ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اسلوونی

رشته باستان شناسی در اسلوونی

تحصیل در رشته باستان شناسی در اسلوونی از طریق دانشگاه هایی مانند دانشگاه لیوبلیانا و دانشگاه پریمورسکا امکان پذیر است. درست است که این احتمال وجود دارد که دانشجویان بسیاری قبلا چیز زیادی در مورد اسلوونی نشنیده باشند، چه برسد به این که به تحصیل در آن جا فکر کنند، اما اکنون فرصتی برای تجدیدنظر است. می توان ادعا کرد که تحصیل در اسلوونی یک ماجراجویی کاملا جدید، در مکانی کاملا جدید، با یک زندگی کاملا جدید خواهد بود.

می توان گفت که دانشجویان در اسلوونی می توانند روزهای شگفت انگیزی را سپری کنند و به این نتیجه برسند که مهاجرت به اسلوونی برای تحصیل یکی از بهترین تصمیماتی بوده که می توانستند بگیرند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در اسلوونی تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته باستان شناسی در اسلوونی

در جدول زیر بهترین دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل در رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه باستان شناسی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در اسلوونیرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه لیوبلیانا1107256
دانشگاه پریمورسکا2345921

دانشگاه لیوبلیانا در لیوبلیانا، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای اسلوونی برای تحصیل، قرار دارد. این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگ ترین موسسه آموزش عالی و تحقیقات علمی در اسلوونی است. این دانشگاه با تاریخ غنی خود در سال 1919 تاسیس گردیده است. دانشگاه لیوبلیانا با انجام خدمات عمومی در زمینه های دارای اهمیت اجتماعی ویژه که حفظ هویت ملی را تضمین می کند، جایگاه آموزشی محوری را به خود اختصاص می دهد. این دانشگاه روابط نزدیکی با شرکت های اسلوونیایی و شرکت های خارجی دارد.

شرکای این دانشگاه شامل شرکت های چند ملیتی و موفق ترین شرکت های اسلوونیایی است. دانشگاه پریمورسکا نیز در کوپر – پنجمین شهر بزرگ اسلوونی -، ایزولا و پورتوروژ واقع است. این دانشگاه از نظر قدمت و اندازه، سومین دانشگاه در اسلوونی است. این دانشگاه که در سال 2003 تاسیس گردیده است دارای شش دانشکده و یک کالج می باشد.

چرا تحصیل در رشته باستان شناسی در اسلوونی؟

برای تحصیل و رفت و آمد در اسلوونی دانشجویان نیازی به یادگیری زبان اسلوونیایی ندارند. اکثر اسلوونیایی ها به حداقل یک زبان خارجی مسلط هستند – معمولا انگلیسی یا آلمانی و همچنین ایتالیایی یا مجاری، بسته به منطقه. دانشجویان هیچ مشکلی برای مکالمه خوب با مردم اسلوونی به زبان انگلیسی نخواهند داشت. همچنین، مردم این کشور بسیار مهربان هستند و مایلند در صورت امکان به دانشجویان کمک کنند. در اسلوونی اقامتگاه فوق العاده ساده و مقرون به صرفه است.

دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند، جایی که اجاره ماهانه آن حدود 80€ یا 150€ (یورو) است. آن ها همچنین می توانند در آپارتمان های خصوصی که اجاره کمی بیش تری دارند زندگی کنند – از حدود 165€ (یورو) با احتساب هزینه های خدمات رفاهی شروع می شود. اگرچه در لیوبلیانا، قیمت ها حدود 20% بالاتر است، اما همچنان بسیار مقرون به صرفه است. اسلوونی غذاهای فوق العاده ای دارد که دانشجویان می توانند با بودجه کم از آن ها لذت ببرند. به وعده های غذایی دانشجویان توسط دولت یارانه پرداخت می شود و این هزینه کلی زندگی آن ها را کاهش می دهد.

تقریبا در 80% از رستوران های شهرهای دانشجویی مانند لیوبلیانا، ماریبور و کوپر دانشجویان می توانند از مزایای دانشجویی بهره مند شوند. اسلوونی دارای مناظر نفس گیر و ارتباطات عالی با دیگر کشورهای اروپایی است. در این کشور به راحتی می توان خود را در حالت خیره به کوه های زیبا و خیره به تپه های سرسبز و مناظر شگفت انگیز یافت. همچنین، در اسلوونی چیزهای زیادی وجود دارد که دانشجویان را مشغول نگه دارد و نیز به طور دیوانه وار می توان در آن جا جشن گرفت.

چرا تحصیل در رشته باستان شناسی در اسلوونی

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه لیوبلیانای اسلوونی

گروه باستان شناسی دانشگاه لیوبلیانا، برنامه های رشته باستان شناسی را به شیوه ای جامع و بین رشته ای طراحی نموده است. این گروه آموزش باکیفیت و به لحاظ بین المللی قابل مقایسه ای که متشکل از همه دانش و مهارت های باستان شناختی معاصر است به دانشجویان ارائه می دهد. در برنامه های باستان شناسی این گروه، توجه ویژه ای به آموزش عملی در زمینه روش های آزمایشگاهی و میدانی باستان شناسی می شود.

دروس نظری، روش شناختی و حرفه ای از حوزه های باستان شناسی و رشته های مرتبط با آن در علوم انسانی و علوم فنی و طبیعی، تمامی دانش مورد نیاز ضروری برای کار حرفه ای و پژوهشی باکیفیت در زمینه های باستان شناسی، ارزیابی و حفاظت از سایت های میراث باستان شناختی و برنامه ریزی فضایی و همچنین برای مشارکت حرفه ای در فعالیت های فرهنگی و ترویج گردشگری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

معرفی رشته باستان شناسی در دانشگاه پریمورسکای اسلوونی

گروه باستان شناسی و مطالعات میراث دانشگاه پریمورسکا، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در زمینه باستان شناسی و همچنین دوره کارشناسی ارشد را در زمینه مطالعات میراث (گردشکری میراث) برگزار می کند. اساتید این گروه در پروژه های تحقیقاتی متعدد ملی و بین المللی فعال هستند که غالبا توسط موسسه باستان شناسی و میراث دانشکده علوم انسانی و نیز موسسات دیگر انجام می شود. این گروه با همکاری چندین شریک ملی و بین المللی، از دانشجویان دعوت می کند تا در پروژه های تحقیقاتی شرکت کنند و در نتیجه دانش و تجربه عملی ارزشمندی را به دست آورند.

ویژگی خاص دوره های تحصیلی که توسط این گروه برگزار می شود، گزینه ترکیب دو دوره است که به دانشجویان این امکان را می دهد که در دو رشته تخصصی مدرک بگیرند و در نتیجه پتانسیل اشتغال آن ها را افزایش می دهد. برنامه آموزشی دو دوره ای باستان شناسی این گروه، یک برنامه آموزشی مدرن و به لحاظ بین المللی طراحی شده است که توسط اساتید مهمان متعددی از اسلوونی و خارج از کشور متمایز می شود. بخش قابل توجهی از تحصیل، سفرهای میدانی و گشت و گذارهای حرفه ای است که توسط این گروه برگزار می شود.

هزینه زندگی دانشجویان رشته باستان شناسی در اسلوونی

بررسی هزینه زندگی در اسلوونی نشان می دهد که هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر در اسلوونی 625.75$ (دلار) معادل 541.70€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. همچنین، بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب یورو
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر471.09€
آپارتمان تک خوابه خارج از مرکز شهر370.73€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر741.78€
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر595.44€

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اسلوونی

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته باستان شناسی در اسلوونی هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در اسلوونی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *