ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در تایلند

رشته جراحی پلاستیک در تایلند

تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تایلند تقریبا یک کورس زمان بر و نسبتا طولانی است که در دو فاز به متقاضیان ارائه می گردد. فاز اول تحصیل در این رشته از دانشگاه های تایلند مربوط به تحصیل دوره پزشکی به مدت 6 سال و فاز دوم آن نیز مربوط به تحصیل در دوره رزیدنسی 5 تا 7 ساله می باشد. در نهایت دانشجویان پس از قبولی در آزمون بورد جراحی تایلند می توانند مجوز حرفه ای خود را از این کشور دریافت کنند. دانشجویان برای تحصیل این رشته می توانند درخواست پذیرش خود را به برترین دانشگاه های علوم پزشکی تایلند مثل دانشگاه ماهیدول، دانشگاه چولونگکورن و دانشگاه چیانگ مای ارائه دهند.

اما چرا تایلند؟ دلایل مختلفی برای انتخاب تایلند جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک وجود دارد که اصلی ترین آنها را می توان در هزینه پایین تحصیل و زندگی در تایلند و نیز امکان تحصیل رشته مذکور به زبان انگلیسی خلاصه کرد. در ادامه این مطالب تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما سروران گرامی را با شرایط تحصیلی و کاری دانشجویان و دانش آموختگان این رشته تحصیلی در تایلند 2022 آشنا خواهند کرد.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تایلند

برنامه جراحی پلاستیک در تایلند نیز یک برنامه تحصیلی رقابتی، محبوب و پر متقاضی است. مقدمه و یا لازمه تحصیل در این رشته این است که دانشجو ابتداء در دوره پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تایلند ثبت نام کند. برنامه لیسانس پزشکی در تایلند یک برنامه آموزشی فول تایم 6 ساله است که معمولا به 3 فاز زیر تقسیم بندی می شود:

فازهای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تایلند

اما برای دریافت مدرک بورد در رشته جراحی پلاستیک در تایلند نیز یک دکتر بایستی دوره رزیدنسی تخصصی 5 تا 7 ساله را همراه با آموزش جراحی عمومی و پلاستیک گذرانده و نهایتا در آزمون های بورد نیز قبول شود. فقط در این صورت است که او می تواند عنوان متخصص جراح پلاستیک از تایلند را دریافت کرده و مستقیما هم وارد بازار کار این رشته شود. بنابراین کلیات تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تایلند از اول تا آخر این رشته به صورت زیر می باشد:

  • تحصیل دوره پزشکی 6 ساله
  • قبولی در آزمون پایان دوره
  • ورود به دوره رزیدنسی 5 تا 7 ساله
  • دریافت مدرک بورد جراحی تایلند

اما کل هزینه تحصیل دوره 6 ساله تحصیل جراحی پلاستیک در تایلند حدود THB544956 (تای بات) معادل $16180 (دلار) می باشد. و به تعبیر دیگر شهریه سالیانه تحصیل این رشته پزشکی در تایلند برای یک دانشجوی بین المللی حدود $1348 (دلار) خواهد شد. علاوه بر این متوسط ماهیانه هزینه زندگی در تایلند برای یک دانشجوی خارجی بین $380 الی $780 (دلار) متغیر است. بدین ترتیب مزیت اصلی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تایلند هزینه پایین تحصیل و زندگی در این کشور آسیایی است.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در تایلند

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، سرآغاز و مقدمه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تایلند، قبولی در دوره پزشکی 6 ساله این کشور می باشد. جهت پذیرش دوره های پزشکی در تایلند دانشجویان بین المللی نیز می توانند درخواستشان را ارائه دهند. اما برای پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی تایلند شرایط و الزاماتی در کار است که در لیست زیر به آنها اشاره می شود:

شرایط دانشگاه های علوم پزشکی تایلند برای رشته جراحی پلاستیک

جدا از شرایط فوق ارسال مدارکی از جمله فرم درخواست پذیرش از تایلند، رزومه متقاضی یا همان CV، انگیزه نامه، دو توصیه نامه از اساتید یا دبیران قبلی، فوتوکپی از پاسپورت بین المللی، چند قطعه عکس جدید و نیز رسید پرداخت هزینه درخواست به مبلغ $45 (دلار) الزامی است. نکته مهم اینکه تمامی مراحل اخذ پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در تایلند کاملا به صورت آنلاین صورت می گیرد. در این میان برخی از دانشگاه های تایلند برای تحصیل دانشجویان رشته جراحی پلاستیک جزء برترین ها هستند و لیست آنها از این قرار است:

دانشگاهامتیاز رشتهامتیاز جهانی
دانشگاه ماهیدول59.651.4
دانشگاه چولونگکورن5150.8
دانشگاه چیانگ مای48.243.8

ویزا برای دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در تایلند

ویزا برای دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در تایلند

اخذ ویزای تحصیلی تایلند برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک امری الزامی است. این ویزا نوعی ویزای تایلندی غیر مهاجر بوده و در دسته ویزایی ED قرار می گیرد. برای اخذ این ویزا نیز متقاضیان بایستی اولا در موسسه آموزشی تایلندی ثبت نام کرده باشند، دوما حداقل 3 کورس انتخاب کرده باشند و سوما برنامه آموزشی آنها نیز حداقل 15 ساعت کلاس در هفته باشد. اما برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند تحویل مدارک زیر به سفارت این کشور ضروری است:

  • پاسپورت ملی اعتبار دقل 6 ماهه و جود دو برگ خالی در آن
  • فوتوکپی از پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجوئی تایلند
  • نامه پذیرش از دانشگاه تایلندی
  • عکس پاسپورتی جدید از دانشجوی متقاضی
  • مدرک تمکن مالی کافی در حدود THB20000 (تای بات)
  • مدرک عدم سوء پیشینه صادره از پلیس ایران
  • رسید واریز هزینه ویزای دانشجوئی تایلند

وضعیت کار و درآمد جراحان پلاستیک در تایلند چگونه است؟

با اینکه شرایط استخدامی و درآمد جراحان پلاستیک در خود کشور تایلند بد نیست اما در مقایسه با وضعیت کاری همکارانشان در کشورهای اروپایی تعریفی ندارد. جراحان پلاستیک پس از اتمام دوره تخصصی خود و اخذ مجوز رسمی در تایلند می توانند در تمامی بیمارستان ها و مطب های سطح کشور تایلند مشغول شوند. طبق آمار سال 2022 متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در تایلند در حدود THB208000 (تای) معادل حدود $6171 (دلار) می باشد. این در حالی است که متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر در تایلند حدود THB96000 (تای) معادل $2848 (دلار) می باشد:

مقایسه درآمد ماهیانه در تایلند

اما اگر حالا سطح درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در تایلند را با سطح درآمد همکارش در دیگر کشورها مثل ژاپن، آلمان و آمریکا مقایسه کنیم متوجه می شویم که سطح درآمدی این جراحان در تایلند خیلی هم خوب نیست. برای این منظور نیز از نمودار تحلیلی زیر بهره می گیریم:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه جراحان پلاستیک در تایلند، آمریکا، ژاپن و آلمان

بنابراین کار در تایلند آنهم با این سطح حقوق پایین هرگز اصلا به جراحان پلاستیک توصیه نمی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا انجام مشاوره تخصصی در زمینه بهترین مقاصد تحصیلی و کاری دانشجویان و متخصصان رشته های پزشکی در سال 2022 می توانید با تیم وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *