ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در مالزی

رشته جراحی پلاستیک در مالزی

تحصیل رشته جراحی پلاستیک در مالزی برای علاقمندان به زندگی در شرق آسیا می تواند یک امتیاز مناسب به حساب آید. دانشگاه های مالزی در دو دهه اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار داشته است و افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند. هزینه های تحصیل در این کشور در سال های اخیر اندکی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بسیاری از گروه های جامعه ایرانی بتوانند همچنان این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. فرایند تحصیل در این کشور به نسبت سایر کشورهای شناخته شده آسیای شرقی ساده تر است و این را می توان به عنوان یک امتیاز مثبت به حساب آورد. شرایط کار در مالزی اما تردیدهایی را در رابطه با انتخاب این کشور ایجاد کرده است که باید آن را نیز در نظر داشت.

فرایند تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در بسیاری از کشورهای جهان مشابه است و به همین دلیل می توان گفت که افراد علاقمند به این رشته باید مسیر مشابهی را طی کنند اما آنچه که اهمیت پیدا می کند، کیفیت آموزش در دانشگاه ها، هزینه های تحصیل و همچنین شرایطی است که فرد در طول تحصیل و پس از آن در کشور مقصد خود خواهد داشت. به همین منظور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در مالزی خواهند پرداخت.

  • آیا مالزی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک است؟
  • هزینه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان در دانشگاه های این کشور انتظار کیفیت بسیار بالای آموزش را داشت؟
  • شرایط رسیدن به شغل مناسب پس از تحصیل در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در مالزی

افرادی که مالزی را برای تحصیل خود در رشته های مختلف تحصیلی انتخاب می کنند، باید انتظار فرهنگ متفاوت زندگی را داشته باشند. زندگی در مالزی یک چالش جدی و البته برای بسیاری از افراد لذت بخش است. تحصیل در مالزی در طول سال های اخیر نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است و البته مهاجران بسیاری در این کشور در حال تحصیل هستند. همین مسئله سبب شده است تا دانشگاه های این کشور با شیب مناسبی به سمت جلو حرکت کنند تا جایی که در رشته جراحی پلاستیک نیز دانشگاه های این کشور به رتبه های نسبتا مناسبی در سطح جهان رسیده اند.

دانشگاه های مالزی جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک

افرادی که تحصیل پزشکی در مالزی را تجربه کرده باشند، بالاترین شانس را برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در رشته جراحی پلاستیک خواهند داشت. در چنین شرایطی می توان گفت که افراد برای سهولت هرچه بیشتر کار خود، بهتر است تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود در نظر داشته باشند. طول دوره تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور حداقل 7 ترم تحصیلی است و خوشبختانه امکان ادامه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک و اکثر رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور فراهم شده است. باید در نظر داشت که هر فرد باید با توجه به رزومه ای که در اختیار دارد برای دریافت پذیش از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در مالزی

برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در مالزی، باید فرد متقاضی از نظر مالی در شرایط بسیار مناسبی قرار داشته باشد تا بتواند هزینه 4 سال تحصیل خود در این کشور را پرداخت کند. به دانشجویان خارجی طی قوانینی خاص اجازه داده می شود تا بتوانند به مدت 20 ساعت در هفته به شرط آنکه 7 روز پیاپی کار نکنند، مشغول به فعالیت اقتصادی شده و هزینه حدودا 500$ (دلار) زندگی ماهیانه خود را در این کشور تامین کنند.

شهریه دانشگاه در این کشور اما نسبتا بالاتر از بسیاری از کشورهای شناخته شده در جهان است و دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور باید حداقل 18000$ (دلار) در سال را به دانشگاه پرداخت کنند. در چنین شرایطی می توان مالزی را به عنوان یکی از کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک معرفی کرد.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در مالزی

شرایط کار یک جراح پلاستیک در مالزی

افرادی که مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، معمولا پس از پایان دوره تحصیل خود، به کشورهایی نظیر کانادا و آمریکا مهاجرت می کنند اما شرایط برای کار آن ها در مالزی نیز فراهم است. یک جراح پلاستیک در این شکور می تواند به صورت تقریبی 27900MYR (رینگیت مالزی) درآمد داشته باشد که در این کشور سطح درآمدی بسیار مناسبی به حساب می آید.

با وجود این که 4 دانشگاه مالزی در رتبه بندی های جهانی توانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند، اما باید در نظر داشت که هزینه های تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد بسیار زیاد است و با پرداخت چنین مبالغی می توان در بسیاری از کشورهای برتر جهان پذیرش دریافت کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *