ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در قطر

رشته بیهوشی در قطر

شرایط تحصیل در رشته بیهوشی در قطر به گونه ای است که بسیاری از افراد به دلیل شرایط مناسب کار پس از تحصیل این کشور را انتخاب می کنند. کیفیت دانشگاه های قطر به گونه ای است که نمی توان آن را حتی در دسته دانشگاه های رده متوسط آسیا معرفی کرد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد بنا به تحقیقاتی که در این زمینه انجام می دهند، بهتر می دانند که کشور دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنند و پس از آن برای کار به قطر مهاجرت کنند. در چنین شرایطی است که قطر را می توان مقصدی مناسب تر برای کار به نسبت تحصیل معرفی کرد.

رشته بیهوشی یکی از رشته های مهم تحصیلی در علوم مرتبط با پزشکی است و به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید در نظر داشته باشند که فرایند دریافت پذیرش آن ها و همچنین دریافت مدرک تحصیلی در رشته بیهوشی می تواند چالش های جدی را به همراه داشته باشد. کیفیت آموزش در این رشته به مانند سایر رشته های پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افرادی که بتوانند مدرک تحصیلی خود در این رشته را دریافت کنند، شانس بسیار مناسبی برای رسیدن به کار در سایر کشورهای جهان نیز خواهند داشت. در راستای توجه به این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که آیا تحصیل در رشته بیهوشی در قطر می تواند یک امتیاز در رزومه فرد باشد یا خیر.

  • بهترین دانشگاه های قطر برای تحصیل در رشته بیهوشی کدامند؟
  • فرایند مهاجرت تحصیلی به قطر در رشته بیهوشی چه هزینه هایی را به همراه دارد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در قطر برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • یک متخصص بیهوشی در قطر از سطح درآمد بالایی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در قطر

برای تحصیل در رشته بیهوشی در جهان دانشگاه های معتبر بسیاری وجود دارد اما قطر سهم کمی از این بازار را در اختیار خود دارد و به همین دلیل است که به دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته توصیه می شود تا برای تحصیل خود در این کشور تحقیقات کاملی را انجام دهند تا در مسیر مهاجرت تحصیلی خود دچار مشکل نشوند. در حال حاضر دانشگاه قطر بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته بیهوشی در این کشور است و توانسته رتبه 1436 را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور نیز به حساب می آید، جایگاهی کاملا متفاوت نسبت به سایر دانشگاه های این کشور در رشته های مرتبط با علوم پزشکی دارد.

در رتبه دوم بهترین دانشگاه های قطر در رشته بیهوشی، شعبه دانشگاه تگزاس A&M قرار دارد که رتبه ای بهتر از 4249 را در این رشته به دست نیاورده است. متقاضیان خارجی باید در نظر داشته باشند که با توجه به هزینه های بالای تحصیل در این کشور، تحصیل در رشته بیهوشی نمی تواند اعتبار زیادی به رزومه تحصیلی آن ها بیافزاید.

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در قطر

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در قطر

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که تحصیل در قطر در تمامی رشته ها می تواند به همراه داشته باشد، هزینه های نسبتا سنگینی است که به دانشجویان خارجی تحمیل می شود. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در قطر امکان کار ضمن تحصیل وجود ندارد و شانس دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی نیز بسیار کم است و در نتیجه افراد به عنوان یک دانشجو هیچ گونه منبع درآمدی را در اختیار نخواهند داشت و باید با توجه به بودجه خود در رابطه با تحصیل در قطر تصمیم گیری کنند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در قطر در حدود 27800$ (دلار) در سال است و به همین دلیل است که نمی توان آن را مقرون به صرفه یا اقتصادی دانست چراکه چنین مبلغی برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی حتی تا 2.5 سال در کشورهایی مانند آلمان نیز کفایت می کند.

دانشجویان همچنین باید در نظر داشته باشند که قطر کشوری نه چندان ارزان قیمت برای زندگی است که مبلغی در حدود 800$ تا 1200$ (دلار) در ماه را نیاز دارد. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که قطر با وجود کیفیت کم آموزش، کشوری گران برای تحصیل است.

مزایا و معایب تحصیل رشته بیهوشی در قطر

شرایط کار پس از تحصیل یک متخصص بیهوشی در قطر

شرایط کار در کشور قطر به گونه ای است که بسیاری از افراد برای زندگی در این کشور اقدام می کنند. در چنین شرایطی باید گفت که تحصیل در کشور قطر عاملی است برای اینکه فرد نیازی به شرکت در آزمون پرومتریک نداشته باشد و به طور مستقیم وارد بازار کار شود. دسترسی به درآمد بالا شاید یکی از تنها عواملی باشد که بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند در قطر به کار مشغول شوند. در صورت تحصیل در کشور قطر، مسیر همواری برای ورود به بازار کار در این رشته به وجود می آید اما باید در نظر داشت که طی کردن این مسیر نیاز به بودجه بسیار زیادی دارد. با این حال یک متخصص بیهوشی به طور متوسط 50600QAR (ریال قطر) درآمد کسب می کند و نشان از اهمیت بالای این رشته دارد.

در صورتی که تمایل به کار و تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *