ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در عمان

رشته ایمنی شناسی در عمان

تحصیل در رشته ایمنی شناسی در عمان می تواند یکی از اشتباهاتی باشد که افراد برای رسیدن به کار انجام می دهند چراکه مقرون به صرفه نیست. افرادی که به عنوان دانشجو در عمان سکونت دارند، محدودیت های بسیار زیادی را طی می کنند و به همین دلیل است که باید هزینه های سنگینی را به عنوان شهریه و هزینه های زندگی خود متحمل شوند. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند به راحتی در این کشور تحصیل کنند مگر آن که از نظر مالی در شرایطی بسیار عالی قرار داشته باشند و بتوانند هزینه های سنگین تحصیل در این کشور را پرداخت کنند.

باید به این نکته توجه داشت که رشته ایمنی شناسی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است و به همین دلیل حساسیت های فراوانی در این رشته وجود دارد. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که برای بازگشت به ایران، دانشگاه آن ها باید مورد تایید باشد اما در عمان هیچ دانشگاه مورد تاییدی وجود ندارد و این می تواند آینده افراد را با چالش هایی جدی روبرو کند. با وجود محدودیت هایی که در تحصیل رشته ایمنی شناسی در کشور عمان وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این موضوع را بررسی می کنند تا کلید راه افرادی باشد که به دنبال تحصیل در این کشور هستند.

  • شرایط تحصیل رشت ایمنی شناسی در این کشور چیست؟
  • چه محدودیت هایی برای تحصیل رشته ایمنی شناسی وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان چقدر است؟
  • شرایط کار در عمان برای فارغ التحصیلان رشته ایمنی شناسی چیست؟

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان

باید در نظر داشت که عمان یکی از ضعیف ترین کشورهای آسیاسی برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه به حساب می آید و به همین دلیل است که در رتبه بندی های بین المللی، هیچ گونه جایگاهی برای دانشگاه های این کشور در نظر گرفته نشده است. فهرست دانشگاه های برگزیده جهان در رشته ایمنی شناسی، به 1600 دانشگاه می رسد اما نامی از دانشگاه های عمان در آن وجود ندارد.

دانشگاه سلطلن قابوس به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های عمان، از جمله دانشگاه هایی است که رشته ایمنی شناسی را ارائه می کند.کالج پزشکی عمان در شهر مسقط نیز یکی دیگر از مراکز آموزشی است که می توان در آن به ادامه تحصیل در رشته ایمنی شناسی پرداخت. دانشگاه بورایمی و همچنین دانشگاه نزوی نیز از دیگر دانشگاه هایی هستند که به دانشجویان خارجی اجازه می دهند تا در رشته ایمنی شناسی به ادامه تحصیل بپردازند. فرایند پذیرش از دانشگاه های این کشور چندان مناسب نیست و باید در نظر داشت که دانشجویان خارجی صندلی های محدودی را در این دانشگاه ها به خود اختصاص می دهند.

برآیند نکات منفی و مثبت تحصیل در رشته ایمنی شناسی را می توان در زیر مشاهده کرد.

برآیند نکات منفی و مثبت تحصیل در رشته ایمنی شناسی در عمان

هزینه های رشته تحصیلی ایمنی شناسی در عمان

باید به این نکته توجه داشت که عمان یکی از کشورهای با واحد پولی بسیار قدرتمند در جهان است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور ارزان باشد. برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در عمان، دانشجویان خارجی باید شهریه ای در حدود 15800$ تا 18000$ (دلار) در سال را پرداخت کنند. از طرف دیگر هزینه های زندگی در عمان نیز به نسبت کیفیت زندگی در این کشور بالا است و شهروندانی که به عنوان دانشجوی خارجی در حال زندگی در این کشور هستند، به حدود 1200$ تا 1800$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت تا هزینه های خود را تامین کنند.

اگر چه میزان درآمد در کشور عمان بسیار مناسب است اما باید در نظر داشت که به دانشجویان خارجی هیچ فرصتی برای کار ضمن تحصیل در عمان داده نمی شود و در نتیجه منبع درآمدی برای آن ها در این کشور وجود ندارد. بورسیه تحصیلی در عمان نیز بیشتر در اختیار دانشجویان بومی قرار می گیرد و نمی توان انتظار داشت که یک دانشجوی خارجی بتواند از فرصت کسب درآمد از این طریق در این کشور بهره ببرد.

هزینه های رشته تحصیلی ایمنی شناسی در عمان

شرایط کار ایمنی شناسان در عمان

بسیاری از افرادی که در حوزه ایمنی شناسی به ادامه تحصیل می پردازند، باید در نظر داشته باشند که فعالیت های آن ها به طبابت ختم نمی شود و برخی از آن ها در حوزه های آزمایشگاهی فعالیت می کنند. با توجه به شرایطی که کشور عمان دارد، نمی توان انتظار داشت که فعالیت های گسترده ای در این زمینه صورت بپذیرد و بیشتر ایمنی شناسان در این کشور وارد حوزه های پزشکی می شوند.

در چنین شرایطی متوسط درآمد این افراد در حدود 5110OMR (ریال عمان) در ماه است و می تواند درآمدی شایسته برای زندگی در این کشور به حساب آید. البته باید در نظر داشت که با توجه به هزینه های سنگین تحصیل در عمان، نمی توان این کشور را مقرون به صرفه در نظر گرفت. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *