ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس

رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس به عنوان یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت ایرانیان چندان مناسب نیست. افرادی که رشته جراحی زنان و زایمان را برای آینده خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که کشورهای تراز اول جهان آمادگی کامل برای پذیرایی از آن ها را خواهند داشت و بلاروس را نمی توان به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان برشمرد. دانشگاه های بلاروس به عنوان بهترین دانشگاه های شرق اروپا نیز شناخته نمی شوند و زمانی که به رتبه بندی دانشگاه های این کشور توجه شود نیز می توان به خوبی به این مهم دست یافت. بسیاری از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار ندارند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد پس از تحصیل در این کشور بتواند در ایران به کار مشغول شود.

فرایند تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور به طور کلی ساده تر از بسیاری از کشورهای جهان است و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان تلاش می کنند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. البته باید در نظر داشت که مدرک آن ها از اعتبار کافی برخوردار نیست و می تواند شرایط کار آن ها در سایر کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با وجود همه این کمی ها و کاستی ها و با توجه به سطح علاقه مخاطبین، به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور به ایران بازگشت و کار کرد؟
  • شرایط کار متخصصین زنان در بلاروس چیست؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس

فرایند ورود به دانشگاه های بلاروس به عنوان دانشجوی خارجی کمی متفاوت از دانشجویان بومی است و به همین دلیل است که به علاقمندان تحصیل در دوره های تخصص پزشکی که سن کمی را در اختیار دارند و هنوز وارد دوره های آموزش دانشگاهی خود نشده اند، توصیه می شود تا در رابطه با تحصیل پزشکی در بلاروس تحقیقات لازم را انجام دهند و به این نکته توجه داشته باشند که این روند می تواند مسیر تحصیل آن ها را در رشته تخصصی جراحی زنان و زایمان یا سایر رشته های تخصص پزشکی آسان تر کند.

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس و همچنین دانشگاه دولتی بلاروس 2 دانشگاهی هستند که دانشجویان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان می توانند از آن ها پذیرش دریافت کنند. چنین مسیری سبب می شود تا میزان متقاضیان زیادی که برای تحصیل در این رشته های تخصصی وجود داشته باشد، پذیرش را برای دانشجویان دشوار کند چراکه ظرفیت کافی برای تحصیل همه دانشجویان در این کشور وجود ندارد و به همین دلیل دانشجویان خارجی نیز ممکن است با چالش های بسیار زیادی روبرو شوند.

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس

یکی از مهم ترین مزیت هایی که تحصیل در بلاروس به همراه دارد آن است که دانشجویان برای تحصیل خود در این کشور نیازی به صرف هزینه های سنگین نخواهند داشت و می توانند با هزینه های کم به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل پزشکی در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور در حدود 2800$ تا 3500$ (دلار) در سال است و نمی توان به دانشجویان وعده داد که می توانند در بازه زمانی کوتاهی پس از ورود به این کشور به بورسیه تحصیلی دست پیدا کنند. معمولا هزینه های تحصیل در بلاروس باید شخصا توسط دانشجویان تقبل شود.

هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است و دانشجویان می توانند با کمتر از 300$ (دلار) در ماه، هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل تامین کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که بلاروس یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان است اما زمانی که صحبت از مقرون به صرفگی باشد، نمی توان آن را تایید کرد.

مزایا و معایب تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در بلاروس

شرایط کار متخصصین زنان در بلاروس

با دریافت مدرک تحصیلی در این کشور می توان گفت که درب های ورود به بازار کار برای افراد گشوده خواهد شد و فرد می تواند از این طریق مجوز کار و دریافت اقامت در این کشور را به دست آورد. البته یادگیری زبان روسی برای رسیدن به کار در این کشور یکی از الزاماتی است که نمی توان از آن چشمپوشی کرد. یک متخصص زنان و زایمان در بلاروس، در حدود 8500BYN (روبل بلاروس) در ماه درآمد کسب می کند و این می تواند برای زندگی در این کشور در سطح عالی کفایت کند.

با وجود همه آن چه که گفته شد، نمی توان بلاروس را به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان و همچنین زندگی معرفی کرد. در همین راستا، توصیه می شود تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در مسیر رسیدن به بهترین کشورهای جهان شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *