ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

باتوجه به حمایت دولت آمریکا از تحقیق و توسعه در تولید فرآورده های بیوتکنولوژی، آمار علاقه مندان به رشته بیوتکنولوژی در آمریکا افزایش یافته است. ایالات متحده از اعضای بنیان گذار سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و سازمان کشورهای آمریکایی می باشد. این سرزمین فوق پیشرفته دومین کشور دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی معرفی گشته است؛ اقتصاد آمریکا از نوع سرمایه داری بوده و نخستین کشور جهان است که با صادر کردن تجهیزات صنعتی، تولیدات صنایع هوایی و خودرو و لوازم وابسته عنوان سومین صادر کننده دنیا را یدک می کشد.

فاکتورهایی نظیر امنیت اجتماعی، سطح رفاه اقتصادی و برخورداری از انواع حقوق و میزان رضایت از رعایت حقوق شهروندی از جمله مواردی است که این کشور را به گزینه ای مناسب برای مهاجرت و زندگی بدل کرده است. در ادامه این مقاله با توجه به محبوبیت تحصیل در آمریکا علی الخصوص در زیرشاخه های و گرایشات علوم تجربی، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه جزئیاتی حول همین محور همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • بازار کار رشته بیوتکنولوژی در خارج چگونه است؟
  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آمریکا کدامند؟
  • درامد رشته بیوتکنولوژی در امریکا چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در آمریکا چه میزان است؟
  • متقاضیان تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در چه حوزه هایی قادر به فعالیت خواهند بود؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

کشور آمریکا با برخورداری از 50 ایالت (استان) جزء بزرگترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. ایالات متحده آمریکا در شمال قاره آمریکا قرار داشته و از شمال با کشور کانادا، از جنوب با مکزیک، از شرق و جنوب شرقی با اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام متصل می باشد. از معروف ترین شهرهای آمریکا می توان به فیلادلفیا، شیکاگو، دالاس و نیویورک اشاره کرد. نیویورک، قلب اقتصادی کشور آمریکا، بزرگترین بازار بورس در دنیا را به خود اختصاص داده است. جمعیت آمریکا هر ساله با رشد مثبت همراه بوده است به همین دلیل این کشور دارای نیروی جوان همیشگی است. باید اذعان داشت به رغم اینکه زمان زیادی از استقلال یافتن این کشور نمی گذرد، در طول این مدت کوتاه آمریکا توانسته به یکی از قطب های جهان در زمینه های کشاورزی، صنعت و تکنولوژی تبدیل گردد.

درباره رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

بیوتکنولوژی پزشکی یکی از جدیدترین رشته های بیوتکنولوژی در آمریکاست که موجب تغییرات شگرفی در تشخیص و درمان بیماری های مختلف شده است. رشته بیوتکنولوژی به ساده ترین زبان، فناوری مبتنی بر زیست شناسی است. این رشته دانشگاهی با تمرکز بر کاربرد علوم بیولوژیکی، بیوشیمی و ژنتیک در زمینه تهیه محصولات جدید و پیشرفته کشاورزی، بالینی و صنعتی از جمله بهره برداری تجاری از میکروب ها، گیاهان و حیوانات گام های موثری در مقوله پیشرفت علوم تجربی برداشته است. تحصیل در رشته بیوتکنولوژی اطلاعات کاملی در زمینه های بیوشیمی، ژنومیک و پروتئومیک به علاقه مندان ارائه می دهد. از زیرگروه های رشته بیوتکنولوژی می توان به تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت مواد غذایی و فیزیوتراپی اشاره کرد. علاقمندان به تحصیل در این رشته با انواع مهارت ها از جمله طراحی انواع آزمایش ها و تحلیل و تفسیر نتایج آن ها آشنا می شوند.

درباره رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

از بهترین دانشگاه های آمریکا برای ایرانیان می توان دانشکده استفورد، ییل، کالیفرنیا، ام ای تی و ماساچوست را نام برد. همچنین بهترین دانشگاه های پزشکی آمریکا شامل هاروارد، کلمبیا، واشنگتن، کرنل، دوک و پیتسبورگ می شوند. بطور میانگین هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های آمریکا از $5000 الی $50000 (دلار آمریکا) متغیر می باشد. دانشگاه دولتی کالیفرنیا واقع در لس آنجلس آمریکا، در رتبه 9 جهان قرار داشته و دارای رشته هایی نظیر علوم ورزشی، دامپزشکی، علوم دریایی، بیوتکنولوژی و کشاورزی و جنگلداری می باشد. از اولین دانشگاه های تحقیقاتی و ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آمریکا می توان به دانشکده خصوصی جانز هاپکینز اشاره کرد که رشته هایی نظیر پزشکی، پرستاری و بازرگانی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در آمریکا 2024 می پردازیم

عنوان مراکزرتبه در کشور
Harvard University1
Massachuetts intitute2
Standford University3
University of California, San Diego4

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته بیوتکنولوژی موسسات آموزش عالی آمریکا بین 4 الی 5 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های آمریکا 15000$ (دلار آمریکا) برآورد شده و این درحالی است که حداکثر هزینه تحصیل در این رشته 30000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. میانگین هزینه زندگی در آمریکا اگرچه در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بالاتر می باشد، کیفیت نظام آموزشی این کشور همچنان افراد زیادی را به اخذ ویزای تحصیلی این سرزمین ترغیب می نماید.

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

از شهرهای پرطرفدار برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی می توان به ماتئو، کالیفرنیا، جونو، بوستون و ماساچوست اشاره کرد. علاقه مندان به مقوله کار همزمان با تحصیل در آمریکا قادر خواهند بود در مشاغل درون دانشگاهی همچون کافه تریا، کتابخانه و مراکز آموزش دانشجویی شرکت نمایند. در ادامه به بررسی میزان تفاوت در شهریه دانشگاه های خصوصی و دولتی در مقطع لیسانس در آمریکا می پردازیم.

درامد بیوتکنولوژی در آمریکا

حقوق برای بیوتکنولوژی بسته به شغل متفاوت است. با مدرک لیسانس در بیوتکنولوژی، شما واجد شرایط یک موقعیت ابتدایی به عنوان یک تکنسین بیولوژیکی یا به عنوان دستیار تحقیقات بیوتکنولوژی خواهید بود. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد که تکنسین های بیولوژیکی از ماه می 2020 به طور متوسط ​​46,340$ (دلار) حقوق دریافت کردند. کسانی که تحصیلات خود را ادامه می دهند احتمالاً فرصت هایی را در بسیاری از زمینه های تحقیقاتی دیگر پیدا خواهند کرد. با توجه به BLS، در سال 2020، متوسط ​​حقوق بیوشیمی دانان و بیوفیزیکدانان 94270$ (دلار) بود و انتظار می رود فرصت های شغلی تا سال 2030 تا %5 افزایش یابد.

موقعیت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

از جمله گرایشات این رشته می توان به بیوتکنولوژی مولکولی، میکروبی، پزشکی، کشاورزی و محیطی اشاره نمود. دروس ارائه شده در این رشته شامل میکروبیولوژی، مهندسی ژنتیک، باکتری شناسی می باشند. آینده شغلی این رشته را می توان در حذف آلاینده های زیستی از پساب کارخانه ها، تولید سوخت های زیستی، بازیافت به روش زیستی، توسعه سویه های صنعتی و تولید گیاهان مقاوم به انواع تنش های شوری، آفات، علف کش ها مشاهده نمود. حوزه بیوتکنولوژی از رشته های پر درآمد می باشد و میانگین درآمد متخصص تکنولوژی در آمریکا 87418$ (دلار آمریکا) در سال محاسبه شده است.

شایان ذکر است که میزان درآمد هر فرد به فراخور جایگاه شغلی خود در این رشته متفاوت خواهد بود؛ برای نمونه حقوق سالانه متخصصان میکروب شناسی $75650 (دلار آمریکا) و درآمد دانشمند توسعه فرآیند $94739 (دلار آمریکا) عنوان شده است. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آمریکا با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در باب رشته بیوتکنولوژی در امریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب رشته بیوتکنولوژی در امریکا می باشیم:

  • هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در آمریکا چقدر است؟ تحصیل در مقطع کارشناسی رشته بیوتکنولوژی موسسات آموزش عالی آمریکا بین 4 الی 5 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های آمریکا 15000$ (دلار آمریکا) برآورد شده و این درحالی است که حداکثر هزینه تحصیل در این رشته 30000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. میانگین هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا اگرچه در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بالاتر می باشد، کیفیت نظام آموزشی این کشور همچنان افراد زیادی را به اخذ ویزای تحصیلی این سرزمین ترغیب می نماید.
  • درامد رشته بیوتکنولوژی در امریکا چقدر است؟ حوزه بیوتکنولوژی از رشته های پر درآمد می باشد و میانگین درآمد متخصص تکنولوژی در آمریکا 87418$ (دلار آمریکا) در سال محاسبه شده است.
4.4/5 - (7 امتیاز)

یک دیدگاه برای “رشته بیوتکنولوژی در آمریکا

  1. Sepide گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *