ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در قبرس

رشته باستان شناسی در قبرس

برای تحصیل در رشته باستان شناسی در قبرس مزایا و معایب بسیاری وجود دارد که می تواند رضایت بسیار را جلب و همچنین بسیاری را منصرف کند. دانشگاه های قبرس در طول سال های گذشته به شدت مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده اند و این مسئله سبب اهمیت کسب آگاهی در این رابطه شده است. افرادی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند، معمولا راهی برای بازگشت به ایران ندارند چراکه اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم در ایران نیستند و به همین دلیل است که دانشجویان ایرانی در این کشور اقامت کاری دریافت می کنند یا برای ادامه تحصیل به سایر کشورهای جهان مهاجرت می کنند. شرایط مشابه این کشور به ترکیه نیز یکی از عمده ترین دلایل توجه به این کشور بوده است.

رشته باستان شناسی از آن دست رشته هایی است که به دانش بسیار زیاد در زمینه های مختلف نیاز دارد و به همین دلیل بهتر است افراد دانشگاه هایی را انتخاب کنند که اطلاعات دقیق تر، جامع تر و به روز شده تری را در اختیار آن ها قرار می دهند. در همین راستا باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از دانشگاه های قبرس در رشته باستان شناسی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورند و این یکی از نکات منفی در رابطه با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته باستان شناسی در قبرس خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در کشور قبرس چیست؟
  • هزینه تحصیل رشت ه باستان شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا قبرس به دانشجویان خارجی اجازه کار پس از تحصیل را می دهند؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور قبرس چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس

دانشگاه های قبرس در طول سال های اخیر، امتیازات زیادی را به دست آورده اند و این مسئله سبب شده است تا در رتبه بندی های جهانی رتبه های بهتری را به دست آورند اما این مسئله هرگز به این معنا نیست که آن ها در شرایط مناسبی قرار دارند. بدون تردید، دانشگاه های کشور ترکیه و همچنین ایران در بسیاری از رشته های تحصیلی، شرایطی به مراتب بهتر از دانشگاه های قبرس در اختیار دارند.

در رشته باستان شناسی در کشور قبرس تنها یک دانشگاه موفق به کسب رتبه های بین المللی شده است. دانشگاه قبرس (UCY) که در شهر نیکوزیا قرار دارد، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این رشته تحصیلی است و رتبه 151 تا 200 جهان در رتبه بندی QS را به خود اختصاص داده است. افرادی که در قبرس تحصیل می کنند، فرصت تحصیل در رشته باستان شناسی به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت و این می تواند شرایط مناسب تری را برای آینده کاری آن ها در خارج از ایران به ارمغان آورد.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در قبرس

دانشگاه های قبرس هزینه های کمی برای تحصیل از دانشجویان خارجی دریافت نمی کنند و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا کشور قبرس را با توجه به آمادگی اقتصادی خود انتخاب کنند. هزینه تحصیل در قبرس در رشته باستان شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 4800$ تا 7200$ (دلار) در سال است و این مبلغی است که دانشجویان با آن می توانند هزینه 2 تا 3 سال تحصیل خود در کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا، ایتالیا و غیره را تامین کنند.

در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در قبرس به نسبت مقرون به صرفه است تا جایی که افراد می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 300$ تا 550$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند اما باید در نظر داشت که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل و کار همزمان به صورت نیمه وقت داده شده است.

متوسط درآمد باستان شناسان در کشور قبرس

قبرس یکی از کشورهایی است که زندگی بشر اولیه نیز در آن شکل گرفته بود و به همین دلیل است که به شدت مورد توجه باستان شناسان قرار دارد. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در این کشور می تواند کلید ورود به بازار کار این رشته تحصیلی در قبرس باشد اما باید در نظر داشت که رسیدن به کار در این کشور به عنوان یک باستان شناس چندان ساده نیست.

متوسط درآمد باستان شناسان در کشور قبرس نسبتا مناسب است و این افراد کمتر با دغدغه های مالی روبرو می شوند. برای درک بهتر این موضوع، نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور قبرس

افرادی که قصد دارند پس از تحصیل در خارج از کشور به ایران بازگردند، بهتر است کشوری بجز قبرس را برای تحصیل خود انتخاب کنند چراکه در این شرایط آن ها با مشکلات معادلسازی مدرک تحصیلی خود روبرو خواهند شد و در حقیقت می توان گفت که دوره تحصیلی آن ها و هزینه های زمانی و مالی که پرداخت کرده اند بی حاصل بوده است. با این وجود افرادی که به دنبال راه های اقامت بلند مدت در خارج از کشور هستند، مشکلی از این بابت نخواهند داشت. در صورتی که به دنبال مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *