ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در بلژیک

رشته بازیگری در بلژیک

به رغم وجود دانشگاه های هنر معتبر بسیار در سطح قاره اروپا، هر ساله تحصیل رشته بازیگری در بلژیک مخاطبان خاص خود را جذب می نماید و گروهی از افراد خواهان دستیابی به انواع بورسیه جهت تحصیل در مقاطع گوناگون آن می باشند. همانطور که استحضار دارید بازیگری یکی از مهارت های پرطرفدار میان نوجوانان و جوانان کشورهای مختلف جهان بوده و دانشجویان حاضر در بلژیک نیز با توجه به توسعه زیرساخت های سینما در این سرزمین، علاقه خود را بیش از پیش به این شاخه هنری ابراز می نمایند.

باید اظهار داشت با توجه به اینکه تعداد متقاضیان تحصیل رشته بازیگری در بلژیک کمتر از شمار علاقه مندان به رشته هایی نظیر پزشکی و انواع علوم مهندسی است، امکانات و موقعیت های ارائه شده برای این دو گروه نیز مشابه نمی باشد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما عزیزان به بررسی چگونگی تحصیل رشته بازیگری در بلژیک خواهند پرداخت.

  • برترین مراکز و مدارس رشته بازیگری در بلژیک کدامند؟
  • هزینه زندگی در بلژیک چه میزان بوده و شهریه های اخذ شده از سوی دانشگاه های هنر در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در چه جایگاهی قرار دارد؟
  • میانگین دستمزد سالیانه بازیگران در بلژیک چه مقدار است؟
  • نرخ بیکاری بسیار پایین بلژیک دارای چه مزیت هایی برای بازیگران این کشور می باشد؟
  • نقاط مثبت و منفی تحصیل رشته بازیگری در کشور بلژیک به چه شرحی است؟

شرایط تحصیل در کشور بلژیک

بلژیک یکی از امپراطوری های واقع در غرب اروپا بوده و از سه ناحیه اصلی با نام های فلاندر، والونی و بروکسل تشکیل شده است. مردم کشور بلژیک علاوه بر هلندی، به زبان های فرانسوی و آلمانی نیز تسلط دارند و دلیل عمده آن را می توان همسایگی با این کشورها و تاثیرپذیری از آن ها در طول تاریخ در کنار لوکزامبورگ دانست. اگرچه بلژیک جزء سرزمین های بزرگ و گسترده اروپایی به حساب نمی آید، تراکم جمعیت در آن نسبتا زیاد بوده و اغلب مردم آن در نواحی شمالی تمرکز یافته اند. جمعیت بلژیک طبق بررسی های سال 2020 از مرز 11 میلیون نفر تجاوز کرده و باید خاطرنشان کرد که زنان درصد بیشتری از جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

مهاجرپذیری بلژیک موجب گشته تا فرهنگ و هنر این کشور ادغامی از سنت های مردمان یونانی، پورتوریکی، ترک و مراکشی باشد. شهرهای خنت، بروکسل و لیژ را می توان پایتخت های هنر در سرزمین بلژیک معرفی نمود و این درحالی است که در مقایسه با کشورهایی چون فرانسه و ایتالیا پیشینه و سابقه بلژیک بسیار کمتر از ملل این سرزمین ها در عرصه بازیگری و سایر زیرشاخه های هنری می باشد. سیستم آموزشی بلژیک و مدارس بازیگری این کشور را می توان به سه دسته تحت مالکیت دولت و استان ها، آموزش آزاد تحت نظارت کلیسای کاتولیک و آموزش خصوصی چون مراکز بین المللی تقسیم نمود. بلژیک دارای 6 دانشگاه معتبر بوده و با توجه به پیروی نظام آموزشی این کشور از سیستم بولونیا، می توان اظهار داشت مدرک بازیگری یا سایر مدارک تحصیلی اخذ شده از مراکز آموزش عالی این کشور دارای اعتبار قابل توجهی می باشند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در بلژیک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در بلژیک

بسیاری هنر و فرهنگ بلژیک را خلاصه شده در نقاشی، معماری و هنر Mosan می دانند با این وجود باید عنوان داشت که سینمای این کشور با معرفی کارگردانان و بازیگران متبحر به دنیا، موجبات پیشرفت و تکامل را در این عرصه نیز فراهم آورده است. سینمای صامت بلژیک در سال 1911 آغاز به کار کرد و دهه 70 با تغییرات شکل گرفته در صنعت سینمای این کشور، به دهه طلایی بازیگران آن بدل شد. حضور فیلم ها و بازیگران بلژیکی در فستیوال هایی چون کن و همچنین نخل طلا طی سال های اخیر نشانگر بهبود کیفیت مدارس بازیگری و فیلمسازی این سرزمین می باشد. University of Liege یکی از دانشگاه های معتبر ارائه دهنده دروس بازیگری در بلژیک می باشد که در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. در ادامه به معرفی 5 موسسه و دانشگاه برتر هنرهای نمایشی و بازیگری در بلژیک پرداخته ایم:

عنوان مرکز ارائه دهنده دوره های بازیگریرتبه در بلژیک
Ecole LASSAD – International School of Theatre1
Ghent University2
The British School of Brussels3
Luca School of Arts4
University of Antwerp5

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در بلژیک

از سایر مراکز معتبر ارائه دهنده رشته بازیگری در بلژیک می توان به Studio Michael Chekhov Bruxelles اشاره کرد که در جایگاه 1797 جهان قرار داشته و مضاف بر دروس عمومی و مشترک میان بازیگری و شاخه هایی از هنر چون فیلمنامه نویسی و عکاسی که شامل مبانی بازیگری، آشنایی با هنرهای تجسمی و فلسفه می باشد، دروس اختصاصی چون شیوه های اجرا، مهارت فن بیان و شخصیت شناسی را ارائه می نماید.

موقعیت های شغلی رشته بازیگری در بلژیک

نرخ بیکاری بلژیک طبق آمارگیری صورت گرفته در سال 2020 تنها 5% اعلام شده و با توجه به توسعه سینما و رسانه بلژیک در قرن حاضر، پر واضح است که بازیگران با مهارت و مستعد ساکن این کشور مسیر سختی جهت دستیابی به فرصت های مطلوب در حوزه فعالیت خود پیش روی نخواهند داشت. بلژیک دارای 470 سینما بوده و متوسط دستمزد بازیگران آن 68423€ (یورو) برآورد شده است که از وضعیت مشابه در شماری از کشورهای اروپایی چون ایتالیا بالاتر می باشد.

مقایسه متوسط دستمزد بازیگران بلژیک و ایتالیا

از مزایای تحصیل در بلژیک می توان به استانداردهای بالای زندگی در این کشور و کیفیت مطلوب دانشگاه های هنر آن اشاره نمود. هزینه زندگی در بلژیک برای دانشجویان در شهرهای اصلی 900€ (یورو) محاسبه شده و هزینه ماهیانه بیمه محصلین نیز 30€ (یورو) تعیین گشته است. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری پیرامون شرایط تحصیل رشته های هنری در بلژیک در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *