ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در رومانی

رشته بازیگری در رومانی

رشته بازیگری در رومانی با توجه به پیشینه این شاخه از هنر در این کشور، انتخاب بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل در رومانی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، این کشور در میان متقاضیان مهاجرت تحصیلی محبوبیت بالایی دارد. شایان ذکر است که علی رغم ارزان بودن نسبی شهریه دانشگاه های رومانی، اعتبار دانشگاه های این کشور بالا بوده و سیستم تحصیلی آن ها به روز و پیشرفته می باشد. رشته های زیر شاخه هنر، از جمله تئاتر و بازیگری در رومانی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی گوناگون و در گرایشات متنوع ارائه می گردند و همین اصل یکی دیگر از مزیت های مهجرت تحصیلی به این کشور می باشد. در ادمه این مقاله، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالاتی در زمینه مهاجرت تحصیلی به رومانی، از جمله موارد زیر، پاسخ داده اند:

  • تاریخ هنر و بازیگری در رومانی به چه زمانی بر می گردد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در رومانی کدامند؟
  • در چه گرایشاتی در حوزه بازیگری می توان در رومانی ادامه تحصیل داد؟
  • موقعیت های شغلی که در انتظار فارغ التحصیلان رشته بازیگری اند کدامند؟

صنعت سینما در رومانی

رومانی کشوری است واقع شده در جنوب غربی قاره اروپا که پایتخت آن شهر بخارست می باشد. همسایگان این کشور، مجارستان، صربستان، مولداوی، اوکراین و بلغارستان هستند که از نواحی گوناگون این کشور را احاطه کرده اند. این کشور یکی از اعضای سازمان هایی از جمله سازمان ناتو و اتحادیه اروپا می باشد. قابل ذکر است که رومانی، از لحاظه جمعیت نهمین کشور اتحادیه اروپا و از نظر مساحت، هفتمین کشور این اتحادیه محسوب می گردد. زبان رسمی این کشور رومانیایی و واحد پول آن، لئوی رومانی می باشد. در سال 1989 به دلیل شورش مردم و سرنگونی دیکتاتوری، نظام این کشور چند حزبی شد و پس از آن اقتصاد آن به سوی اقتصاد بازار سرمایه گذاری حرکت کرد. پس از یک دهه مشکلات اقتصادی بعد از انقلاب و کاهش استانداردهای زندگی، انجام اصلاحات گسترده، بهبود اقتصادی را به دنبال داشت.

نمودار تغییرات نرخ تورم در رومانی

در حال حاضر شاخص توسعه انسانی خیلی بالا در کشور رومانی، نشان دهنده سطح بالای پیشرفت و رفاه موجود در این کشور می باشد. آغاز سینما در رومانی به سال های پیش از 1900 باز می گردد و سینمای این کشور تا کنون توانسته است در بسیاری از مجامع بین المللی، موفق به کسب عناوین متعدد و جوایز گوناگون گردد. در سال های 1911 الی 1930 تمرکز سینمای سینمای رومانی بر تولید فیلم های صامت تخیلی بود که پیشرفت عظیمی در آن دوره محسوب می شد. طی سال های 1930 تا 1947، فیلم های صدا دار در عرصه سینما ظهور کردند و سینمای رومانی و جهان را وارد عصر جدیدی نمودند. سال 1948، آغازی نو برای سینمای رومانی به حساب می آید و در این تاریخ، ملی شدن صنعت سینما و ورود تبلیغات به تولیدات سینمایی شکل گرفت. دوران 1948 تا 1989 در سینمای رومانی، سینمای کمونیسم نام دارد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در رومانی

تحصیل در رومانی علاوه بر فراهم آوردن امکان زندگی با فرهنگ غنی رومانیایی و تعامل سازنده با دانشجویان بین المللی، مزایای دیگری از جمله تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر و با کیفیت را نیز به دنبال دارد. از دانشگاه های ارائه دهنده رشته های هنری و تخصص هایی از جمله سینما و تئاتر، می توان به دانشگاه ملی تئاتر و فیلم بخارست (The National University of Theatre and Film I.L.Caragiale) اشاره نمود که در سال 1954 تاسیس گردید. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی بوده که در پایتخت این کشور واقع شده است و طبق رتبه بندیهای قابل استناد، موفق به کسب رتبه 38 در رومانی و 6162 در جهان شده است.

یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته های زیر شاخه هنر در رومانی، دانشگاه West University of Timișoara می باشد که علاوه بر هنر، شاخه های دیگری از جمله شیمی، زیست شناسی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، مهندسی و رشته های ورزشی را نیز ارائه می کند. این دانشگاه، مرکز اصلی تحقیقات و تحصیلات عالیه در رومانی غربی به شمار می رود و در حال حاضر، آموزش به 15000 دانشجو، از جمله دانشجویان بین المللی از کشورهایی مثل اتریش، آلمان، پرتغال و غیره را بر عهده دارد. قابل ذکر است که دانشجویان بین المللی این دانشگاه، 6% از کل دانشجویان را تشکیل می دهند و به همین سبب، آموزش به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز در تمامی مقاطع انجام می گیرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در رومانی

گرایشات و دروس رشته بازیگری در رومانی

برای علاقه مندان به تحصیل در حوزه هنرهای نمایشی در رومانی، انتخاب های گوناگونی وجود دارد. این افراد می توانند در دانشگاه ها و یا کالج های هنر این کشور، به تحصیل در حوزه مورد علاقه خود بپردازند. تنوع گرایشات ارائه شده در دانشگاه های رومانی، حاکی از به روز بودن سیستم آموزشی و اهمیت بالای تحصیلات در این کشور است. از گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی، می توان به هنرهای نمایشی، مطالعات تئاتر و بازیگری اشاره نمود که در دوره هایی 3 ساله ارائه می گردند. مقطع کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی در این کشور، گرایشاتی تخصصی تر از جمله فیلم مستند، طراحی رسانه جدید، تکنولوژی های موثر بر اجرا و هنرهای رسانه و هنر طراحی بازی را در بر می گیرد که عموما دوره هایی 2 ساله می باشند.

بخشی دروس ارائه شده در رشته تئاتر در رومانی در جدول زیر ذکر شده اند.

برخی دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی بازیگری تئاتر در رومانی
سال اولسال دومسال سوم
اصول و مقدمات بازیگریبازیگری 2بازیگری 3
تاریخ بازیگریپروژه اجرا 2موسیقی و صحنه و صفحه
مقدمات تئاتر موزیکالسینمای رومانیتمرینات اجرا

فرصت های شغلی رشته بازیگری در رومانی

دانشجویانی که در رشته های بازیگری و یا سایر رشته های مرتبط در کشور رومانی تحصیل می کنند، می توانند در دوران تحصیل خود در دانشگاه و یا خارج از دانشگاه، به انجام کار پاره وقت بپردازند. پس از فارغ التحصیلی، افراد این امکان را دارند که از طریق اشتغال در رومانی، اقامت خود را در این کشور تمدید نموده و پس از گذشت چند سال، اقامت دائم رومانی را به دست آورند. از فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری و سایر رشته های مرتبط در رومانی می توان به مواردی از جمله استعداد یاب حوزه سینما و تئاتر، مدرس بازیگری، بازیگر فیلم های تبلیغاتی، کارگردانی فیلم یا تئاتر و بازیگری در تلویزیون یا سینما اشاره نمود. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط مهاجرت یا هزینه زندگی در رومانی به اقصی نقاط جهان و اخذ مشاوره، با کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *