ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در فیلیپین

رشته حسابداری در فیلیپین

رشته حسابداری در فیلیپین یکی از مهم ترین و البته پرکاربردترین رشته های تحصیلی در این کشور است که در بسیاری از دانشگاه های آن ارائه می شود. فیلیپین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل است که دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. از آن جا که رشته حسابداری یکی از اصلی ترین رشته های مرتبط با علوم مالی در جهان است، بدیهی است که دانشگاه های فیلیپین نیز رشته حسابداری را در مجموعه دروس ارائه شده خود قرار دهند. متاسفانه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های کشور فیلیپین از نظر کیفی در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد و این مسئله می تواند تا حدودی بسیاری را از این موضوع منصرف کند.

رشته حسابداری یکی از رشته های کلیدی در دنیای امروز است و افرادی که در این رشته تحصیل کرده باشند می توانند به راحتی به بازار کار جهانی ورود پیدا کنند. حساسیت های بسیار زیادی برای تحصیل در رشته حسابداری وجود دارد و به همین دلیل است که علاقمندان به تحصیل در این رشته باید به جایگاه علمی دانشگاه خود توجه داشته باشند. عدم قرارگیری دانشگاه های فیلیپین در رنکینگ های بین المللی در رشته حسابداری می تواند به گونه ای باشد که بسیاری را از تحصیل در این کشور منصرف کند. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته حسابداری در فیلیپین خواهیم پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در فیلیپین برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور فیلیپین برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در فیلیپین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در فیلیپین

دانشگاه های بسیاری در فیلیپین وجود دارد که امکان تحصیل به دانشجویان خارجی را می دهند اما زمانی که به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور توجه شود، می توان به این نکته رسید که از نظر علمی دانشگاه های این کشور نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهند و در رشته حسابداری نیز شرایطی نسبتا مشابه وجود دارد.

در رشته حسابداری دانشگاه فیلیپین به عنوان بهترین دانشگاه این کشور رتبه 252 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ده لا ساله نیز دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است که رتبه 401 تا 450 را به خود اختصاص داده است. در رده بندی 451- 500 نیز نام یکی دیگر از دانشگاه های فیلیپین دیده می شود. دانشگاه آتنو ده مانیلا در این رده بندی قرار گرفته است. پس از این 3 دانشگاه، هیچ دانشگاهی از فیلیپین در رده بندی های بین المللی در رشته حسابداری قرار ندارند.

تحصیل در رشته حسابداری در کشور فیلیپین در مقطع کارشناسی 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از آن می توانند به اختیار خود در مقطع کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند یا آن که وارد بازار کار در این رشته شوند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در فیلیپین

هزینه تحصیل رشته حسابداری در فیلیپین

تحصیل در فیلیپین هزینه های اندکی را برای دانشجویان دربر خواهد داشت و به همین دلیل است که دانشجویان بسیار زیادی در تلاش هستند تا ویزای تحصیلی فیلیپین را به دست آورند. به طور متوسط می توان گفت که تحصیل رشته حسابداری در فیلیپین بین 1000$ تا 2100$ (دلار) در سال هزینه در برخواهد داشت و به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر جهان، هزینه ای بسیار اندک محسوب می شود.

دانشجویان همچنین باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند. به طور متوسط 350$ تا 450$ (دلار) در ماه برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کافی است و با توجه به این که دانشجویان خارجی در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت، می توان گفت که تامین هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان چندان دشوار نخواهد بود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور فیلیپین

فیلیپین یکی از کشورهای شرق آسیا است که در مسیر پیشرفت های انجام شده در این منطقه قرار گرفته است. از آنجا که جمعیت فیلیپین به نسبت کشورهای دیگر این منطقه بیشتر است، نمی توان متصور شد که کشور نیز بتواند همچون کره، چین، سنگاپور، مالزی و غیره به یک باره پیشرفت کند. با این حال شرایط زندگی در آن رو به بهبود است.

حسابداران در کشور فیلیپین از شرایط کاری مناسبی برخوردار هستند و می توانند با کار در این کشور درآمد مناسبی را نیز برای خود به ارمغان آورند. بدیهی است، زمانی که میزان هزینه های زندگی در این کشور اندک است، متوسط درامد در این کشور نیز به همان مقدار کاهش پیدا کند. در نمودار زیر، متوسط درآمد حسابداران در کشور فیلیپین نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور فیلیپین

اگرچه نمی توان درآمد یک حسابدار در کشور فیلیپین را برای رسیدن به ثروت در خارج از این کشور مناسب دانست اما می توان گفت که یک حسابدار در این کشور به درآمد خوبی در سطح کشور فیلیپین دسترسی دارد. باید در نظر داشت که تحصیل در فیلیپین از نظر علمی کیفیت چندان مناسبی ندارد و بسیاری از دانشگاه های این کشور در تایید وزارت علوم ایران قرار ندارند. در صورتی که قصد تحصیل در فیلیپین را دارید، حتما پیش از اقدام برای ورود به این کشور این موضوع را مد نظر قرار دهید. در صورتی که به دنبال راه بهترین برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *