ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان

رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان

برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان دانشجویان گزینه های محدودی را برای دریافت پذیرش در رشته مورد علاقه خود پیش رو دارند. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های صربستان درست مانند سایر کشورهای اروپایی است با این تفاوت که رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور به نسبت سایر کشورهای این قاره کمتر است و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر بیشتری درخواست خود را به صربستان برای دریافت پذیرش ارائه کنند. دانشگاه های صربستان از نظر علمی در سطح عالی قرار ندارند و به همین دلیل تنها به افرادی توصیه می شوند که رزومه های قبلی آن ها در حد متوسط و ضعیف باشد و توان رقابت برای تحصیل در سایر کشورهای جهان را نداشته باشند.

محدودیت های تحصیل در کشور صربستان ممکن است بسیاری از افراد را برای تحصیل در این کشور منصرف سازد و به همین دلیل است که نام صربستان کمتر از سایر کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور به گوش می رسد. در همین شرایط اما می توان گفت که صربستان را می توان به عنوان پلی برای ورود به قلب اروپا در نظر گرفت که شرایط خاص زندگی در آن می تواند بسیاری را به خود جلب کند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور پرداخته اند و به ابهامات احتمالی در این رابطه پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل کدامند؟
  • آیا صربستان مقصدی ارزان برای تحصیل در این رشته است؟
  • محدودیت های کار در صربستان به عنوان پزشک متخصص خارجی چیست؟

شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان

صربستان یکی از کشورهای شرقی اروپا است که شرایط خاص زندگی در آن حکمفرما است و به همین دلیل تنها افرادی خاص برای دریافت اقامت در آن تلاش می کنند. دانشگاه های صربستان با سرعت کم تری نسبت به سایر دانشگاه های موجود در منطقه رشد کرده اند و به همین دلیل است که تنها در برخی از رشته های تحصیلی می توان نامی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی مشاهده کرد. در رشته جراحی زنان و زایمان 2 دانشگاه صرب توانسته اند رتبه های مناسبی را به دست آورند.

برترین دانشگاه های صربستان در رشته جراحی زنان و زایمان

همانطور که مشخص است، کیفیت تحصیل در صربستان در رشته جراحی زنان و زایمان چندان مناسب نیست و دانشگاه های این کشور نتوانسته اند رتبه ای مناسب را به دست آورند اما افرادی که از نظر رزومه، دارای ضعف هستند، می توانند دانشگاه بلگراد را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی خود در نظر داشته باشند. امکان تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان می توانند بهترین شرایط را از این حیث برای خود ایجاد کنند. طول دوره تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور نیز حداقل 7 ترم دانشگاهی زمان لازم خواهد داشت.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان

به مانند اکثر کشورهای شرقی اروپا، هزینه تحصیل در صربستان بسیار مناسب است و دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین ندارند. افرادی که در کشور صربستان تحصیل می کنند، امکان دریافت بورسیه را نخواهند داشت اما فرصت کار نیمه وقت به آن ها داده شده است تا از این طریق بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که صربستان یکی از کشورهای اقتصادی برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان است.

افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا شهریه ای در حدود 3200€ (یورو) را به دانشگاه پرداخت می کنند که می توان بخش از آن را در آغاز سال تحصیلی و بخش دیگر را در آغاز ترم دوم پرداخت کرد. بسیاری از دانشجویان در این کشور برای تامین هزینه های زندگی خود نیز دچار مشکل نمی شوند و با 350€ (یورویی) که به طور متوسط به عنوان دستمزد کار دانشجویی دریافت می کنند، کلیه هزینه های خود را پوشش می دهند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در صربستان

شرایط کار متخصص زنان در صربستان

صربستان نیز به مانند اکثر کشورهای اروپایی به دانشجویان خارجی که مدرک خود را در این کشور دریافت کرده باشند، اجازه خواهد داد تا به اقامت این کشور از طریق کار دست پیدا کنند. در شرایط کنونی می توان گفت که نرخ بیکاری در میان پزشکان در این کشور بسیار کم است و به همین دلیل می توان کار در حوزه پزشکی در این کشور را ارزشمند قلمداد کرد.

فرایند تحصیل و کار در صربستان سبب خواهد شد تا یک متخصص زنان در این کشور به درآمدی در حدود 353000RSD (دینار صربستان) دسترسی داشته باشد و از این طریق بتواند یک زندگی سطح بالا را در این کشور برای خود فراهم کند. با این وجود صربستان به هیچ عنوان درجمع کشورهای برتر جهان قرار نمی گیرد و به همین دلیل است که به متقاضیان توصیه می شود تا با با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند و از رهنمودهای ایشان در زمینه انتخاب کشور مقصد بهره بجویند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *