ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در صربستان

رشته حسابداری در صربستان

رشته حسابداری در صربستان از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های نسبتا زیادی ارائه می شود اما از نظر کیفیت در رابطه با آن ابهام وجود دارد. صربستان یکی از مقاصد ارزان قیمت برای تحصیل است و افرادی که توان مالی کافی برای تحصیل در کشورهای پیشرفته جهان را ندارند می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. البته باید در نظر داشت که صربستان یک مقصد علمی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور نیست اما می تواند پلی برای مهاجرت به کشورهای برتر اروپایی باشد.

تحصیل در رشته حسابداری خود به تنهایی از ارزش بسیاری برخوردار است چراکه می تواند به افراد کمک کند تا هرچه سریع تر به بازار کار وارد شوند و به درآمد دست پیدا کنند. در بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشجویان نیاز به صرف زمان زیادی خواهند داشت تا بتوانند به بازار کار وارد شوند اما بسیاری از دانشجویان رشته حسابداری می توانند در دوره کارآموزی خود در دانشگاه، توانایی های خود را به اثبات برسانند و از این طریق شغل پس از تحصیل خود را به دست آورند. صربستان اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود در این کشور نمی تواند مقصد چندان جذابی برای تحصیل و زندگی باشد اما با این حال مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در صربستان خواهیم پرداخت.

  • مزایای تحصیل رشته حسابداری در کشور صربستان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در کشور صربستان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور وارد بازار کار آن شد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور صربستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در صربستان

صربستان یکی از کشورهای در حال توسعه در قاره اروپا است و از بسیاری از جهات زندگی، فاصله زیادی با کشورهای تراز اول این قاره دارد. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند معمولا دلایلی به غیر از کیفیت تحصیل در این کشور دارند. هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت ارزان قیمت است و از طرف دیگر، دانشجویان برای تحصیل در این کشور مراحل پیچیده ای برای دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی را طی نمی کنند.

تحصیل در رشته حسابداری در صربستان در دانشگاه های زیادی امکان پذیر است و تنها در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی فراهم شده است. در چنین حالتی است که تنها افراد با رزومه بهتر می توانند وارد دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور شوند. البته باید در نظر داشت که به طور کلی برای تحصیل در کشور صربستان به رزومه ای قدرتمند نیاز نخواهید داشت اما در رشته حسابداری به عنوان یکی از رشته های تاثیرگذار در علوم اقتصادی، فرد باید رزومه ای قابل قبول در اختیار داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در صربستان

هزینه تحصیل در رشته حسابداری در صربستان

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، تحصیل در صربستان هزینه های چندان زیادی را به همراه نخواهد داشت و دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور، دچار دغدغه های چندان زیادی نخواهند شد و می توانند هزینه های خود در این مسیر را پرداخت کنند.

به طور کلی هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور صربستان در حدود 700€ تا 2100€ (یورو) در سال است و دانشجویان توان دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور را نخواهند داشت. در سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد و دانشجویان باید نسبت به پرداخت آن نیز حساسیت به خرج دهند. متوسط هزینه های زندگی در این کشور برای یک دانشجو در حدود 300€ تا 550€ (یورو) در سال است. دانشجویان خارجی در صربستان این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور صربستان

صربستان یکی از کشورهای در حال پیشرفت در قاره اروپا است و فاصله بسیار زیادی با استانداردهای تعیین شده برای زندگی دارد. سطح درآمد در این کشور نیز تفاوت های بسیار زیادی با درآمد در سایر کشورهای اروپایی دارد. با این حال صربستان به دانشجویان خارجی خود اجازه می دهد که برای مدت بلند مدت در صربستان بمانند و شرط اصلی آن است که فرد بتواند یک قرارداد کاری در این کشور به امضا برساند.

حسابداران در کشور صربستان از فرصت خوبی برای رسیدن به شغل برخوردار هستند و می توانند پس از تحصیل در شرکت های متنوعی که در این کشور وجود دارد مشغول به کار شوند. اگرچه سطح درآمد آن ها در کشور صربستان به نسبت کشورهای پیشرفته اروپایی چندان مناسب نیست، اما در کشور صربستان یکی از درآمدهای مناسب است. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک حسابدار در کشور صربستان را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور صربستان

باید به این نکته اشاره داشت که صربستان مقصد مناسبی برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور نیست و افرادی که توان مالی مناسبی در اختیار ندارند می توانند از این کشور به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای مطرح اروپایی استفاده کنند. در چنین شرایطی است که می توان گفت صربستان مقصد نیمه مطمئن برای ورود به اروپا است. در صورتی که تمایل به تحصیل و زندگی در بهترین کشورهای اروپایی دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *