حساب می آید؛ هرچند دانشجویان درجات BA کمتر با این دروس برخورد خواهند داشت. نرخ تورم 12 درصدی ترکیه و همچنین نرخ بیکاری 13% آن نشانگر نیاز مبرم این کشور به توسعه اقتصادی در موضوعات اصلی و کلان می باشد. در همین راستا باید اشاره کرد که دانشگاه های معتبری چون Koc University ،İzmir University of Economics و Bahçeşehir University واقع در شهرهای استانبول و ازمیر به ارائه دوره های اقتصاد می پردازند که در ادامه پیرامون شرایط و هزینه تحصیل در آن ها به تفصیل سخن خواهیم گفت.

معتبرترین مراکز ارائه دهنده رشته اقتصاد در ترکیه عبارتند از:

عنوان دانشگاه یا موسسهشهری که در آن واقع گشته
Istanbul Sabahattin Zaim Universityاستانبول
Faculty of Economics Administrative and Social Sciencesآنکارا
International Finance and Faculty of Commerceاستانبول
Near East Universityمرسین
Ozyegin Universityاستانبول
Bilkent Universityآنکارا

تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در ترکیه

اقتصاد توسعه، اقتصاد محیط زیست، اقتصاد بین الملل و بازاریابی و کسب و کار از متداول ترین عناوین مربوط به این رشته در کشور ترکیه هستند؛ بهبود توزیع ثروت و افزایش اشتغال زایی از اصلی ترین اهداف این گرایشات بوده و از سرفصل های جامعه شناسی به کرات در آن ها استفاده می شود. تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ترکیه 8 نیم سال به طول انجامیده که از دروس ارائه شده در 4 ترم نخست می توان به آشنایی با اقتصاد، ریاضیات در تجارت، روش تحقیق، آمار، سیاست جهانی، اصول حسابداری و تاریخ اندیشه اقتصادی اشاره نمود. درحالیکه اصلی ترین دروس اقتصاد در 4 ترم پایانی عبارتند از پول و بانکداری، تجزیه و تحلیل اقتصاد خرد، سیاست پولی و توسعه اقتصادی. ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر دانش تئوری، برخورداری از مهارت هایی نظیر استفاده از ابزار تحلیلی و فنون ریاضی نیز مهم خواهد بود.

دلایل انتخاب رشته اقتصاد در ترکیه

سالانه صدها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان به دلایل گوناگونی برای تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه به این کشور زیبای مدیترانه ای مهاجرت می کنند. به عبارت دیگر، اعزام دانشجو به ترکیه مزیت های بی شماری را برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. اصلی ترین مزیت تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه امکان تحصیل در موسسات آموزشی معتبر بین المللی در این کشور می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های ترکیه به ویژه در رشته اقتصاد در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.

جهت آشنایی بیشتر با دلایل تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه به موارد زیر توجه فرمایید:

دلایل تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه

موقعیت شغلی اقتصاددانان ترکیه

تحصیل اقتصاد در ترکیه برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی صورت پذیرفته و هزینه سالیانه تحصیل در ترکیه در برترین دانشکده های اقتصاد این کشور 2100€ (یورو) می باشد. متقاضیان می بایست در کنار آن هزینه هایی چون پوشاک، تفریح، خوراک و اقامت را نیز در نظر داشته باشند. با وجود تمامی هزینه های عنوان شده دستیابی به مشاغلی چون مشاوره اقتصادی و یا استخدام در شرکت ها و موسسات معتبر درآمد مطلوبی نصیب افراد خواهد کرد. موسسات سیاست گذاری متعددی نیز به حضور افرادی چون تحلیلگر مالی نیاز دارند. در پایان باید اظهار داشت شرایط مطلوب تحصیل و زندگی در ترکیه این سرزمین را به یکی از مقاصد مطلوب جهت تحصیل رشته اقتصاد تبدیل کرده است و شما عزیزان می توانید جهت دسترسی به اطلاعات جامع تر راجع به آن با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

پرتکرارترین سوالات در باب رشته اقتصاد در ترکیه

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته اقتصاد در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ با توجه به رشد اقتصادی ترکیه طی سالهای اخیر و چشم انداز شغلی ایده آل در این رشته تحصیلی، انتخاب ترکیه برای تحصیل رشته اقتصاد بهترین تصمیم برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته اقتصاد در ترکیه بسته به دانشگاه مورد نظر دانشجویان و سبک زندگی آنها در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا 6800TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *