ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در نروژ

رشته حسابداری در نروژ

تحصیل در اسکاندیناوی از کیفیت مناسبی برخوردار است و رشته حسابداری در نروژ یکی از گزینه های در دسترس برای علاقمندان به تحصیل در این منطقه است. افرادی که نروژ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند این فرصت را خواهند داشت که با پرداخت هزینه های کم شرایط مناسبی برای خود ایجاد کرده و در نتیجه رزومه تحصیلی خود را تقویت کنند. بدون تردید یکی از معدود مشکلاتی که تحصیل در نروژ می تواند برای دانشجویان خارجی ایجاد کند، شرایط آب و هوایی در این کشور است و در غیر این صورت نروژ یکی از با کیفیت ترین کشورهای جهان برای زندگی به حساب می آید.

رشته حسابداری به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته های تحصیل در جهان امروز شناخته می شود و افرادی که این رشته را برای خود انتخاب می کنند می توانند به بازار کار مناسبی در این حرفه دسترسی داشته باشند. نروژ کشور مناسبی از نظر امنیت اقتصادی است و به همین دلیل است که شرکت های بین المللی فراوانی در این کشور حضور فعال دارند و بدون تردید همه آن ها به حضور حسابداران نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی امکان گذراندن دوره های کارآموزی در این شرکت های معتبر و همچنین کار در این شرکت ها پس از تحصیل به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله در تلاش هستند تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در نروژ را مورد بررسی قرار دهند.

  • آیا دانشگاه های نروژ شرایط مناسبی برای تحصیل در این رشته دارند؟
  • آیا تحصیل در رشته حسابداری در این کشور مقرون به صرفه است؟
  • شرایط کار حسابداران در نروژ چگونه است؟
  • آیا یک حسابدار در این کشور از سطح درآمد بالایی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در نروژ

نروژ یکی از کشورهای مطرح در قاره اروپا است که دانشگاه های معتبری را در دل خود جای داده است. هر ساله تعداد زیادی دانشجوی خارجی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند دوره آموزشی خود را با موفقیت به پایان رسانده و وارد بازارهای بین المللی کار شوند.

متقاضیان تحصیل در نروژ باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این کشور به دو زبان نروژی و انگلیسی امکانپذیر است اما در مقطع کارشناسی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی این کشور وجود ندارد و دانشجویان تنها در دانشگاه های خصوصی ممکن است به این امکان دسترسی داشته باشند که بدون شک به پرداخت هزینه های نسبتا سنگین نیاز خواهند داشت.

دانشگاه اوسلو در حال حاضر به عنوان بهترین دانشگاه نروژ برای تحصیل در رشته حسابداری شناخته می شود و در رتبه بندی های جهان رتبه 173 را به دست آورده است. مدرسه اقتصاد BI نروژ نیز دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است و در رتبه 331 قرار گرفته است. با اختلاف اندکی نسبت به این دانشگاه، دانشگاه برگن قرار دارد که رتبه 335 جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این دانشگاه ها، دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ نیز دانشگاه مناسبی برای تحصیل در رشته حسابداری است و افرادی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند، واجد شرایط کار در بهترین شرکت ها و ارگان ها در کشور نروژ و خارج از این کشور خواهند بود.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در نروژ

هزینه تحصیل رشته حسابداری در نروژ

یکی از بزرگ ترین امتیازاتی که تحصیل در نروژ به همراه خواهد داشت، هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای است که دانشجویان برای زندگی و تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند. دانشجویان خارجی در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نخواهند داشت و در نتیجه می توان گفت که همه دانشجویان در این کشور به صورت رایگان به ادامه تحصیل خواهند پرداخت و در نتیجه نیازی به دریافت بورسیه یا سایر کمک هزینه های تحصیلی نخواهند داشت.

دانشجویان در نروژ اجازه دارند تا به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند اما دانشجویان خارجی در این کشور می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و در این صورت است که آن ها هزینه های مربوط به یک زندگی دانشجویی در نروژ را تا حد زیادی تامین خواهند کرد. متوسط هزینه های زندگی در نروژ برای دانشجویان خارجی در حدود 890€ تا 1200€ (یورو) در ماه است و تقریبا می توان گفت که نروژ نیز، هزینه هایی مشابه با سایر کشورهای اروپایی دارد. دانشجویان در کشوری مانند نروژ امکان استفاده از ویزای همراه را نیز خواهند داشت که در این صورت مقدار هزینه های ماهانه زندگی آن ها ممکن است تا 1700€ (یورو) در ماه نیز افزایش پیدا کند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور نروژ

افرادی که در نروژ تحصیل کرده باشند، به خوبی با شرایط زندگی در این کشور آشنایی دارند و می توان گفت که شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور را درک کرده اند و در نتیجه زندگی در کشورهای با رده پایین تر برای آن ها دشوار می شود. این افراد قادر خواهند بود تا از فرصت 6 ماهه زندگی در نروژ برای کاریابی استفاده کنند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری شدند، قادر خواهند بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در نتیجه اقامت دائمی نروژ را نیز از این طریق به دست آورند.

یک حسابدار در نروژ می تواند حتی قبل از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، موفق به کاریابی شود و فرصت های شغلی بسیاری که در این کشور برای او وجود دارد را مورد بررسی قرار دهد. حسابداران در نروژ از سطح درآمد خوبی برخوردار هستند و می توانند هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور را تامین کنند. متوسط درآمد یک حسابدار در نمودار زیر مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور نروژ

کار در نروژ بهترین مسیر برای رسیدن به اقامت دائمی این کشور حوزه اسکاندیناوی است. افرادی که به دنبال گزینه های مختلف تحصیل در خارج از کشور هستند باید در نظر داشته باشند که بهترین کشورهای جهان در حال حاضر تلاش می کنند تا کیفیت آموزش دانشگاه های خود را افزایش دهند و نروژ نیز یکی از این کشورها است. اگر رویای تحصیل در این کشور را در سر دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *