ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در آذربایجان

رشته حسابداری در آذربایجان

رشته حسابداری در آذربایجان می تواند رشته ای مناسب برای ورود به بازارهای مالی و البته دریچه ای برای ورود به کشورهای همسایه در این کشور باشد. آذربایجان به دلیل نزدیکی به مرزهای ایران و همچنین تشابهات فرهنگی، با بخش های شمال غربی ایران، مورد توجه قرار گرفته است و این مسئله می تواند آینده بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد. در جمهوری آذربایجان شرایط تحصیل برای بسیاری از افراد فراهم شده است و دریافت ویزای تحصیلی از این کشور نیز چندان دشوار نیست و به همین دلیل می توان آذربایجان را برای عده ای محدود، مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد.

رشته حسابداری یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه و کالج های برتر جهان است چراکه آینده شغلی این حرفه به نوعی تثبیت شده است. تمامی ارگان هایی که فعالیت های مالی دارند، به یک حسابدار برای رسیدگی به امور مالی شرکت نیاز خواهند داشت و در نتیجه فرصت های شغلی متعددی برای حسابداران در کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری آذربایجان وجود دارد. باید در نظر داشت که هر فرد با توجه به شرایط کلی و تجربه خود می تواند فرصت های بهتری را برای کار به دست آورد و نمی توان انتظار داشت که در یک بازه کوتاه مدت فرد به رتبه های بالای کاری دست پیدا کند. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در این رشته به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در جمهوری آذربایجان خواهند پرداخت.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های آذربایجان در رشته حسابداری چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد حسابداران در کشور آذربایجان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در آذربایجان

افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، باید در نظر داشته باشند که کشورهای متعددی برای تحصیل آن ها وجود دارد اما در میان آن ها کشورهایی وجود دارد که مهاجرت به آن کشورها نه تنها باعث پیشرفت نخواهد شد، بلکه می تواند در روند بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر عکس بگذارد. شاید بتوان از جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از این کشورها یاد کرد. زمانی که فردی مهاجرت می کند، با دشواری هایی روبرو می شود و باید برای او فاکتورهایی وجود داشته باشد که شرایط زندگی او را بهبود بخشد.

جمهوری آذربایجان در بین 700 دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته حسابداری جایگاهی ندارد و این مسئله ای است که علاقمندان به این رشته در آذربایجان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. از سوی دیگر باید در نظر داشت که فرصت تحصیل در جمهوری آذربایجان برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی نیز محدود است و دانشجویان در این زمینه نیز ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در آذربایجان

نحوه پذیرش از رشته حسابداری در آذربایجان

یکی دیگر از رشته های مهم برای تحصیل در جمهوری آذربایجان، رشته حسابداری یا Accounting می باشد. رشته ای که در اغلب دانشگاه های آذربایجان به صورت فول تایم و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان متقاضی ارایه می شود. در ضمن شرایط تحصیل در این رشته تحصیلی به صورتی است که دانشجویان بین المللی به منظور ادامه تحصیلشان می توانند از بورسیه تحصیلی نیز برخوردار شوند. در این میان یکی از بهترین دانشگاه های جمهوری آذربایجان به منظور تحصیل در این رشته، دانشگاه کاسپین غربی Western Caspian University است که در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان (QS) در رتبه +151 قرار دارد. ضمنا متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان حسابداری در این دانشگاه سالیانه حدود USD 2000 (دلار) است.

هزینه تحصیل رشته حسابداری در آذربایجان

هزینه تحصیل در آذربایجان برای بسیاری از افراد قابل پرداخت است و کمتر دانشجویی را می توان در این کشور یافت که با مشکلات مالی چندانی روبرو شود. دانشگاه های خصوصی آذربایجان برای تعیین شهریه تحصیلی خود آزادی عمل کامل دارند اما در دانشگاه های دولتی این کشور، هزینه های معقولی برای تحصیل در نظر گرفته شده است.

به طور متوسط می توان گفت که هزینه تحصیل در رشته حسابداری در کشور آذربایجان در حدود 2600$ تا 3500$ (دلار) در سال است اما امکان دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار محدود است و دانشجویان باید توان پرداخت چنین مبالغی را برای تحصیل در این کشور داشته باشند.

هزینه زندگی در آذربایجان نیز به نوعی شبیه به زندگی در ایران است و دانشجویان باید ماهانه مبلغی در حدود 594$ تا 836$ (دلار) را به عنوان هزینه زندگی خود در این کشور در نظر داشته باشند. با وجود این که دانشجویان در آذربایجان امکان کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت، باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در این کشور به طور کلی چندان مقرون به صرفه نخواهد بود.

متوسط درآمد یک حسابدار در آذربایجان

دولت آذربایجان این فرصت را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است که پس از تحصیل خود در این کشور اقامت کاری دریافت کنند و تنها شرط پیش روی آن ها، امضای یک قرارداد کاری با کارفرمای آذربایجانی است. زمانی که قرارداد کاری منعقد شود، فرد می تواند با مراجعه به اداره امور مهاجران در این کشور، ویزای کاری این کشور را به دست آورد و در نتیجه اقامت خود در این کشور را به صورت طولانی مدت کسب کند.

حسابداران در کشور آذربایجان و شاید بتوان گفت سایر کشورهای جهان جایگاه بسیار خوبی در بازار کار خواهند داشت و می توانند پس از تحصیل وارد بازار کار شوند. گاهی یک مغازه کوچک نیز برای بهبود وضعیت مالی خود به حضور یک حسابدار یا حسابرس حرفه ای نیاز خواهد داشت.

متوسط درآمد حسابداران در آذربایجان نیز به همین دلیل در شرایط مناسبی قرار دارد که در نمودار زیر آن را مورد بررسی قرار داده ایم:

 

متوسط درآمد حسابداران در آذربایجان

به خوبی مشخص است که حسابداران توان تامین هزینه های زندگی خانواده خود در این کشور را خواهند داشت و بسته به مکانی که در آن کار خواهند کرد می توانند درآمد خود را نیز افزایش دهند. با همه این تفاسیر نمی توان به افرادی که رزومه تحصیلی خوب در اختیار دارند توصیه کرد تا آذربایجان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به برترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مهم درباره رشته حسابداری در آذربایجان

در بخش پایانی به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در آذربایجان چگونه است؟ افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، باید در نظر داشته باشند که کشورهای متعددی برای تحصیل آن ها وجود دارد اما در میان آن ها کشورهایی وجود دارد که مهاجرت به آن کشورها نه تنها باعث پیشرفت نخواهد شد، بلکه می تواند در روند بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر عکس بگذارد. شاید بتوان از جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از این کشورها یاد کرد. زمانی که فردی مهاجرت می کند، با دشواری هایی روبرو می شود و باید برای او فاکتورهایی وجود داشته باشد که شرایط زندگی او را بهبود بخشد.
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در آذربایجان به چه صورت است؟ هزینه تحصیل در آذربایجان برای بسیاری از افراد قابل پرداخت است و کمتر دانشجویی را می توان در این کشور یافت که با مشکلات مالی چندانی روبرو شود. دانشگاه های خصوصی آذربایجان برای تعیین شهریه تحصیلی خود آزادی عمل کامل دارند اما در دانشگاه های دولتی این کشور، هزینه های معقولی برای تحصیل در نظر گرفته شده است. به طور متوسط می توان گفت که هزینه تحصیل در رشته حسابداری در کشور آذربایجان در حدود 2600$ تا 3500$ (دلار) در سال است اما امکان دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار محدود است و دانشجویان باید توان پرداخت چنین مبالغی را برای تحصیل در این کشور داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *