ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در ایتالیا

رشته حسابداری در ایتالیا

تحصیل در رشته حسابداری در ایتالیا می تواند یک گام رو به جلو برای رسیدن به بازارهای مالی جهانی باشد چراکه دانشگاه های ایتالیا بسیار معتبرند. یکی از بهترین رشته هایی که در دانشگاه های ایتالیا ارائه می شود، رشته های مرتبط با علوم مالی است و به همین دلیل است که اقتصاد ایتالیا از یکی از اقتصادهای شکست خورده در دهه اول قرن حاضر، به یکی از قدرت های اقتصادی اروپا تبدیل شده است و نرخ بیکاری در این کشور در سال گذشته به کمتر از 10% رسید. کیفیت تحصیل در کشور ایتالیا را به خوبی می توان از جایگاه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی مشاهده کرد.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در جهان است و دانشجویان بسیاری با توجه به رزومه تحصیلی خود تلاش می کنند تا تحصیلات خود را در این رشته و در دانشگاه های خارج از کشور ادامه دهند تا بتوانند امکان کاریابی در کشورهای تراز اول جهان را برای خود فراهم آورند. ایتالیا یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل در رشته حسابداری را به دانشجویان خارجی داده است و با توجه به سهولت نسبی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، می توان گفت که ایتالیا مقصدی مناسب برای تحصیل در این رشته پرمخاطب است. به دلیل ارزشمند بودن تحصیل در این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در ایتالیا پرداخته اند.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در رشته حسابداری چیست؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در ایتالیا به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت حسابداران خارجی در ایتالیا فراهم است؟
  • درآمد یک حسابدار در کشور ایتالیا چقدر است؟

شرایط ورود به رشته حسابداری در دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای برگزیده جهان برای تحصیل است و در سال های اخیر نیز به شدت مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. رشته های متعددی در ایتالیا توانسته اند جایگاه های بین المللی مناسب را به خود اختصاص دهند و رشته حسابداری نیز یکی از همین رشته های تحصیلی است.

دانشگاه بکنی در ایتالیا بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته حسابداری است و توانسته است جایگاه 16 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد. دانشگاه بولونیا به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا نیز رتبه 75 را در این رشته به خود اختصاص داده و دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز رتبه 117 جهان را در اختیار دارد.

دانشگاه ساپینزا در رم نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور در رشته حسابداری به شمار می رود و رتبه 137 را به خود اختصاص داده و دانشگاه لوئیس در رم نیز رتبه 181 جهان را در اختیار گرفته است. دانشگاه کاتولیک دل ساکرو کوره نیز رتبه 195 و دانشگاه پادوا نیز رتبه 197 را در اختیار گرفته اند.

تحصیل در تمامی دانشگاه های ذکر شده به زبان انگلیسی و ایتالیایی برای دانشجویان فراهم شده است و اخذ مدرک زبان B2 برای تحصیل در ایتالیا الزامی است. اگرچه در برخی از دانشگاه های ایتالیا در هنگام دریافت پذیرش، نیازی به ارائه نمره زبان نیست اما دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدرک زبان خود را در اختیار داشته باشند. تحصیل در رشته حسابداری در کشور ایتالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی یک دوره 3 ساله است و دانشجویان در همین بازه زمانی برای ورود به بازار کار آماده می شوند.

شرایط ورود به رشته حسابداری در دانشگاه های ایتالیا

هزینه تحصیل رشته حسابداری در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که می توان در این پروسه مهاجرتی یافت. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه های ایتالیا به مبلغی کمتر از 3500€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که به نسبت ایتالیا را در جمع کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل قرار می دهد. دانشجویانی که توان مالی کافی برای تحصیل در ایتالیا را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور استفاده کنند و در این صورت شهریه آن ها به طور کامل از بین خواهد رفت و به همین دلیل است که ادعای رایگان بودن تحصیل در ایتالیا درست نیست.

دانشجویان همچنین برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به مبالغ مشخصی نیاز خواهند داشت. به طور متوسط می توان گفت که زندگی دانشجویی در ایتالیا هزینه ای در حدود 650€ تا 1000€ (یورو) را در بر خواهد گرفت و با توجه به اینکه دانشجویان در کشور ایتالیا امکان کار ضمن تحصیل را خواهند داشت، می توان گفت که دغدغه مالی برای دانشجویان در این زمینه وجود ندارد ضمن آن که بخشی از بورسیه تحصیلی به صورت نقدی به دانشجویان پرداخت می شود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور ایتالیا

دولت ایتالیا به دانشجویان خارجی در این کشور اجازه می دهد تا پس از پایان دوره تحصیلی خود به مدت یک سال در انی کوشر اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. افرادی که موفق به امضای قرارداد کاری شوند، قادر خواهند بود در ایتالیا اقامت کاری دریافت کنند و در نتیجه در مسیر دریافت اقامت بلند مدت این کشور قرار گیرند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که کار کردن در ایتالیا به زبان انگلیسی بسیار دشوار خواهد بود.

فارغ التحصیلان رشته حسابداری در ایتالیا این فرصت را خواهند داشت که بای دریافت مدرک خود بلافاصله وارد بازار کار شده و از مزایای پرشمار آن بهره ببرند چراکه تخصص آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور نیز قرار دارد. افرادی که در حوزه حسابداری کار می کنند، درآمد بالایی را در اختیار دارند و این ادعا در نمودار زیر به اثبات رسیده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور ایتالیا

اگرچه بسیاری از کشورهای دنیا فرصت در اختیار داشتن درآمدهای بیشتر را به حسابداران می دهند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تحصیل در ایتالیا علاوه بر اینکه می تواند رایگان باشد، دانشجویان می توانند از کمک هزینه تحصیل این کشور نیز بهره ببرند. در چنین صورتی است که به بسیاری از افرادی که در تامین هزینه های خود در این رابطه مشکل دارند توصیه می شود ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. به دلیل تجربه طولانی مدت مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با اعزام دانشجو به ایتالیا، توصیه می شود پیش از اقدام به اخذ پذیرش با ایشان در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *