ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اسلواکی

رشته باستان شناسی در اسلواکی

رشته باستان شناسی در اسلواکی اگرچه در دانشگاه های محدودی ارائه می شود اما می تواند دریچه ای برای ورود به بازار کار در این رشته باشد. دانشگاه های اسلواکی به طور کلی در دسته دانشگاه های با کیفیت در سطح جهان قرار ندارند و کمتر دانشگاهی از این کشور می تواند در بین دانشگاه های برتر جهان قد علم کند. در رشته باستان شناسی در این کشور اما محدودیت های بیشتری وجود دارد و تنها یک دانشگاه وجود دارد که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان خارجی می دهد. در چنین شرایطی می توان گفت که صندلی های خالی برای دریافت پذیرش در این رشته تحصیلی در اسلواکی محدود هستند و متقاضیان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور دچار مشکل هستند.

باستان شناسان در سراسر جهان نه تنها در مکان های تاریخی بلکه در آزمایشگاه های مخصوص خود نیز به مطالعه آثار باستانی می پردازند تا به نکاتی در رابطه با زندگی انسان گذشته در یک بازه زمانی و فرهنگ آن ها آشنایی پیدا کنند. در چنین شرایطی است که اهمیت حضور باستان شناسان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. در برخی از مواقع ممکن است کشفیات سایر کشورها که به تکنولوژی روز جهان دسترسی ندارند نیز در اختیار باستان شناسان قرار گیرد تا بتوانند اطلاعات دقیق تری را به دست آورند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش بوده اند تا نکاتی مهم در رابطه با تحصیل رشته باستان شناسی در اسلواکی را ارائه کنند.

  • شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل این رشته در اسلواکی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان بین المللی در این رشته، شانسی برای کاریابی در اسلواکی دارند؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در اسلواکی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اسلواکی

اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی، نتوانسته است به مانند کشورهایی همچون مجارستان و البته لهستان، شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد کند و به همین دلیل است که نمی توان تعداد زیادی دانشجوی خارجی را در دانشگاه های این کشور پیدا کرد. با این وجود علاقمندان به تحصیل در اسلواکی این گزینه را در اختیار خواهند داشت که بتوانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به تحصیل مشغول شوند. دانشگاه کونستانتین در شهر نیترا، تنها گزینه تحصیل رشته باستان شناسی در کشور اسلواکی برای دانشجویان خارجی است.

افرادی که این رشته تحصیلی را برای خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که طول دوره تحصیل آن ها در مقطع کارشناسی تنها 3 سال خواهد بود و پس از آن می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و در یک دوره 2 ساله به ادامه تحصیل مشغول شوند و این کلید ورود آن ها به بازار کار خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در اسلواکی

به مانند اکثر کشورهای نیمه شرقی و مرکزی قاره اروپا، هزینه تحصیل در اسلواکی برای دانشجویان خارجی نیز بسیار مناسب است. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، اگرچه فرصت های بسیار محدودی برای رسیدن به بورسیه تحصیلی خواهند داشت اما شهریه نسبتا اندکی را به دانشگاه پرداخت می کنند و این امتیازی است که می تواند تحصیل در این کشور را ساده تر سازد.

به طور متوسط می توان گفت که یک دانشجوی رشته باستان شناسی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود در این کشور باید شهریه ای در حدود 3400€ (یورو) را به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کند.

در اسلواکی هزینه های زندگی نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویانی که بودجه ای در حدود 250€ تا 300€ (یورو) را در اختیار داشته باشند، می تواند هزینه یک ماه زندگی خود در نیترا را پرداخت کنند ضمن آن که به دانشجویان خارجی در کلیه شهرهای اسلواکی فرصت داده می شود تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در اسلواکی

دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، همواره به دنبال راهی هستند تا بتوانند از این طریق اقامت پس از تحصیل خود را نیز تضمین کنند و اسلواکی نیز این فرصت را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. زمانی که لیست دانشگاه های ارائه کننده رشته باستان شناسی در اسلواکی را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که دانشگاه های اندکی در این کشور این رشته را ارائه می کنند و در نتیجه می توان دریافت که بازار کار این کشور به این رشته نیاز چندانی نخواهد داشت.

با این وجود همچنان شرکت های وابسته به نهادهای مختلف در اسلواکی وجود دارند که به فارغ التحصیلان رشته باستان شناسی اجازه می دهند تا در این کشور به کار مورد نظر خود دست پیدا کنند. اگرچه فرصت های شغلی در اسلواکی برای باستان شناسان چندان زیاد نیست اما می توان گفت که سطح درآمد آنها، چنانچه در نمودار زیر مشخص شده است، بسیار مناسب است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور اسلواکی

دسترسی به این درآمد برای زندگی در رفاه نسبی در کشور اسلواکی کافی است اما با توجه به این که دانشگاه های این کشور در این رشته جایگاه چندان مناسبی در اختیار ندارند، نمی توان انتظار داشت که کیفیت آموزش در آن بالا باشد. در صورتی که به دنبال راهی برای تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات ایشان در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *