ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در ایسلند

رشته بیهوشی در ایسلند

رشته بیهوشی در ایسلند طرفداران خیلی زیادی دارد چون اگرچه هزینه زندگی در این کشور بالا است، شهریه دانشگاه پایین می باشد. در واقع، نرخ فقر در ایسلند یکی از بهترین ها در جهان است؛ در سال 2022 نسبت کل نرخ فقر در ایسلند 0.065 است. بسیاری از کشورهای شمال اروپا، مانند نروژ و فنلاند، نیز نرخ فقر بسیار چشمگیری دارند و نرخ بیکاری ایسلند، یکی دیگر از شاخص های کلیدی اقتصادی، نیز بسیار پایین است که موجب شده فارغ التحصیلان رشته های مختلف از جمله رشته هایی که بازار کار ایسلند به آن ها نیاز دارد، مثل بیهوشی، پزشکی و غیره، به راحتی بتوانند در این کشور کار پیدا کنند. ایسلند فرصت های عالی برای آموزش عالی در هفت برنامه آکادمیک بین المللی با شرایط عالی در زمینه های مختلف ارائه می دهد و موسسات آموزش عالی ایسلند از درخواست های دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال میکنند.

بر اساس داده های به دست آمده از Numbeo.com، در سال 2022 در واقع ایسلند چهارمین کشور گران قیمت جهان برای زندگی است. یعنی هزینه های زندگی در ایسلند شامل مواد غذایی، حمل و نقل، رستوران ها و خدمات آب و برق، طبق اینفوگرافیک 2.14% بیشتر از نیویورک است که خود یکی از شهرهای گران دنیا به حساب می آید. کسانی که مایل به درخواست اجازه اقامت (و اجازه کار) در ایسلند هستند باید شغلی در ایسلند داشته باشند و قرارداد کاری امضا کرده باشند. قرارداد کار باید همراه با درخواستی باشد که باید قبل از ورود متقاضی به ایسلند تسلیم شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در ایسلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ایسلند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ایسلند در سال 2022 کدام اند؟
  • مدارک جهت کسب ویزای تحصیلی ایسلند چیست؟

مزایای تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به شهریه پایین دانشگاه ها اشاره نمود. از دیگر مزایای ایسلند امکان کار بعد از فارغ التحصیلی در این کشور و تسلط مردم آن به زبان انگلیسی است. در ایسلند همچنین مزیت مهم دیگری هم وجود دارد که آن امنیت بالای اجتماعی و نرخ پایین ارتکاب جرم و جنایت است. در واقع ایسلند از نظر بسیاری یکی از امن ترین کشورهای جهان برای زندگی است و میزان جرم و جنایت و قتل در آن در سال جاری همانند گذشته بسیار پایین است.

به عنوان مثال، این کشور دارای کمترین میزان قتل در اروپا است و مثلا تنها یک نفر در سال 2019 در این جزیره کشته شده است. در نهایت کسانی که مایل به درخواست اجازه اقامت (و اجازه کار) در ایسلند هستند باید شغلی در ایسلند داشته باشند و قرارداد کاری امضا کرده باشند. قرارداد کار باید همراه با درخواستی باشد که باید قبل از ورود متقاضی به ایسلند تسلیم شود. این در حالی است که در برخی از کشورهای دنیا از جمله کویت و امارات، امکان اخذ پاسپورت و اقامت دائم وجود ندارد؛ البته اعطای تابعیت در سال 2021 به طور محدود و تحت شرایط سرمایه گذاری مشخص در امارات در نظر گرفته شد.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ایسلند

تحصیل در ایسلند تقریبا رایگان یا همان بدون شهریه است البته اگر در یک دانشگاه دولتی در ایسلند تحصیل می کنید، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. در این خصوص لازم به ذکر است که این امر هم برای اتباع اتحادیه اروپا و هم برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعمال می شود؛ پس حتی شامل ایرانی ها هم می شود. تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند برای رشته های مختلف به طور متوسط 470$ (دلار آمریکا) سالی شهریه به دنبال دارد؛ این موضوع برای رشته های پزشکی، بیهوشی و غیره متفاوت است. تحصیل رشته بیهوشی در دانشگاه های دولتی ایسلند به طور متوسط سالی 550$ (دلار آمریکا) شهریه به همراه دارد. البته تحصیل در ایسلند اگرچه به لحاظ شهریه دانشگاه های دولتی بسیار ارزان و تقریبا رایگان است، هزینه زندگی در ایسلند بالا می باشد. متوسط هزینه زندگی در ایسلند در سال 2022 به شرح ذیل است:

  • متوسط هزینه زندگی 1 نفر بدون احتساب اجاره مسکن به صورت ماهانه: 1180$ (دلار آمریکا) معادل ISK155000 (کرون ایسلند)
  • متوسط هزینه زندگی 4 نفر بدون احتساب اجاره مسکن به صورت ماهانه: 4355$ (دلار آمریکا) معادل ISK568000 (کرون ایسلند)

اجاره مسکن در ایسلند هم باید مورد بررسی قرار بگیرد که به شرح ذیل می باشد:

نوع مسکنحدود اجاره ماهانه در ایسلند (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 1175$ تا 1390$
آپارتمان 3 خوابهاز 1795$ تا 2050$

در نهایت بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در ایسلند عبارت هستند از:

  • Háskóli Íslands
  • Háskólinn í Reykjavík
  • Háskólinn á Akureyri
  • Háskólinn á Bifröst

درآمد متخصصان بیهوشی در ایسلند

اگرچه هزینه زندگی در ایسلند بالا می باشد، توجه شود که درآمد حاصل از کار در ایسلند نیز بالا است منتهی نه به نسبت هزینه ها. مثلا سوئیس یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد و در مقابل مردم این کشور نیز بالاترین سطح درآمد در دنیا در سال 2022 را به خود اختصاص داده اند. اما ایسلند اینگونه نیست؛ حدود درآمد متخصصین رشته بیهوشی در ایسلند در سال جاری به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد متخصصین رشته بیهوشی در ایسلند

فردی که به عنوان متخصص بیهوشی در ایسلند کار می کند معمولاً حدود 1970000ISK (کرون ایسلند) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 906000ISK تا 3130000ISK (کرون ایسلند) متغیر است. اگرچه جنسیت نباید روی دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع متاسفانه تأثیری دارد؛ پس با این تفاسیر در ایسلند چه کسی حقوق بیشتری دریافت می کند: مردان یا زنان؟ پزشکان مرد متخصص بیهوشی در ایسلند به طور متوسط ​​5% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بیهوشی در ایسلند، هزینه تحصیل در ایسلند و غیره توضیحاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *