ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در روسیه

رشته حسابداری در روسیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته حسابداری در روسیه را دارند باید بدانند که سال تحصیلی در این کشور به دو ترم تقسیم می شود که اولی از سپتامبر تا ژانویه و دومی از فوریه تا ژوئن است و این برنامه زمانی برای تمامی دانشگاه های این کشور اجباری است. آموزش عالی در روسیه از نظر ساختار مشابه سیستم اروپای مرکزی است، البته با چند تفاوت کلیدی. روسیه از یکی از بهترین سیستم های آموزش جمعی در جهان برخوردار است. هزینه تحصیل/ شهریه در روسیه بستگی به دانشگاه و برنامه ای دارد که فرد ترجیح می دهد. اما به طور کلی، تحصیل در روسیه ممکن است ارزان تر از کشور مبدا دانشجو باشد. شهریه ها در این کشور بسیار مناسب است. در مورد امنیت نیز باید گفت که روسیه ممکن است به اندازه سوئیس امن نباشد، اما قطعا مانند یک کشور آمریکای لاتین نیست.

در پاسخ به این سوال که آیا خارجی ها می توانند همزمان در روسیه تحصیل و کار کنند، باید بگوییم بله، دانشجویان بین المللی می توانند در زمان آزاد خود در دانشگاه (یا در سازمان های آن) کار کنند. همچنین، در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی در روسیه بمانند یا خیر، باید بگوییم پس از اتمام تحصیل در دانشگاهی در روسیه، اتباع خارجی نمی توانند در این کشور بمانند یا شغلی داشته باشند، در صورتی که مجوز / ویزای کار اخذ نکرده باشند. برای اقامت و کار در روسیه، فرد به ویزای کار یا مجوز کار این کشور نیاز دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حسابداری در روسیه تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته حسابداری در روسیه

در جدول زیر، بهترین دانشگاه ها در روسیه برای رشته حسابداری را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه حسابداری رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در ژاپنرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه دولتی سن پترزبورگ11369
دانشگاه ملی پژوهش – مدرسه عالی اقتصاد256216
آکادمی مالی تحت دولت فدراسیون روسیه3254702
دانشگاه دولتی مسکو4312884
دانشگاه اقتصاد پلخانف روسیه5339976
آکادمی ریاست جمهوری اقتصاد ملی و اداره دولتی روسیه6342996

بهترین دانشگاه ها برای رشته حسابداری در روسیه

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته حسابداری در روسیه

ویزای دانشجویی در روسیه برای دانشجویان اکثر کشورهای خارجی مورد نیاز است. روسیه کشور عضو اتحادیه اروپا یا EFTA نیست، بنابراین امتیاز ورود بدون روادید اتحادیه اروپا برای دانشجویان اروپایی اعمال نمی شود. البته اعضای کشورهای مشترک المنافع (CIS) که شامل ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، آبخازیا، مولداوی، اوستیای جنوبی، تاجیکستان و ازبکستان است، از این قانون مستثنی هستند. دانشجویان می توانند درخواست ویزای خود را پس از پذیرش در دانشگاهی در روسیه، حداکثر 45 روز قبل از ورود برنامه ریزی شده خود به روسیه آغاز کنند. پردازش ویزا معمولاً دو تا سه هفته طول می کشد و می تواند در مرکز ویزا یا سفارت روسیه انجام شود. ویزای دانشجویی روسیه در ابتدا 90 روز اعتبار دارد و امکان تمدید ویزا برای یک سال وجود دارد و پس از آن می توان به طور مداوم در طول مدت تحصیل آن را تمدید کرد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیل روسیه عبارتند از:

  • دعوت نامه رسمی از دانشگاه انتخابی یا از GUVM (اداره کل امور مهاجرت)
  • گذرنامه معتبر که حداقل 18 ماه از تاریخ صدور ویزا اعتبار داشته باشد
  • گواهی نشان دهنده وضعیت HIV منفی
  • فرم اپلیکیشن چاپ شده برای ارائه به سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزا

دانشجویان ظرف هفت روز پس از ورود به روسیه، باید ورود خود به این کشور را در دفتر محلی GUVM ثبت کنند.

شهریه دانشجویان رشته حسابداری در روسیه

شهریه برای دانشجویان بین المللی در روسیه می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد. حداقل شهریه – که توسط وزارت آموزش این کشور تعیین می شود – نمی تواند کم تر از مبلغی باشد که توسط دولت روسیه برای هر دانشجو در آموزش سرمایه گذاری می شود. طیف شهریه ها در روسیه به صورت زیر است:

  • برنامه های کارشناسی در روسیه می توانند از 220000RUB تا 240000RUB (روبل روسیه) در سال هزینه داشته باشند.
  • برنامه های تخصصی می توانند از 220000RUB تا 240000RUB (روبل روسیه) در سال هزینه داشته باشند.
  • برنامه های کارشناسی ارشد می توانند از 240000RUB تا 260000RUB (روبل روسیه) در سال تا میزان 450000RUB (روبل روسیه) در سال هزینه داشته باشند.
  • برنامه های تحصیلات تکمیلی نیز می توانند از 72000RUB تا 250000RUB (روبل روسیه) در سال هزینه داشته باشند.

نمودار زیر شهریه ها در روسیه بر حسب دلار آمریکا را نمایش می دهد:

شهریه ها در روسیه بر حسب دلار آمریکا

علاوه بر این، برای کمک به دانشجویان بین المللی در ادغام خود با جامعه روسیه، برخی از دانشگاه ها ممکن است برنامه های مقدماتی را ارائه دهند که برای آموزش زبان، سنت ها و سبک زندگی روسی به ثبت نام کنندگان طراحی شده است. هزینه متوسط چنین برنامه ای 120000RUB (روبل روسیه) معادل 2155$ (دلار آمریکا) است.

هزینه اقامت دانشجویان رشته حسابداری در روسیه

هزینه اقامت دانشجویی در روسیه بسته به محل اقامت، امکانات رفاهی و نوع اقامتگاهی که دانشجو انتخاب می کند، می تواند از 150RUB تا 35000RUB (روبل روسیه) معادل 2.6$ تا 612$ (دلار آمریکا) در سال متغیر باشد. در میان شهرهای روسیه، مسکو و سن پترزبورگ (از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل) به عنوان گران ترین شهرها برای زندگی شناخته شده اند. هنگام در نظر گرفتن نوع محل اقامتی که برای دانشجو مناسب است، فاکتورهای متعددی نقش دارند، بنابراین توصیه می کنیم دانشجویان در اسرع وقت تحقیقات بیش تری را در این زمینه انجام دهند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته حسابداری در روسیه

فردی که در زمینه حسابداری و امور مالی در روسیه کار می کند معمولاً ماهانه حدود 107000RUB (روبل روسیه) حقوق دریافت می کند. حقوق این افراد در این کشور بین 43200RUB (کم ترین) تا 215000RUB (بیش ترین، حقوق ماکسیسمم واقعی بیش تر است) (روبل روسیه) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان حسابداری و امور مالی در روسیه را نمایش می دهد:

حقوق سالانه متخصصان حسابداری و امور مالی در روسیه

چنان چه علاقه مند به تحصیل در روسیه در رشته حسابداری هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *