ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در ارمنستان

رشته تربیت بدنی در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران بوده و به دلیل اشتراکات فرهنگی متعدد تحصیل و زندگی در این سرزمین با مزایای متعددی برای متقاضیان ایرانی همراه خواهد بود؛ شرایط مطلوب تحصیل رشته تربیت بدنی در ارمنستان از جمله دلایل جذب مخاطبان پرشمار از کشورهای بسیار به دانشگاه های ارمنستان بوده و بهبود شرایط کیفی و استانداردهای زندگی در این سرزمین مزید بر علت گشته تا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی تخصصی نحوه دستیابی به پذیرش مراکز آموزش عالی این کشور و آکادمی های ورزشی آن بپردازند. شایان ذکر است که در ادامه این نوشته همراه شما عزیزان به تحلیل موضوعاتی نظیر زبان اصلی تحصیل در ارمنستان، بهترین و مشهورترین دانشگاه های این کشور، موقعیت های شغلی پیش روی فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی، دلایل افزایش محبوبیت رشته تربیت بدنی و مزایای زندگی دانشجویی در شهرهایی چون ایروان خواهیم پرداخت.

تاریخچه رشته تربیت بدنی در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران بوده و بسیاری از آن به عنوان مقصد درجه اول گردشگری خود با توجه به آب و هوای مطلوب و امکانات تفریحی و رفاهی بسیار یاد می کنند؛ فرهنگ مردمان این سرزمین بی شباهت به رسوم و سنت های باستانی ایرانیان نبوده و تاریخ مرتبط این دو کشور خود بر این مدعی صحه می گذارد. از همسایگان ارمنستان می توان گرجستان، آذربایجان و ترکیه را نام برد. ارمنی زبان نخست مردم این کشور بوده و طبق قانون اساسی آن، روسی به عنوان زبان دوم مردم ارمنستان معرفی گشته است. از مهم ترین شهرهای این کشور برای تحصیل، کار و گردشگری می توان به دیلیجان، تاووش و ایروان اشاره کرد. مهاجرت از طریق کار، ازدواج، سرمایه گذاری، تولد فرزند و تحصیل از شیوه های اخذ اقامت ارمنستان به حساب می آیند.

تربیت بدنی اما رشته ای است که اگرچه نخست به دلیل وجود مراکزی معتبر چون University of Applied Sciences Europe در اروپا و ثانیا محبوبیت بیشتر رشته هایی چون پزشکی و دندانپزشکی، دارای مخاطبان کمتری در شهرهای ارمنستان می باشد، همچنان می توان از آن به عنوان ادغامی از رشته های تربیت جسمانی و ارتقای سلامت یاد کرد. سیستم آموزشی هر کشور در ابتدا این رشته را در قالب درس ورزش مدارس گنجانده و پس از آن افراد قادر خواهند بود در دانشگاه به مطالعه تخصصی آن بپردازند. اگرچه در باور عموم این رشته اغلب به عنوان ابزاری برای گذران وقت انگاشته می شود باید اظهار داشت که دارای دروس تخصصی مشترک بسیاری با علوم تجربی بوده که در ادامه به ذکر چند مورد از آن ها می پردازیم:

  • فیزیولوژی انسانی
  • آناتومی بدن
  • اصول حرکت
  • آسیب شناسی
  • فیزیوتراپی

تاریخچه رشته تربیت بدنی در ارمنستان

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ارمنستان

Armenian State Institute of Physical Culture و University of Quindio مشهورترین مراکز ارائه دهنده دروس تربیت بدنی در ارمنستان هستند که باید خاطرنشان کرد هیچ یک در بین 5000 موسسه آموزشی برتر این رشته در جهان جای ندارند. تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در دانشگاه های ارمنستان 3 الی 4 سال زمان بوده و Armenian State Institute of Physical Culture که در سال 1945 میلادی تاسیس گشته باسابقه ترین موسسه ارائه دهنده در این زمینه می باشد. ارمنستان دارای 26 موسسه آموزش عالی دولتی و 31 موسسه غیردولتی است که از آن ها تعداد محدودی به آموزش دوره های تربیت بدنی و سلامت جسمانی می پردازند. ارمنستان دارای قریب به 7000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان بوده و شایان ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور پایین تر از سرزمین های همسایه چون آذربایجان می باشد.

مقایسه هزینه تحصیل کارشناسی تربیت بدنی در ارمنستان و آذربایجان

هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای بزرگ ارمنستان اما هم طراز با سایر کشورهای منطقه بوده و ماهیانه 350$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد. پر واضح است که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ارمنستان بسیار کمتر از مراکز خصوص بوده و دانشجویانی که از امکان دستیابی به انواع بورسیه های اعطا شده بی بهره هستند، می توانند از طریق کار همزمان با تحصیل در مشاغل مرتبط با فروشندگی، کار در رستوران و غیره بخشی از هزینه های جاری خود را تأمین نمایند.

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در ارمنستان

سال تحصیلی در ارمنستان شامل دو ترم 17 هفته ای بوده و آغاز آن از اوایل ماه سپتامبر می باشد؛ دانشجویان در این دوره ها از امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برخوردار هستند و ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاقه مندان تحصیل به زبان ارمنی قادر به شرکت در کلاس های آموزشی این زبان خواهند بود که هزینه آن به صورت جداگانه منظور می گردد. دانشجویان پس از یادگیری مباحث پایه چون اصول حرکت و ورزش، کمک های اولیه و رشد و تکامل انسانی، به اخذ واحدهای تخصصی عملی می پردازند که در زمینه های گوناگون ورزشی چون والیبال، نجات غریق و آمادگی جسمانی موجود می باشند. در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اما تمرکز اصلی بر روی مباحث تخصصی چون پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های جسمانی نظیر آرتروز و خشکی مفاصل گذاشته خواهد شد.

اشتعال پس از تحصیل تربیت بدنی در ارمنستان

رشته تربیت بدنی دارای موقعیت های شغلی متنوعی در آینده کاری فارغ التحصیلین و فعالین این حوزه بوده و این افراد می توانند علاوه بر فعالیت تخصصی در مجامع بین المللی، به آموزش در آکادمی ها و مدارس گوناگون بپردازند. طبق برآوردهای صورت گرفته متوسط درآمد ورزشکاران ارمنستان در سال 2021 معادل با 632000AMD (درم ارمنستان) در هر ماه می باشد که دستمزد نسبتا مطلوبی است.

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان می بایست توجه داشته باشند که تسلط بر زبان رسمی این کشور همراه با برخورداری از سابقه ایده آل تحصیلی با نمرات بالا کمک شایانی به افزایش شانس آن ها برای دستیابی به مجوز تحصیل در دانشگاه های این کشور خواهد بود. در پایان شما عزیزان قادر هستید از طریق برقراری تماس با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یابید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *