ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در مجارستان

رشته بینایی سنجی در مجارستان

با انتخاب تحصیل در رشته بینایی سنجی در مجارستان علاقه مندان این رشته می توانند از آموزش باکیفیت با هزینه های مقرون به صرفه بهره مند شوند. مجارستان به دلیل ارائه آموزش با کیفیت بالا با هزینه های بسیار مقرون به صرفه شناخته شده است و این یکی از دلایل اصلی است که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان مجارستان را برای تحصیل انتخاب می کنند. جالب این که دانشجویان بین المللی در مجارستان می توانند در ضمن تحصیل به مدت 20 تا 24 ساعت در هفته به صورت پاره وقتی کار کنند و به این صورت بخشی از هزینه های خود در این کشور را پوشش دهند. اکثرا دانشجویان خارجی در این کشور اروپایی در رستوران ها، شرکت های گردشگری، فروشگاه ها، هتل ها و برخی مشاغل خدماتی کار می کنند. متوسط حقوق در مجارستان حدود 750-800HUF (فورینت مجارستان) در ساعت برای مشاغل دانشجویی است.

بینایی سنجی یا اپتومتری یک حرفه تخصصی مراقبت های بهداشتی-درمانی است که شامل معاینه چشم ها و ساختارهای مرتبط از نظر نقص یا ناهنجاری می باشد. بینایی سنج ها یا اپتومتریست ها متخصصان مراقبت های بهداشتی-درمانی هستند که به طور معمول مراقبت های اولیه جامع چشم را ارائه می دهند. در پایان، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور مختصر به معرفی زبان مجاری به علاقه مندان به تحصیل در مجارستان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در مجارستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای بینایی سنجی در مجارستان را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در مجارستانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه سملویسبوداپست147137
دانشگاه دبرسندبرسن2103310
دانشگاه پچ مجارستانپچ3111326
دانشگاه سگدسگد4187553
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپستبوداپست5253810

حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در مجارستان

فردی که به عنوان بینایی سنج در مجارستان کار می کند معمولاً حدود 974000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور بین 467000HUF (کم ترین) تا 1530000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است.

نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه بینایی سنج ها در مجارستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه بینایی سنج ها در مجارستان

مطابق نمودار فوق، حقوق بینایی سنج ها در مجارستان از 5610000HUF (فورینت مجارستان) در سال (حداقل حقوق) تا 18300000HUF (فورینت مجارستان) در سال (حداکثر حقو+ق) متغیر است.

نمودار زیر مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در مجارستان را نمایش می دهد:

مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس تجربه در مجارستان

این نمودار به وضوح نشان می دهد که سطح تجربه مهم ترین عامل در تعیین حقوق بینایی سنج ها می باشد. طبیعتا هر چه تجربه بینایی سنج ها بیش تر باشد، دستمزد آن ها نیز بیش تر می شود. به عنوان نمونه، یک بینایی سنج با کم تر از 2 سال تجربه در مجارستان تقریبا 6560000HUF (فورینت مجارستان) در سال درآمد دارد در صورتی که یک بینایی سنج با 2 تا 5 سال تجربه در حدود 9300000HUF (فورینت مجارستان) در سال درآمد کسب می کند، یعنی 42% بیش تر از اولی.

نمودار زیر نیز مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس جنسیت در مجارستان را نشان می دهد:

مقایسه حقوق بینایی سنج ها بر اساس جنسیت در مجارستان

اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تاثیری داشته باشد، اما در واقع تاثیر دارد. مطابق نمودار فوق، کارمندان مرد بینایی سنج در مجارستان به طور متوسط 6% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در مجارستان

میانگین هزینه های زندگی در مجارستان بسته به عادات هزینه ای و نوع محل اقامت دانشجویان بین 375€ تا 700€ (یورو) متغیر است. دانشجویان بین المللی در مجارستان می توانند از بین چند نوع مسکن انتخاب انجام دهند:

  • خوابگاه دانشگاه: زیر 100€ (یورو) در ماه. ارزان ترین گزینه برای دانشجویان است.
  • خوابگاه خصوصی: کم تر از 200€ (یورو) در ماه. فقط در برخی شهرها موجود است.
  • آپارتمان اجاره ای خصوصی: 275€-635€ (یورو) بر اساس شهر و منطقه ای که دانشجو در آن زندگی می کند.

بسته به سبک زندگی دانشجو، هزینه غذا و مواد غذایی در مجارستان بین 115€ تا 150€ (یورو) در ماه است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بینایی سنجی در مجارستان

دلایل و مزایای انتخاب رشته بینایی سنجی در مجارستان

مجارستان کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است که با اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش همسایه است. مجاری، زبان رسمی این کشور، رایج ترین زبان اورالی جهان و در میان معدود زبان های غیر هند و اروپایی است که به طور گسترده در اروپا صحبت می شود. بوداپست پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور است.

از جمله دلایل و مزایای تحصیل در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های مقرون به صرفه تحصیل
  • آموزش با کیفیت عالی
  • دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های بین المللی دانشگاهی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • بورسیه های تحصیلی
  • هزینه های پایین زندگی
  • کار ضمن تحصیل
  • کشوری مدرن و امن
  • تاریخ غنی
  • کشوری چند فرهنگی
  • مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان
  • رویدادها و جشنواره های متعدد

معرفی زبان مجاری به دانشجویان بینایی سنجی در مجارستان

زبان مجاری یک زبان اورالی است که در مجارستان و بخش هایی از چند کشور همسایه آن صحبت می شود. مجاری زبان رسمی مجارستان و یکی از 24 زبان رسمی اتحادیه اروپا (EU) است. در خارج از مجارستان، جوامع مجار در اسلواکی کنونی، غرب اوکراین، مرکز و غرب رومانی، شمال صربستان، شمال کرواسی، شمال شرق اسلوونی و شرق اتریش به این زبان صحبت می کنند. این زبان همچنین توسط جوامع دیاسپورای مجاری در سراسر جهان، به ویژه در آمریکای شمالی (به ویژه ایالات متحده آمریکا و کانادا) و اسرائیل صحبت می شود.

با 13000000 گویشور، مجاری بزرگ ترین عضو خانواده زبان های اورالی از نظر تعداد گویشوران است. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در مجارستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه اعزام دانشجو به مجارستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

پرسش های متداول درخصوص رشته بینایی سنجی در مجارستان

در بخش موخره مقاله پیشرو به پرسش های پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • حقوق متخصصان رشته بینایی سنجی در مجارستان به چه صورت است؟ فردی که به عنوان بینایی سنج در مجارستان کار می کند معمولاً حدود 974000HUF (فورینت مجارستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق بینایی سنج ها در این کشور بین 467000HUF (کم ترین) تا 1530000HUF (بیش ترین) (فورینت مجارستان) در ماه متغیر است.
  • معرفی زبان مجاری به دانشجویان بینایی سنجی در مجارستان به چه صورت است؟ زبان مجاری یک زبان اورالی است که در مجارستان و بخش هایی از چند کشور همسایه آن صحبت می شود. مجاری زبان رسمی مجارستان و یکی از 24 زبان رسمی اتحادیه اروپا (EU) است. در خارج از مجارستان، جوامع مجار در اسلواکی کنونی، غرب اوکراین، مرکز و غرب رومانی، شمال صربستان، شمال کرواسی، شمال شرق اسلوونی و شرق اتریش به این زبان صحبت می کنند. این زبان همچنین توسط جوامع دیاسپورای مجاری در سراسر جهان، به ویژه در آمریکای شمالی (به ویژه ایالات متحده آمریکا و کانادا) و اسرائیل صحبت می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *