ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در سوئد

رشته بینایی سنجی در سوئد

رشته بینایی سنجی در سوئد یکی از بهترین گزینه ها برای علاقمندان به این رشته می باشد؛ منتهی ورود به سوئد از طریق تحصیل امکان پذیر است. یعنی ویزای کاری سوئد نیز قابل اخذ می باشد اما برای غیر اروپایی ها، از جمله ایرانی ها، کاریابی در سوئد بدون حضور در این کشور دشوار است. اکثر دانشگاه‌های سوئد دولتی هستند و برنامه‌های لیسانس و کارشناسی ارشد برای شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس رایگان است؛ پس ایرانی ها برای این مقاطع باید شهریه پرداخت کنند. منتهی در سال 2022 در مورد برنامه های دکترا، آنها برای همه دانشجویان، صرف نظر از کشور مبدا، رایگان هستند.

علاوه بر شهریه دانشگاه، این سوال هم مطرح می شود که آیا زندگی در سوئد گران است؟ هزینه های روزانه بسته به محل زندگی شما در نوسان است، اما به طور کلی میانگین هزینه زندگی در سوئد بالا است. بخش عمده این هزینه بالا به دلیل قیمت اجاره است که هر سال حدود 1% افزایش می یابد؛ اما حقوق و سطح درآمد افراد نیز به همین میزان افزایش پیدا می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص رشته بینایی سنجی در سوئد توضیحاتی ارائه می دهد.

درآمد بینایی سنج ها در سوئد

کار در سوئد فراوان است اما بینایی سنج ها باید به زبان سوئدی هم مسلط باشند. البته بینایی سنجی که فقط به زبان انگلیسی هم مسلط باشند، شانس خوبی برای کاریابی در سوئد خواهد داشت. شهروندان اتحادیه اروپا پس از اتمام تحصیلات خود می توانند بدون مجوز کار در سوئد کار کنند؛ شهروندان دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند می توانند بدون ثبت نام یا دریافت مجوز اقامت در سوئد کار و زندگی کنند. با این حال، آنها باید در اداره مالیات سوئد ثبت نام کنند. پس از اتمام تحصیلات، می توانید به مدت 6 ماه در سوئد بمانید تا به دنبال کار بگردید. برای اقامت در آن 6 ماه، باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. هنگامی که شغلی پیدا کردید، باید برای Work Permit درخواست دهید.

اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و مایل به کار در سوئد هستید، در بیشتر موارد به مجوز کار نیاز دارید؛ سریع ترین و ساده ترین راه برای درخواست مجوز کار، انجام آن به صورت آنلاین است. درخواست ها از طریق اینترنت مستقیماً به اداره مهاجرت به سوئد می روند و در اولویت هستند و بینایی سنج ها علاوه بر داشتن شانس خوب برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار سوئد، به دلیل فراوان بودن موقعیت های کاری، سطح درآمد خوبی هم دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر درآمد بینایی سنج ها در سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در سوئد

کار ضمن تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئد

کار ضمن تحصیل در سوئد امکان پذیر می باشد، منتهی غیر اروپایی ها باید مجوز اخذ نمایند و تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. همچنین دانشجویان و محققین بین المللی در سوئد می توانند پس از فارغ التحصیلی به مدت یک سال به صورت قانونی در آنجا بمانند تا شغلی را جستجو کنند. دولت سوئد قوانین جدید برای اقامت دانشجویان بین المللی را تصویب کرد؛ اکنون، اگر دانش ‌آموزان بخواهند شغلی پیدا کنند یا کسب‌ و کار خود را در آنجا راه‌ اندازی کنند، می ‌توانند تا 1 سال بمانند. سایت های آنلاین زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای یافتن فرصت های شغلی برای خارجی ها در سوئد استفاده کرد. اگر یک آگهی شغلی به زبان سوئدی است، رزومه و نامه خود را به زبان سوئدی نیز ارسال کنید. بهترین سایت ها برای پیدا کردن کار در سوئد عبارت هستند از:

  • Indeed.com
  • Metro Jobb
  • Facebook groups

بسیاری از شرکت ها آن را مثبت می دانند و ممکن است این واقعیت را نادیده بگیرند که شما کاملاً مسلط نیستید و در نهایت شما را برای این کار در نظر می گیرند. بنابراین در یک کلمه خیر واقعاً لازم نیست سوئدی بدانید تا برای تحصیل یا حتی کار به سوئد بیایید؛ اما رشته بینایی سنجی، رشته پرستاری، رشته پزشکی و غیره از جمله مواردی هستند که ترجیحا بهتر است به زبان سوئدی مسلط باشند. حالت ایده آل نیز برای کاریابی در سوئد وقتی است که فرد به هر دو زبان انگلیسی و سوئدی تسلط کامل داشته باشد.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئد

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی امکان پذیر است اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری؛ در مقطع کارشناسی علاقمندان رشته بینایی سنجی باید به زبان سوئدی تحصیل کنند. انگلیسی ممکن است یکی از رایج ترین زبان های صحبت در جهان باشد، اما انتظار نداشته باشید که سوئدی ها را بشنوید که با یکدیگر انگلیسی صحبت می کنند. اگرچه بیش از 80% از مردم سوئد به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما هنوز هم ممکن است با افرادی روبرو شوید که این کار را نمی کنند، بنابراین بهتر است برخی از عبارات اساسی سوئدی را برای زیبایی های رایج یاد بگیرید. مردم سوئد از جمله مسلط ترین انگلیسی زبانان در اروپا هستند: اگر انگلیسی صحبت کنید، هیچ مشکلی در برقراری ارتباط با مردم محلی در سوئد نخواهید داشت؛ش در واقع، بسیاری از سوئدی ها خوشحال می شوند اگر بتوانند انگلیسی خود را روی شما امتحان کنند.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئد

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در سوئد

به منظور تحصیل در سوئد و بالا رفتن شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی بهتر است فرد از دانشگاهی پذیرش بگیرد که جایگاه خوبی به لحاظ علمی داشته باشد. خبر خوب آن که سوئد دارای بهترین دانشگاه ها از دید رنکینگ های مختلف بین المللی از جمله QS و Times Higher Education می باشد. بهترین دانشگاه های سوئد در سال 2022 برای تحصیل رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • Karolinska Institute
  • Lund University
  • University of Gothenburg
  • Uppsala University
  • Umeå University
  • Stockholm University
  • Linköping University
  • Dalarna University

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئد

تحصیل در سوئد برای اروپایی ها (EU-EEA students) رایگان است؛ اما غیر اروپایی ها، از جمله ایرانی ها، باید شهریه پرداخت نمایند. شهریه رشته بینایی سنجی در دانشگاه های سوئد در سال 2022 به طور سالانه بین 7500€ تا 18000€ (یورو) می باشد. هزینه زندگی در سوئد نیز باید در نظر گرفته شود که ماهانه 950€ تا 1300€ (یورو) می باشد و تنها بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است. در این مقاله توضیحاتی ارائه گردید و علاقمندان تحصیل رشته بینایی سنجی در سوئد، مجارستان، ایتالیا، فرانسه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *