ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند با توجه به کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست و نمی توان آن را با جدیت توصیه کرد. افرادی که تایلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا اقامت این کشور را در اختیار دارند چراکه هزینه های نسبتا سنگین آموزش در این کشور و همچنین کیفیت نه چندان مناسبی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، بسیاری از افراد را در این مسیر ناامید می سازد. دانشگاه های تایلند نتوانسته اند در سال های اخیر همگام با دانشگاه های برتر منطقه شرقی آسیا پیشرفت داشته باشند اما شهریه تحصیل در آن ها از بسیاری از این کشورها بیش تر در نظر گرفته شده است.

افرادی که در رشته جراحی مغز و اعصاب تحصیل می کنند، علاوه بر این که مدرک پزشکی خود را در اختیار دارند، باید حداقل 2 سال سابقه کاری را نیز ارائه کنند و در غیر این صورت نمی توانند وارد این رشته در تایلند شوند. زبان تای زبان رسمی تحصیل در تایلند در رشته های تخصص پزشکی از جمله جراحی مغز و اعصاب است ولی در معدود دانشگاه های این کشور زبان انگلیسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود تمام کمی ها و کاستی هایی که تحصیل در تایلند به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب، چگونه می تواند رزومه تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های تایلند در رشته جراحی مغز کدامند؟
  • آیا تایلند مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب است؟
  • شرایط کار متخصصین جراحی مغز و اعصاب در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند

تایلند به عنوان یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا، گوی رقابت را در به کشورهای همسایه خود باخته است و به همین دلیل تعداد دانشجویان خارجی در این کشور در مقایسه با کشورهای پیشتاز منطقه بسیار کمتر است. علاوه بر کیفیت آموزش در این کشور عوامل دیگری نیز وجود دارد که از جذابیت های تحصیل در تایلند کاسته است. برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور، دانشگاه های انگشت شماری وجود دارد که نتوانسته اند رتبه های برتر را به دست آورند اما از دسته دانشگاه های معمولی در جهان در این رشته به حساب می آیند.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند

در چنین شرایطی می توان گفت که دارندگان رزومه های برتر، هرگز به دنبال کشوری همچون تایلند برای ادامه تحصیل خود در رشته ای همچون جراحی مغز و اعصاب نیستند و این کشور در دسته کشورهای درجه دوم جهان به حساب می آید. باید به این نکته اشاره داشت که برای ورود به رشته جراحی مغز و اعصاب، دانشگاه های مطرح بسیار زیادی در جهان وجود دارد که می تواند کیفیت عالی تحصیل را با هزینه های مناسب تری در اختیار دانشجویان قرار دهند.

شرایط مالی رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند

باید به این نکته اشاره داشت که تایلند یکی از گران قیمت ترین کشورهای آسیایی برای تحصیل است و نمی توان به راحتی فردی را پیدا کرد که توان مالی تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشد. به طور متوسط، شهریه دانشگاه های این کشور برای تحصیل در دوره تخصص پزشکی در رشته جراحی مغز و اعصاب در حدود 21800$ تا 36000$ (دلار) در سال متغیر است و کمتر کسی در این کشور شانس دریافت بورسیه را خواهد داشت.

در سوی دیگر باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان برای زندگی در این کشور به حدود 550$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت و این در حالی است که دانشجویان فرصتی برای کار دانشجویی در این کشور نخواهند داشت و این مسئله می تواند فشار اقتصادی را بر دانشجویان تا حد زیادی افزایش دهد چرا که باید سالیانه مبلغی نزدیک به 8000$ (دلار) دیگر را به عنوان هزینه زندگی در این کشور پرداخت کنند.

شرایط مالی رشته جراحی مغز و اعصاب در تایلند

شرایط کار جراحان مغز و اعصاب در تایلند

با پایان یافتن دوره تحصیلی در رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور، به دانشجویان فرصت داده خواهد شد تا به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری با یکی از بیمارستان های این کشور شدند، به آن ها فرصت کار پس از تحصیل در تایلند داده می شود. مهم ترین مزیتی که این مسئله می تواند به همراه داشته باشد، دریافت اقامت بلند مدت تایلند به عنوان دانشجوی خارجی است.

یک متخصص جراحی مغز و اعصاب در این کشور به طور متوسط 145000THB (بات) در ماه درآمد کسب می کند و این رقمی است که فاصله بسیار زیادی با متوسط درآمد در این کشور دارد. با همه این تفاسیر، تایلند نمی تواند کشور مناسبی برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کشورهای دیگری را به دانشجویان توصیه می کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *