ویزای تحصیلی

رشته حقوق در سوئیس

رشته حقوق در سوئیس

سوئیس به طور مستمر در میان کشورهای برتر از نظر آموزش و کیفیت زندگی قرار دارد. تردیدی وجود ندارد که اخذ مدرک رشته حقوق در سوئیس می تواند ضمانت بسیار مناسبی برای آینده شغلی متقاضیان و دانشجویان این کشور باشد. سوئیس که در قلب اروپا واقع است مکانی ایده آل برای ترکیب آموزش عالی با انواع گزینه های سبک زندگی می باشد. دانشگاه های برتر، استاندارد بالای زندگی و رونق بازار کار از جمله دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور ثروتمند اروپایی است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در سوئیس در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

سوئیس و سیستم حقوقی آن

سوئیس در اروپای غربی قرار دارد و از غرب با ایتالیا، از شمال با آلمان، از شرق با لیختن اشتاین و اتریش و از غرب با فرانسه هم مرز است. برن پایتخت سوئیس است، کشوری محصور در خشکی که از 26 کانتون یا زیرمجموعه های سرزمینی تشکیل شده است که از نظر رویه های اداری تفاوت کمی دارند. اکثر جمعیت سوئیس (نزدیک به هشت میلیون نفر) در منطقه ای زندگی می کنند که به آن “فلات” گفته می شود، جایی که شهرهای پرجمعیت ژنو و زوریخ در آن واقع شده اند.

سوئیس به این دلیل مشهور است که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد. ساکنان آن دارای بالاترین میزان دارایی های غیرمالی و پولی برای هر فرد در مقایسه با سایر شهروندان در جهان هستند. علاوه بر این، ژنو و زوریخ به طور مداوم به عنوان دو شهر سوئیسی دارای بهترین استانداردهای زندگی در میان سایر شهرهای جهان رتبه بندی می شوند. سوئیس که در قلب اروپا واقع شده، با داشتن سه زبان بومی، یعنی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی، همراه با فرصت های فراوان تحصیل به زبان انگلیسی، مقصد برتر دانشجویان بین المللی است.

بر اساس سنت حقوق مدنی، سوئیس دارای یک سیستم حقوقی مبتنی بر قانون اساسی است که مستقل از سایر بخش های دولت است. تمام قدرت قانونگذاری به عهده 26 ایالت این کشور است که به نام کانتون شناخته می شوند، مگر این که در قانون اساسی صریحاً متعلق به مقامات فدرال باشد. فدرالیسم جزء اساسی سیستم حقوقی سوئیس است.

چرا تحصیل در سوئیس؟

دلایل زیادی برای تجربه تحصیل در سوئیس وجود دارد. این کشور از معتبرترین دانشگاه های جهان برخوردار است و دو موسسه برتر آن (EPFL و ETH زوریخ) دائما در بین 30 دانشگاه برتر رتبه بندی آموزش عالی تایمز قرار می گیرند. دانشجویان به طور مداوم از امکانات با کیفیت در سراسر موسسات این کشور رضایت دارند و معمولا از سطح تدریس در دوره های خود راضی هستند. جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های سوئیس بر اساس رتبه بندی های بین المللی سال های 2020 و 2021 را معرفی می کند:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)
ETH زوریخ – موسسه فناوری فدرال زوریخ14206
EPFL – موسسه فناوری فدرال لوزان سوئیس438314
دانشگاه زوریخ735669
دانشگاه بازل9288149
دانشگاه برن109101114
دانشگاه ژنو سوئیس14959106
دانشگاه لوزان191101169

نمودار زیر تعداد کل دانشجویان دانشگاه های سوئیس در طی چند سال تحصیلی گذشته را نشان می دهد:

تعداد کل دانشجویان دانشگاه های سوئیس

هزینه های تحصیل در سوئیس از ارزان ترین هزینه ها در کل اروپاست. بسیاری از دانشگاه های دولتی حتی حدود 1000EUR (یورو) در هر سال تحصیلی شهریه دریافت می کنند که واقعا ارزان است. سوئیس یکی از بالاترین میانگین های حقوق در اروپا را دارد و برخی از شرکت های بزرگ در سراسر این کشور دفتر دارند، بنابراین فرصت های شغلی بسیار معتبری برای فارغ التحصیلان وجود دارد تا بتوانند به این مشاغل بپردازند. تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی، طبیعت زیبا، تنوع فرهنگی، تحصیل به زبان فرانسه یا آلمانی یا ایتالیایی یا یادگیری آن ها، کیفیت بسیار بالای زندگی و کار ضمن تحصیل در سوئیس از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور می باشد.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در سوئیس

برای وکیل شدن در سوئیس، دانشجویان باید در یک دوره کارشناسی حقوق (LLB) سه ساله تحصیل کنند. با این حال، متعاقب آن، برای پذیرش در کانون وکلا و انجام وکالت، تحصیل در یک دوره کارشناسی ارشد حقوق دو ساله نیز لازم است. یک گزینه جایگزین که در بین بسیاری از دانشجویان بین المللی محبوب است، LLM کوتاه تر و تخصصی است که فرصت دستیابی به دانش هدفمند در یک زمینه خاص از حقوق، مانند حقوق داوری یا بانکداری را برای آن ها فراهم می سازد.

پس از اتمام دوره های LLB و فوق لیسانس حقوق و/ یا LLM حرفه ای همچنین می توان دکترای خود را در رشته حقوق دنبال کرد. فارغ التحصیلان همچنین باید یک دوره کارآموزی یک تا دو ساله را در یک دفتر حقوقی یا دادگاه – ترجیحاً در کانتونی که قصد دارند در آن کار کنند – گذرانده و در یک آزمون کتبی و شفاهی که در پایان دوره آموزش به منظور پذیرش در کانون وکلا برگزار می شود، شرکت کرده و پذیرفته شوند.

نکات تحصیل رشته حقوق در سوئیس

سوئیس هیچ موسسه خصوصی برای آموزش وکلا ندارد: هر 9 دانشکده حقوق آن وابسته به دانشگاه های کانتون این کشور هستند. این دانشگاه ها شامل دانشگاه لوزان، دانشگاه بازل، دانشگاه برن، دانشگاه فریبورگ، دانشگاه ژنو، دانشگاه لوسرن، دانشگاه نوشاتل، دانشگاه سنت گالن و دانشگاه زوریخ است. از آن جا که سوئیس خانه سازمان های بین المللی و موسسات بانکی بیشماری است، و به دلیل موقعیت این کشور به عنوان زادگاه پیشرفت های قابل توجه در بسیاری از زمینه های مربوط به امور بشردوستانه و همچنین تجارت و بانکداری، سوئیس دانشجویان را از سراسر جهان با یک چشم انداز جهانی جدید و جامع گرد هم می آورد. علاوه بر این، تعهد این کشور به تحقیقات پیشرفته، درک عمیق تری از امور حقوقی جهانی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

در حالی که هزینه های زندگی در سوئیس بسیار بالا و مشهور است، هزینه های تحصیل نسبتاً کم است – به ویژه در مقایسه با ایالات متحده و انگلیس. با این حال، هزینه های تحصیل ممکن است از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت باشد. به علاوه، تعدادی فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. به دلیل برجستگی جهانی در تجارت و امور مالی، فرصت های شغلی زیادی برای وکلا در سوئیس وجود دارد، به ویژه در بخش های اصلی، مانند بانکداری، امور مالی و حقوق مالکیت معنوی.

نکات تحصیل رشته حقوق در سوئیس

بهترین دانشکده های حقوق در سوئیس

با اینکه سوئیس از شناخته شده ترین دانشگاه های دولتی در اروپا برخوردار است، اما تنها 9 دانشگاه آن دارای دانشکده های حقوق هستند. با این حال، تعداد کم دانشکده های حقوق در این کشور چیزی در مورد کیفیت آنها نشان نمی دهد. بیشتر آنها در لیست بهترین دانشکده های حقوق در اروپا قرار دارند. جدول زیر این موضوع را روشن می سازد:

دانشکده/ دانشگاهتخصصهزینه های تحصیل (بر حسب فرانک سوئیس)
دانشکده حقوق دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH)برنامه های مختلف حقوقی100CHF برای هزینه درخواست
720CHF شهریه ترم
54CHF هزینه های اجباری ترم
دانشکده حقوق دانشگاه بازلکارشناسی حقوق به عنوان یک دوره عمومی و کارشناسی ارشد حقوق به عنوان یک دوره تخصصی100CHF هزینه درخواست
850CHF شهریه ترم
دانشکده حقوق دانشگاه لوسرنبرنامه های مختلف حقوقی100CHF هزینه درخواست
1800CHF شهریه
دانشکده حقوق دانشگاه برن Bern سوئیسطیف وسیعی از برنامه های مختلف حقوقی100CHF هزینه درخواست
750CHF شهریه ترم
دانشکده حقوق دانشگاه ژنوبرنامه های حقوقی مختلف65CHF هزینه درخواست
500CHF مجموع هزینه های ترم
دانشکده حقوق، عدالت کیفری و مدیریت دولتی دانشگاه لوزان Lausanne سوئیسکارشناسی حقوق به عنوان یک دوره عمومی و کارشناسی ارشد حقوق به عنوان یک دوره تخصصی200CHF هزینه درخواست
580CHF شهریه ترم
دانشکده حقوق دانشگاه فریبورگطیف گسترده ای از برنامه های حقوقی985CHF کل هزینه های ترم برای دانشجویان بین المللی

به متقاضیان پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر به ویژه در مورد شهریه دانشکده مورد نظر، به وب سایت دانشگاه انتخابی مراجعه نمایند. چنانچه علاقمند به تحصیل رشته حقوق در سوئیس در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر و نیز دریافت مشاوره و راهنمایی، به ویژه در زمینه کار پس از تحصیل در سوئیس، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *