ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در قطر

رشته باستان شناسی در قطر

تحصیل در رشته باستان شناسی در قطر را نمی توان به عنوان گزینه ای مناسب برای ورود به بازارهای کار این رشته در حوزه خلیج فارس معرفی کرد. دانشگاه های قطر فاصله ای بسیار زیاد با دانشگاه های تراز اول جهان دارند و به همین دلیل است که نه تنها در رشته باستان شناسی بلکه در بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی نمی توان از این کشور به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل یاد کرد. شرایط تحصیل در قطر در حال حاضر چندان مساعد نیست هرچند که شرایط آن به نسبت سال های گذشته وضعیت بسیار مناسب تری را پیدا کرده است.

رشته باستان شناسی از آن دست رشته های تحصیلی است که می توان به کمک آن شرایط توریستی یک کشور را تغییر داد و همین مسئله دلیل اصلی تلاش کشورهای پیشرفته جهان برای توجه به این موضوع است. بدیهی است که شرایط اقامت در قطر به گونه ای نیست که آن ها توجهی را معطوف به این مسئله کنند اما همچنان فرصت های اندکی در این کشور برای کار به عنوان باستان شناس وجود دارد ولی با این حال نمی توان این کشور را به عنوان یک مقصد مناسب برای کار و تحصیل در رشته باستان شناسی معرفی کرد. در چنین شرایطی نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تلاش هستند تا در این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر علاقمندان به این موضوع، شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در کشور قطر چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور قطر، در این کشور اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در قطر

رشته باستان شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که نیاز به توجه بسیار زیاد و آموزش دقیق دارد و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که دانشگاه های قطر بتوانند با شرایط آموزشی فعلی خود، شرایط مناسبی را فراهم آورند. به همین دلیل است که به بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور در رشته باستان شناسی توصیه می شود تا در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور تحقیقات بیشتری را انجام دهند چراکه بر خلاف شرایط مناسب کار در این کشور، شرایط تحصیل در آن چندان مناسب نیست.

دانشگاه های قطر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته باستان شناسی را فراهم کرده اند اما مسئله اصلی آن است که دانشجویان از نظر سطح آموزشی به خوبی آماده ورود به بازار کار بهترین کشورهای جهان نمی شوند و در نتیجه این مسئله با توجه به شرایط مالی تحصیل در قطر نمی تواند چندان مناسب باشد. دانشگاه های قطر در رنکینگ های بین المللی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند و در نتیجه نباید انتظار داشت که کیفیت آموزش در این کشور در سطح بالایی قرار داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در قطر

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در قطر

با وجود این که کیفیت تحصیل در قطر چندان مناسب نیست اما هزینه های تحصیل در این کشور به مراتب نسبت به کشورهای همسایه خود بیشتر است و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز هزینه های کمتری را برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. متوسط هزینه های زندگی در کشور قطر برای دانشجویان خارجی در قطر در حدود 800$ تا 1200$ (دلار) در ماه است و در نتیجه دانشجویان باید راهی برای تامین این هزینه ها داشته باشند چراکه دانشجویان خارجی در قطر اجازه کار ندارند.

هزینه تحصیل در رشته باستان شناسی برای دانشجویان خارجی نیز در حدود 18600$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که نمی توان تحصیل در این کشور را مقرون به صرفه دانست. در چنین شرایطی توصیه می شود که دانشجویان با تحقیق بیشتر گزینه های برتر را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور قطر

شرایط تحصیل در کشور قطر برای بسیاری از افراد به دلیل هزینه های نسبتا بالا قابل دسترس نیست اما افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که در خاک قطر به کاریابی مشغول شوند و در صورتی که موفق به یافتن شغل مورد نظر خود شدند، قادر خواهند بود تا زمانی که قرارداد آن ها اعتبار دارد، در این کشور بمانند و به کار مشغول باشند و از مزایای آن بهره ببرند.

نیروی کار در رشته باستان شناسی در کشور قطر ممکن است دشواری های بسیاری را برای یافتن کار طی کنند اما در عوض به درآمد بالایی دسترسی خواهند داشت. برای این که بتوان اطلاعات دقیق تری به دست آورد، نمودار زیر در همین رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور قطر

در رابطه با کار در قطر شاید فرصت های مناسبی برای علاقمندان وجود داشته باشد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست. افرادی که قصد تحصیل در کشور قطر را دارند، باید تحقیقات لازم در این رابطه را انجام دهند و شرایط تحصیل در این کشور را با سایر کشورهای جهان مقایسه کنند. برای دریافت اطلاعات در خصوص تحصیل در بهترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *