ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در گرجستان

رشته حسابداری در گرجستان

رشته حسابداری در گرجستان یکی از رشته های تحصیلی پرطرفدار به حساب می آید و این مسئله می تواند برای دانشجویان خارجی حائز اهمیت باشد. بسیاری از شهروندان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور، گرجستان را انتخاب می کنند و عمده ترین دلیل آن ها هزینه های تحصیل و همچنین نزدیک بودن به ایران است. باید در نظر داشت که تحصیل در گرجستان به ویژه در این رشته تحصیلی کار چندان هوشمندانه ای نیست. دانشگاه های گرجستان از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیستند و در رتبه بندی های جهانی جایگاه چندان مناسبی را در اختیار ندارند. در چنین شرایطی است که نمی توان توصیه کرد که افراد گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی مهم برای پیشرفت هر کشوری است و نمی توان یک شرکت یا ارگان را متصور شد که حسابدار تخصصی در اختیار نداشته باشد و فعالیت های خود را بدون مشکلات مالی خاصی ادامه دهند. فرصت های شغلی بسیار زیادی در کشورهای مختلف جهان در اختیار حسابداران قرار می گیرد و آن ها می توانند به عنوان مدیر حسابداری، حسابدار ارشد، حسابدار، دستیار حسابدار و غیره فعالیت داشته باشند. با این وجود باید در نظر داشت که کار در گرجستان به راحتی برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری ممکن نیست. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که تحصیل در کشور گرجستان دارد، ، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش می کنند تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور را بررسی کنند.

  • آیا می توان بدون دریافت مدرک زبان در گرجستان به تحصیل رشته حسابداری پرداخت؟
  • متوسط هزینه های تحصیل و زندگی در گرجستان چقدر است؟
  • شرایط کار در کشور گرجستان برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در گرجستان به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در گرجستان

کشور گرجستان یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی ایرانیان در سال های اخیر بوده است و به همین دلیل است که به راحتی نمی توان از کنار این موضوع عبور کرد. دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل می کنند، نمی توانند برنامه ریزی های بلند مدت برای اقامت در این کشور داشته باشند که در آینده در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

دانشگاه های گرجستان به ویژه در رشته حسابداری از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و این مسئله ای است که متقاضیان تحصیل در این کشور با رزومه های برتر باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در چنین شرایطی توصیه می شود تا متقاضیان شرایط تحصیل در کشورهای دیگر را در نظر داشته باشند تا پس از تحصیل بتوانند به بازارهای کاری برتر جهان ورود پیدا کنند.

در حال حاضر در اکثر دانشگاه های گرجستان می توان به زبان انگلیسی نیز در رشته حسابداری به ادامه تحصیل پرداخت و در کنار هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در کشور گرجستان، از معدود برتری های تحصیل در این کشور به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در گرجستان

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور گرجستان

تحصیل در گرجستان می تواند امتیازاتی را به همراه داشته باشد و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل یکی از این موارد است. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، نیازی به پرداخت هزینه های زیاد برای تحصیل در این کشور ندارند. دانشجویان برای پرداخت شهریه خود در رشته حسابداری در این کشور به حدود 1800$ تا 2500$ (دلار) نیاز خواهند داشت و امکان دریافت بورسیه تحصیلی را نخواهند داشت.

دانشجویان برای گذراندن زندگی خود در این کشور نیز به حدود 400$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت و این مسئله ای است که می تواند هزینه های زندگی در این کشور را نیز مقرون به صرفه سازد. دانشجویان در کشور گرجستان می توانند به صورت نیمه وقت نیز به کار مشغول شوند اما باید در نظر داشت که کار کردن به زبان انگلیسی در این کشور بسیار سخت است چراکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار زیاد است.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور گرجستان

از نظر قانونی دانشجویان خارجی در کشور گرجستان این فرصت را در اختیار خواهند داشت که پس از تحصیل در این کشور به کار مشغول شوند و بتوانند از این طریق، مجوز اولیه اقامت دائم در این کشور را به دست آورند. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در گرجستان می تواند ارزشمند باشد اما حقیقت امر آن است که نرخ بیکاری بیش تر از 20% در این کشور سبب شده است تا کاریابی برای شهروندان خارجی در این کشور بسیار دشوار شود.

بسیاری از حسابداران گرجی در این کشور به جستجوی کار مشغول هستند و در نتیجه افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، باید از توانایی های علمی بسیار بالایی برخوردار باشند و تسلط خوبی به زبان گرجی داشته باشند. حسابداران در این کشور از سطح درآمد متوسط برخوردار هستند و می توان این مهم را در نمودار زیر مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور گرجستان

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک حسابدار در کشور گرجستان می تواند سطح زندگی متوسطی در این کشور داشته باشد و دغدغه چندانی برای زندگی در این کشور نخواهند داشت ولی کاریابی در این کشور و رسیدن به این سطح درآمدی چندان ساده نخواهد بود. بنا به این دلیل و همچنین لغو چندباره روادید ایرانی ها در این کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند که با تحقیقات بیشتری، مقصد تحصیلی خود را انتخاب کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *