ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در روسیه

رشته بیهوشی در روسیه

رشته بیهوشی در روسیه را می توان یکی از معدود رشته های تحصیلی دانست که در دانشگاه های نه چندان پرشماری ارائه می شود و این نکته ای قابل تامل است. روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان، تعداد بسیار زیادی دانشگاه را در خود جای داده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که متقاضیان تحصیل در این کشور روند چندان دشواری برای دریافت پذیرش از دانشگاه های روسیه را نداشته باشند اما شرایط در رشته بیهوشی کاملا متفاوت است و تعداد دانشگاه های معتبر ارائه کننده این رشته در روسیه انگشت شمار هستند.

در چنین شرایطی از دانشجویان خواسته می شود تا رزومه تحصیلی قدرتمندتری برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در این رشته تنظیم کنند و در امتحانات ورودی نتیجه بهتری دریافت کنند تا بتوانند شانس خود برای ورود به دانشگاه های روسیه را افزایش دهند. تحصیل به زبان روسی نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در افزایش شانس دانشجویان برای ورود به دانشگاه های روسیه در رشته بیهوشی است. نیاز بالای بازار کار روسیه به استخدام نیروی کار پزشک در رشته بیهوشی سبب می شود تا فارغ التحصیلان این رشته شانس بالایی برای رسیدن به کار در این کشور داشته باشد. در صورتی که تمایل به تحصیل در این رشته دارید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در شرایط تحصیل رشته بیهوشی در روسیه را واکاوی خواهند کرد.

  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته بیهوشی کدامند؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در روسیه بورسیه دریافت کرد؟
  • مهم ترین فرصت های کاری در روسیه برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا یک متخصص بیهوشی در روسیه از سطح درآمد بالایی برخوردار است؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که بدون آزمون ورودی، امکان تحصیل در این کشور فراهم نمی شود و دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این کشور دارند، بدون توجه به مقطع تحصیلی و رشته خود، باید در یک آزمون ورودی تحت عنوان پادفک شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون است که فرد می تواند از دانشگاه های روسیه پذیرش دریافت کند. دانشجویان می توانند با شرکت در دوره های پادفک، زبان روسی خود را تقویت کنند و شانس دریافت پذیرش خود در این کشور را نیز افزایش دهند.

در رشته بیهوشی در دانشگاه های روسیه، گزینه های کمی برای انتخاب وجود دارد و دانشگاه دولتی موسکو بهترین دانشگاه این کشور در همین رشته شناخته می شود اما در رتبه بندی جهانی رتبه 887 را در اختیار گرفته است. دانشگاه پزشکی موسکو نیز با فاصله نسبتا زیاد رتبه 964 را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل نمی توان آن را در دسته دانشگاه های تراز اول جهان در این رشته دانست. موسسه تحقیقات پزشکی دولتی روسیه نیز رتبه 994 را به دست آورده و سایر دانشگاه های روسیه که این رشته را ارائه کرده اند، در رتبه های بالای 1000 قرار گرفته اند.

با توجه به حساسیت های موجود در رشته های علوم پزشکی، تصمیم با متقاضی است که آیا تمایل به تحصیل دوره پزشکی در روسیه را دارد یا خیر. با بررسی شاخص های زیر می توان تصمیم های کلی بهتری در این رابطه اخذ کرد.

شاخص های رشته بیهوشی در روسیه

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در روسیه

روسیه به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، هزینه های کمی را به عنوان شهریه در نظر گرفته است و به همین دلیل می توان گفت که تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه است و به همین دلیل رو به تحصیل در کشور روسیه می آورند. به عنوان دانشجوی خارجی در رشته بیهوشی، هر فرد باید مبلغی در حدود 3500$ تا 6000$ (دلار) در سال را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کند و این مبلغ در مقایسه با کیفیت آموزش در این کشور، همخوانی چندانی ندارد.

در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان می توانند در شرایط خاص در این کشور به کار مشغول شوند و در این صورت می توانند هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور که در حدود 6000$ (دلار) در سال است را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در روسیه

شرایط کار یک متخصص بیهوشی در روسیه

افرادی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند می توانند پس از تحصیل در این کشور اقامت به دست آورند و این فرصت بسیار مناسبی است که بتوانند از حقوق پزشکی در این کشور بهرمند شوند. یک پزشک متخصص بیهوشی در کشور روسیه درآمدی در حدود 347000RUB (روبل) را تجربه کند که برای زندگی در این کشور بسیار مناسب است و می تواند رفاه اقتصادی را به همراه داشته باشد.

در دید کلی باید به این نکته اشاره کرد تحصیل در روسیه می تواند امتیازات زیادی را به همراه داشته باشد اما در رشته بیهوشی شرایط به مانند سایر رشته های تحصیلی نیست و دانشگاه های این کشور اعتبار ویژه ای ندارند. با وجود این که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به روسیه تخصص ویژه دارند، تحصیل در رشته بیهوشی در این کشور را توصیه نمی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *