ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در قطر

رشته ایمنی شناسی در قطر

رشته ایمنی شناسی در قطر به زبان انگلیسی امکان پذیر است اما تحصیل در قطر کم هزینه نیست و دانشگاه های آن جایگاه ممتازی در سطح بین المللی ندارند. البته موارد دیگری هم وجود دارد که در خصوص قطر باید مورد توجه قرار بگیرد و از آن جمله می توان به عدم امکان دریافت پاسپورت این کشور توسط خارجی ها اشاره نمود. با این حال درآمد بالا، ارزش پول ملی و غیره ممکن است از جمله دلایلی باشد که فردی تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور را انتخاب نماید. در سال 2022 قطر دارای 1 دانشگاه در رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز است؛ بالاترین رتبه در قطر دانشگاه قطر است که در رتبه 301–350 قرار دارد.

هزینه شهریه بستگی به هر موسسه دارد. هم افراد محلی و هم دانشجویان بین المللی هزینه های یکسانی را با قیمت کامل حدود 72100QR (ریال قطر) در هر ترم پرداخت می کنند که تقریباً 19800$ (دلار آمریکا) است. در قطر، تحصیلات عالی برای بسیاری از مهاجرانی که در آنجا زندگی می کنند یک بار مالی است؛ اما همچنین قطر را به گران ترین کشور جهان عرب برای آموزش عالی خصوصی تبدیل می کند. شهریه و شهریه سال تحصیلی 2023-2022 در برخی از پردیس های شهر آموزش می تواند سالانه بیش از 50000$ (دلار آمریکا) باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته ایمنی شناسی در قطر به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر چقدر است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر وجود دارد یا خیر؟

کار با رشته ایمنی شناسی در قطر

فارغ التحصیلان بین المللی می توانند در قطر بمانند و چندین فرصت کاری را در این کشور مترقی دنبال کنند؛ با این حال، آنها باید ابتدا اجازه اقامت خود را لغو کنند و ظرف 5 روز پس از مراسم فارغ التحصیلی یا گرفتن گواهی فارغ التحصیلی، قطر را ترک کنند. کار در قطر مستلزم تسلط به زبان عربی و فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های ممتاز این کشور است. البته برای رشته ایمنی شناسی موقعیت های نسبتا خوبی در قطر وجود دارد؛ سطح درآمد فارغ التحصیلان این رشته با توجه به سابقه کار، حوزه کاری و غیره آن ها به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه رشته ایمنی شناسی در قطر

کار ضمن تحصیل در قطر

بسیاری از دانشگاه ها برنامه های اشتغال دانشجویی را ارائه می دهند؛ اینها برای کمک به دانش آموزان طراحی شده اند که در حین تحصیل تجربه کاری واقعی کسب کنند. اکثر دانش آموزان می توانند تا 20 ساعت در هفته در این برنامه ها کار کنند؛ با این حال، دانشجویان خارجی نمی توانند با ویزای دانشجویی در خارج از دانشگاه کار کنند. با وجود همه عوامل مساعد، یافتن شغل در قطر کار آسانی نیست، به خصوص به عنوان یک مهاجر. با این حال، اگر تصمیم خود را بگیرید، هیچ چیز غیرممکن نیست. یافتن شغل را به عنوان شغل تمام وقت خود در نظر بگیرید و مطمئناً شاهد موفقیت خواهید بود. با این حال، بهتر است یک استراتژی تمام عیار در مورد جستجوی شغل خود ترسیم کنید که یکی از مهم ترین موارد آن باید تسلط به زبان عربی باشد.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر

همان طور که اشاره شد تحصیل در قطر نه تنها رایگان نیست بلکه بسیار پرهزینه است؛ خصوصا برای رشته هایی مثل ایمنی شناسی. در حالی که دانشگاه های نسبتا کمی برای انتخاب وجود دارد، شما هنوز هم می توانید مدرک کارشناسی خود را در قطر به صورت رایگان از طریق بورسیه دانشگاهی تکمیل کنید و دانشجویان بین المللی نیز می توانند برای بورسیه تحصیلی دانشگاه حمد بن خلیفه اقدام کنند. اما در 2022 امکان اخذ بورسیه های تحصیلی آن هم برای رشته ای مثل ایمنی شناسی که حتی پذیرش گرفتن از آن هم ساده نیست، بسیار کم است.

پس کسی که تحصیل در قطر را انتخاب می کند باید تمکن مالی بالایی داشته باشد چون شهریه رشته ایمنی شناسی معمولا سالی 30000$ تا 45000$ (دلار آمریکا) می باشد. هرچند در برخی رشته ها مثل تجارت و مدیریت این هزینه ها در قطر به سالی 70000$ (دلار آمریکا) هم می رسد. هزینه زندگی در قطر نیز نکته مهم دیگری است که باید مدنظر باشد؛ غالبا این هزینه بین 700$ تا 1100$ (دلار آمریکا) می باشد که نسبت به امارات کمی پایین تر است.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در قطر

مهم ترین مدارک ویزای تحصیلی قطر

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، نوبت ویزای تحصیلی قطر می رسد که به مدارک متعددی نیازمند می باشد. برای درخواست ویزای دانشجویی در قطر چه مدارکی لازم است؟

  • صفحه تایید از برنامه آنلاین شما
  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار و صفحات خالی برای مهر ویزا
  • کپی صفحه بیو پاسپورت
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • سوگند نامه حامی مالی، که هزینه تحصیل شما را در کشور پرداخت می کند.

دانشجوی بین المللی در دانشگاه قطر به عنوان دانشجویی که در مقطع کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ برنامه زبان عربی برای افراد غیر بومی در دانشگاه قطر پذیرفته می شود و مجوز اقامت قطر خود را تحت حمایت دانشگاه قطر از طریق بخش بورسیه ها و پذیرش های بین المللی صادر کرده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته ایمنی شناسی در قطر اطلاعاتی ارائه گردیده که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *