ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در امارات

رشته بیوتکنولوژی در امارات

طی سال های اخیر، توجه سرمایه گذاران و مهاجرین به کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از پیش شده است. با توجه به پیشرفت های حوزه های گوناگون، رشته های گوناگونی از جمله رشته بیوتکنولوژی در امارات می توانند گزینه مناسبی برای علاقه مندان باشد. در کنار رشته مذکور، سایر رشته ها نیز از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و انواع رشته های مهندسی نیز در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور امارات ارائه می گردند. کشور امارات در دهه اخیر علاوه بر پیشرفت های معتدد در حوزه تجارت، توانسته به استانداردهای جهانی در زمینه آموزش نیز دست پیدا کند و به این ترتیب به یکی از مقاصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل گردد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است به برخی سوالات شما عزیزان از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • مزایای تحصیل در امارات چه مواردی را در بر می گیرد؟
  • رشته بیوتکنولوژی چه جایگاهی در دنیای امروز دارد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در امارات کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در امارات چه بازه ای را شامل می شود؟
  • دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در امارات در چه زمینه های شغلی می توانند مشغول به کار گردند؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در امارات

امارات متحده عربی (UAE) یا امارات یکی از کشورهای خاورمیانه است که در جنوب غربی قاره آسیا و شرق شبه جزیره عربستان واقع شده است. از همسایگان این کشور می توان به مواردی از جمله قطر، عربستان صعودی و عمان اشاره نمود. زبان رسمی امارات، زبان عربی بوده اما زبان هایی از جمله انگلیسی، چینی و هندی نیز در تجارت های بین المللی کاربرد زیادی دارند. با توجه به تعداد مهاجران این کشور که بیش از 16 مهاجر در سال به ازای هر نفر اعلام شده است، امارات پنجمین کشور مهاجر پذیر دنیا به شمار می رود.

اطلاعاتی درباره امارات متحده عربی
جمعیت8106000 نفر
وسعت83600 کیلومتر مربع
واحد پولدرهم امارات (AED)

امارات یکی از بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در رده ثروتمند ترین کشورهای اروپای غربی می باشد. با توجه به موارد ذکر شده، اقتصاد امارات در شرایط ایده آلی بوده و پذیرای شرکت ها و منابع بین المللی می باشد. پیشرفت های کشور امارات به حوزه اقتصاد و تجارت محدود نبوده و این کشور در جایگاه های فرهنگی و علمی نیز توانسته به رشد قابل توجهی دست پیدا کند.

دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی امارات در ال حاضر پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی بوده و بستر مناسبی برای رشد علمی این افراد فراهم نموده اند. اخذ پذیرش از دانشگاه هی امارات متحده عربی در طیف گسترده ای از رشته های کادمیک امکان پذیر بوده که بیوتکنولوژی نیز یکی از این موارد می باشد. این رشته یکی از زیر شاخه های علم زیست شناسی و از علوم نوین می باشد.

نمودار رشد نرخ سواد در امارات متحده عربی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در امارات

همان طور که در این مقاله ذکر شد، پیشرفت های امارات متحده عربی در حوزه علم و آموزش نیز همانند سایر بخش ها قابل توجه بوده و باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد مناسب جهت مهاجرت تحصیلی تبدیل گردد. دانشگاه ها و مراکز آموزشی امارات از اعتبار مناسبی در جهان برخوردار بوده و در نهایت مدرک معتبری به فارغ التحصیلان ارائه می گردد. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در امارات، دانشگاه شارجه University of Sharjah) (می باشد که در شهر شارجه واقع شده است. در رتبه بندی های معتبر جهانی، دانشگاه شارجه موفق به کسب رتبه 601 در بین دانشگاه های برتر جهان شده است. این دانشگاه رشته بیوتکنولوژی را در مقطع کارشناسی ارائه داده که دوره ای دو ساله و به زبان انگلیسی می باشد. قابل ذکر است که دوره مذکور می تواند به دو صورت تمام وقت و پاره وقت باشد.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در امارات

فاکتور هزینه زندگی و تحصیل در کشور انتخابی برای مهاجرت یکی از مهم ترین موارد بوده و افراد پیش از اقدام بایستی اطلاعات کافی را در این زمینه جمع آوری نمایند. هزینه تحصیل در امارات نیز بازه ای را در بر گرفته که با توجه به عواملی از جمله رشته انتخابی، دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه، اعتبار دانشگاه، مقطع تحصیلی و زبان دوره آموزشی متغیر می باشد. طبق آمار جمع آوری شده از منابع معتبر، هزینه سالیانه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در امارات، مبلغی حدود $600 (دلار آمریکا) را در بر می گیرد.

شایان ذکر است که دانشگاه های امارات نیز همانند سایر کشورها برای دانشجویان بین المللی کمک هزینه هایی در نظر گرفته اند که با توجه به صلاحیت دانشجویان و رزومه تحصیلی آنان، به افراد شایسته اعطا می گردد. این کمک هزینه ها ممکن است هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در این کشور را نیز پوشش دهند.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در امارات

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در امارات

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به امارات، امکان اشتغال پس از تحصیل در این کشور می باشد. فارغ التحصیلان دانشگاه های امارات می توانند با جمع آوری مدارک و ساخت یک رزومه مناسب، به جست و جوی کار در این کشور بپردازند. هم چنین امکان اشتغال در سایر کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا نیز برای این دسته از افراد فراهم می باشد. فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در امارات می توانند در مشاغل گوناگونی در حیطه آزمایشگاهی و صنعت فعالیت نموده و یا به حوزه تحقیقات وارد گردند. شایان ذکر است که مواردی از جمله تسلط به زبان عربی، اشتغال در امارات را آسان تر خواهد نمود و از آن به عنوان یک امتیاز در رزومه کاری یاد می شود. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به امارات می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

16 دیدگاه برای “رشته بیوتکنولوژی در امارات

  1. ح ج گفت:

    سلام
    دکتری فیزیولوژی جانوری دارم دارای حدود ۳۰ سابقه کار آموزشی. کتب و مقالات متعدد و ۵۲ سال سن آیا می توانم جهت تدریس در دانشگاه ها و یا کار در مراکز تحقیقاتی در خارج از کشور اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افرادی که در زمینه آموزش کار می کنند، باید مستقیما با مراکز آموزشی تماس برقرار کنند تا بتونن به پیشنهاد کاری برسند

  2. مهسا گفت:

    سلام
    دانشجو دکترا ژنتیک مولکولی دانشگاه دولتی هستم…امکان مشغول بکار شدن در امارات وجود دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معمولا سخت گیری هایی در این کشور وجود داره برای استخدام نیروی کار ایرانی و خیلی از شرکت ها اون امکان رو رد می کنند.
      باید با کارفرماها مذاکره کنید و راضی کنید که برای شما مجوز کار بگیرن

  3. سهیلا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من فوق لیسانس بیوتکنولوژی صنعت و محیط زیست 27 ساله هستم در زمینه موجودات دریایی کار کردم بنظر شما امکان مهاجرت تحصیلی و کاری به امارات برای بنده ممکنه؟
    پیشاپیش متشکرم از راهنمایتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بررسی کنید که این رشته رو دانشگاه های این کشور دارید یا نه.
      در حال حاضر باید به این مسئله توجه داشته باشید که برای کار کردن توی این کشور مستلزم داشتن پیشنهاد کاری هست اگر از طریق سایت های کاریابی به خواسته خودتون برسید، شرایط بهترین خواهید داشت

      1. سهیلا گفت:

        ممنونم از پاسختون
        جسارتا شما چه کشوری رو برای اقامت کاری و تحصیلی برای این رشته پیشنهاد میکنید؟

        1. امیر جلالی گفت:

          کشورهای منطقه غرب اروپا به ویژه هلند در این زمینه واقعا پیشتاز هستند.
          قدرت برتر جهان در این رشته اما آمریکا هست.
          اگر اولویت بندی باشه میشه آمریکا، هلند، بلژیک، آلمان و کانادا رو به عنوان کشورهای برتر این رشته معرفی کرد

  4. سجاد گفت:

    سلام من 33 سال دارم مدرک دکترای فیزیولوژی گرایش نوروساینس ملکولی (علوم اعصاب) دارم مجردم کدوم کشور برای اقامت و کار اقدام کنم ممنون می شم از راهنماییتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای کار در آلمان و همچنین کار در کانادا اقدام کنید که بیشترین شانس رو به شما می دن

  5. حنا رضایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ترم 3 بیوتکنولوژی دانشگاه ازاد هستم (کارشناسی)و 20سالمه میخواستم بدونم شرایط مهاجرت چجوری هستش برام به دبی .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از چه طریقی می خواید به این کشور مهاجرت کنید؟
      اگر مقصود کار باشه در حال حاضر قوانین امارات این اجازه رو به شما نخواهد داد.

      1. حنا رضایی گفت:

        تحصیلی میخوام باشه ایا اجازه کار پاره وقتم دارم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کار کردن به صورت نیمه وقت فقط درون برخی از دانشگاه ها امکان پذیر هست و دانشجو نمی تونه خارج از اون محیط کار کنه.

  6. آرزو گفت:

    سلام من فوق لیسانس ژنتیک مولکولی دارم و 33 سالمه..همسرم کارشناسی متالوژی داره و در زمینه کامپیوتر هم سخت افزار و هم برنامه نویسی مهارت دارن. مهاجرت کاری به امارات برای ما ممکنه؟به نظر شما برای کدوم کشور میتونیم اقدام کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار برای شما فراهم هست و می تونید از این طریق اقامت دائم آلمان رو هم به دست بیارید در حالی که همچین امکانی در امارات برای شما وجود نداره.
      اگر با مشاورین ما تماس بگیرید شما رو بیشتر راهنمایی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *