ویزای تحصیلی

رشته داروسازی در اسلواکی

رشته دندانپزشکی در اسلواکی

رشته داروسازی در اسلواکی یکی از رشته هایی است که با کیفیت نسبتا مناسب ارائه می شود و می توان آن را به افراد زیادی توصیه کرد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که اسلواکی یکی از کشورهای خوب اروپایی برای زندگی است. افرادی که در این کشور زندگی می کنند، از شانس خوبی برای دریافت اقامت ارزشمند برخوردار هستند. همین مسئله سبب می شود تا بتوان گزینه تحصیل در این کشور را نیز گزینه ای ارزشمند دانست. روند دریافت پذیرش در دانشگاه های اسلواکی به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر جهان که شناخته شده تر هستند، بسیار مناسب است و این مسئله می تواند برای بسیاری ارزش آفرین باشد.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی چیست؟
  • آیا اسلواکی مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟
  • بهترین دانشگاه های اسلواکی در این رشته کدامند؟
  • دوره آموزش داروسازی در این کشور چقدر به طول می انجامد؟
  • هزینه های آموزش داروسازی در این کشور چقدر است؟

داروساز شدن می تواند یکی از راهکارهای اساسی برای ورود به دنیای طبابت باشد. باید در نظر داشت که این افراد برای کشورهای پیشرفته جهان از جایگاه بسیار ویژه برخوردار هستند. می توان گفت که با داروساز شدن در کشورهای اروپایی، فرد می تواند از نظر مالی نیز شرایط خوبی برای خود ایجاد کند. به همین دلیل است که به بسیاری از افراد و علاقمندان این رشته توصیه می شود تا در این رشته نیز شانس خود را امتحان کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد. در باب تحصیل پزشکی در بدون آزمون لینک فوق را بخوانید.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، اسلواکی یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در اروپا برای تحصیل است. افراد کمی تمایل دارند تا در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های اسلواکی بسیار متفاوت از کشورهای دیگر در این قاره نیست. به همین دلیل است که افراد باید مسیر مشخصی را در طول دوره آموزشی خود طی کنند. می توان به این نکته اشاره کرد که تفاوت هایی در روند پذیرش دانشگاه های اسلواکی وجود دارد. برخی از دانشگاه های این کشور آزمون ورودی را الزامی کرده و برخی دیگر آن را در نظر ندارند.


دوره آموزش داروسازی در این کشور، بسته به شرایط دانشگاه ممکن است 4 یا 5 سال به طول بیانجامد. به همین دلیل است که فرد پیش از انتخاب دانشگاه، باید جزئیات مربوط به آن را به صورت کامل مطالعه کند. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب اسلواکی برای تحصیل در این رشته می تواند تا حدودی ارزشمند باشد.

رشته داروسازی در مجارستان

دوره های پریمدیکال جهت ورود به رشته پزشکی در اسلواکی

اغلب موسسات آموزشی پیشرفته در اسلواکی جهت آماده سازی دانشجویان در رشته های داروسازی و پزشکی دوره های پریمدیکال را ارائه می دهند. دوره های پریمدیکال در دانشگاه های پزشکی اسلواکی 1 دوره 2 ترمی پیش پزشکی را ارائه می دهند. دوره های پریمدیکال در اسلواکی معمولا 4 ماه به طول می انجامد و شامل سخنرانی ها، سمینارها و آموزش های علمی آزمایشگاهی با دانش اولیه داروسازی می باشد. به طور کلی، دوره پریمدیکال در اسلواکی برابر با دوره های علوم پیشرفته دبیرستان است و شما را برای تحصیل در رشته پزشکی یا سایر مقاطع پزشکی آماده می کند. هچنین شایان ذکر است که، این دوره با دوره های زبان انگلیسی پزشکی و زبان اسلواکی در این کشور تکمیل می شود. در نهایت اینکه، دوره پریمدیکال در اسلواکی می تواند به دانشجویان داروسازی کمک کند تا جایی برای تحصیل در اسلواکی داشته باشند. همچنین به دانشجویان کمک می کند تا برای امتحانات ورودی خود در رشته داروسازی آماده شوند.

چارت درسی رشته داروسازی در اسلواکی

آشنایی کامل با چارت درسی رشته داروسازی در اسلواکی کمک های قابل توجهی را به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی را دارند خواهد کرد. جهت درک عمیق تر از چارت درسی رشته داروسازی در اسلواکی به موارد زیر توجه فرمایید:

  • سال اول دوره داروسازی در اسلواکی اصول داروسازی را آموزش می دهد.
  • دانشجویان در 4 ترم اول دروس پیش حرفه ای مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی و شیمی را آموزش می بینند.
  • متقاضیان در 5 ترم بعدی دروس فارماکولوژی، سم شناسی، اپیدمیولوژی، زیبایی و شیمی دارو را به طور دقیق مطالعه می کنند.
  • در ترم یازدهم آموزش پیش ثبت نام در داروخانه دولتی یا بخشی در داروخانه بیمارستانی را تجربه می کنند.

همچنین دانشجویان رشته داروسازی در اسلواکی می توانند برای توسعه دانش خود در این حوزه آموزش های تخصصی را نیز دریافت کنند. دوره های تخصصی در رشته داروسازی در اسلواکی معمول بین 2 تا 3 سال به طول می انجامد.

در تصویری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با آمار و ارقام کلیدی در خصوص رشته داروسازی در اسلواکی آشنا شوید:

چارت درسی رشته داروسازی در اسلواکی

دانشگاه های مناسب داروسازی در اسلواکی

در اسلواکی به طور کلی، دانشگاه های زیادی وجود ندارد. به همین دلیل افرادی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند، گزینه های متعددی را در دسترس خود نخواهند داشت. باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، اسلواکی می تواند در رشته داروسازی جایگاه مناسبی داشته باشد.

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه اسلواکیایی تکنولوژی براتیسلاوا (stuba.sk) در رتبه 161 اروپا و 364 جهان
  • دانشگاه کومنیوس براتیسلاوا (uniba.sk) در رتبه 220 اروپا و 544 جهان
  • دانشگاه پاوول جوزف سافریک (upjs.sk) در رتبه 339 اروپا و 930 جهان

دانشگاه های مناسب داروسازی در اسلواکی

در این شرایط است که می توان گفت در اسلواکی نیز دانشگاه های مناسبی برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

زبان تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

یکی از موضوعات کلیدی که دانشجویان داروسازی باید قبل از مهاجرت به اسلواکی به طور دقیق بررسی کنند، زبان تحصیل داروسازی در این کشور می باشد. به طور کلی اسلواکی، زبان رسمی جمهوری اسلواکی است و به زیرگروه های اسلاوی غربی از خانواده زبان های هند و اروپایی تعلق دارد. به طور موازی زبان اسلواکی به منظور تسهیل ارتباط در زندگی روزمره در دانشگاه های داروسازی تدریس می شود. به همین جهت، زبان تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی به یکی از بزرگترین چالش های تحصیل در این کشور تبدیل شده است. همچنین لازم به ذکر است که جمعیت دانشگاه های داروسازی اسلواکی از نظر زبان مسلط ترین افراد در نظر گرفته می شوند. در حالی که یادگیری زبان های خارجی در اسلواکی معمولا در مدارس ابتدایی و دبیرستان اجباری است. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند پذیرش در دانشگاه های داروسازی اسلواکی به خوبی با زبان اسلواکی آشنایی داشته باشید.

منبع: studyinslovakia.saia.sk

پروسه تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

آشنایی با پروسه تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی کمک های شایانی را به دانشجویان مستعد بین المللی برای ورود به این رشته تحصیلی در اسلواکی خواهد کرد. دوره داروسازی در اسلواکی طی سالهای اخیر به دلیل رشد قابل توجه این کشور در حوزه های مختلف پزشکی و داروسازی بسیار محبوب شده است. دانشجویان بین المللی بی شماری از نقاط مختلف جهان از جمله یونان، ایران، اسپانیا و ایتالیا تحصیل داروسازی در اسلواکی را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. یکی از مهمترین دلایل ورود دانشجویان بین المللی به اسلواکی برای تحصیل داروسازی این است که، برنامه داروسازی در اسلواکی در اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای جهان در سطح بین المللی شناخته شده است. همچنین بر خلاف اغلب کشورهای مدرن جهان، شانس بسیار خوبی برای فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در اسلواکی وجود دارد.

هزینه های تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

یکی دیگر از موضوعاتی که حتما باید آن را مورد توجه قرار داد، هزینه های تحصیل در این رشته است. در اسلواکی هزینه های تحصیل چندان بالا نیست. در حقیقت افراد می توانند به سادگی هزینه های زندگی خود در این کشور را محاسبه کنند. دانشگاه های اسلواکی هزینه های متفاوتی را از دانشجویان دریافت می کنند. پس متقاضیان باید پیش از اقدام، شهریه های خود را محاسبه کنند.

رشته داروسازی در هلند

مهم ترین هزینه های احتمالی دانشجویان رشته داروسازی در این کشور عبارتند از:

هزینه های تحصیل رشته داروسازی در اسلواکی

در باب هزینه زندگی در اسلواکی لینک فوق را مطالعه کنید، بنابراین می توان گفت که اسلواکی کشوری نسبتا مقرون به صرفه برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. با توجه به امکان کار دانشجویی در این کشور، دانشجویان می توانند کلیه هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در این زمینه راهنمایی های کافی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

پرسش هایی درباره رشته داروسازی در اسلواکی

باید به این نکته توجه داشت که اسلواکی یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در جهان است. به همین دلیل ایجاد پرسش درباره آن طبیعی به نظر می رسد.

  • آیا رشته داروسازی در اسلواکی از کیفیت بالایی برخوردار است؟ برخی از دانشگاه های این کشور امتیازهای مناسبی برای تحصیل دارند.
  • بهترین دانشگاه اسلواکی برای تحصیل در این رشته کدام است؟ دانشگاه اسلواکیایی تکنولوژی براتیسلاوا بهترین دانشگاه این کشور به حساب می آید.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی، در رشته داروسازی در این کشور تحصیل کرد؟ بله این امکان نیز برای دانشجویان خارجی وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *