ویترین

رشته داروسازی در جبل الطارق

رشته داروسازی در جبل الطارق

رشته داروسازی در جبل الطارق گزینه ای است که نمی توان به سادگی آن را برای خود انتخاب کرد و برنامه ریزی های لازم را انجام داد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که برای دانشجویان خارجی باید بسیار مهم باشد که در یک دانشگاه مهم در این رشته تحصیل کنند. با این حال در جبل الطارق امکان تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. همین مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. دانشگاه جبل الطارق به عنوان تنها دانشگاه این منطقه، امکان ارائه این رشته را ندارد.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان جایگزین های مناسبی برای تحصیل داروسازی به جای جبل الطارق پیدا کرد؟
  • هزینه های تحصیل این رشته در جبل الطارق چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های جبل الطارق برای تحصیل در این رشته کدامند؟

همانطور که اشاره شد، رشته داروسازی در این کشور ارائه نمی شود. همین مسئله کافی است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهترین جایگزین های ممکن در این رابطه را مورد بررسی قرار دهند.

بررسی شرایط داروساز شدن در جبل الطارق و ایتالیا

همانطور که گفته شد، امکان داروساز شدن در جبل الطارق وجود ندارد. علاقمندان به این رشته در جبل الطارق، به راحتی می توانند در سایر کشورهای جهان به ادامه تحصیل مشغول شوند. در نتیجه چنین اتفاقی، دغدغه چندانی برای آن ها نیز وجود ندارد. یکی از کشورهایی که بهتر است آن را برای تحصیل داروسازی انتخاب کرد، کشور ایتالیا در جنوب اروپا است. دانشگاه های زیادی در ایتالیا رشته داروسازی را به زبان های انگلیسی و ایتالیایی ارائه می کنند. در اختیار داشتن طیف وسیع تری از دانشگاه ها برای انتخاب، می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند.


برای آن که فرد در ایتالیا به تحصیل داروسازی مشغول شود، باید حتما در یک آزمون ورودی شرکت کند. آزمونی که برای متقاضیان رشته داروسازی در نظر گرفته شده است، TOLC-F نام دارد. این آزمون هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی برگزار می شود. دانشجویان خود باید انتخاب کنند که به کدام زبان قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند و برای آن تصمیم گیری کنند. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و امکان دریافت بورسیه در این کشور نیز بسیار مناسب است.

شرایط کلی رشته داروسازی در انگلستان

چرا داروساز شدن در ترکیه مناسب تر از جبل الطارق است؟

یکی دیگر از کشورهایی که برای داروساز شدن ایرانی ها می تواند مناسب باشد، کشور ترکیه است. این کشور که در همسایگی ایران نیز قرار دارد، از نظر مالی شرایط بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم می کند. می توان به این نکته اشاره کرد که امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم ترکی، بر جذابیت این کشور افزوده است. دانشگاه های ترکیه در رشته داروسازی به تایید وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی ایران نیز رسیده اند. این مسئله سبب شده است تا امکان بازگشت به ایران و کار در این حوزه نیز وجود داشه باشد.

دانشگاه های برتر ترکیه در رشته داروسازی عبارتند از:

  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه اوندوکوز ماییس
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه فنی استانبول

چرا داروساز شدن در ترکیه مناسب تر از جبل الطارق است؟

هر یک از این دانشگاه ها شرایط خاص خود برای اعطای پذیرش را دارند. به همین دلیل است که می توان در این کشور، گزینه های مورد نظر و متناسب با شرایط فردی را یافت.

کشورهای همتراز مالی با جبل الطارق در رشته داروسازی

باید در نظر داشت که رشته های مختلف در جبل الطارق با هزینه های بالا ارائه می شوند. در صورتی که فرد تمکن مالی بالایی داشته باشد، این امکان را خواهد داشت که گزینه های مختلفی را برای آینده خود انتخاب کند. رشته های مربوط به علوم پزشکی معمولا پر هزینه تر هستند و به همین دلیل باید در این رابطه به موارد مختلفی توجه داشت.

شرایط رشته داروسازی در سوئد

برخی از کشورهای عالی رتبه که هزینه های تحصیل در آن ها همتراز با هزینه های تحصیل در جبل الطارق است عبارتند از:

کشورهای هم تراز جبل الطارق از نظر مالی برای تحصیل

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، هر یک از کشورهای فوق دارای شرایط خاص خود برای اعطای پذیرش هستند. همه آن ها قطعا و بدون تردید بهتر از جبل الطارق خواهند بود و حتی کیفیت زندگی و آینده کاری مناسب تری را خواهند داشت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد بهترین کشورهای جهان، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره رشته داروسازی در جبل الطارق

از جمله سوال های کلیدی که در این رابطه ارائه می شود عبارتند از:

  • آیا کیفیت رشته داروسازی در جبل الطارق مناسب است؟ این رشته در کشور جبل الطارق ارائه نمی شود.
  • بهترین جایگزین های تحصیل رشته داروسازی به جای جبل الطارق کدامند؟ در شرایط کنونی می توان کشورهای متعددی را در جهان پیدا کرد که شرایط بهتری نسبت به این کشور ارائه می کنند. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، سوئد و کشورهایی از این دست شرایط عالی را ارائه می کنند.
  • آیا بازار کار داروسازان در جبل الطارق مناسب است؟ به نسبت بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، خیر بازار مناسبی در این رشته وجود ندارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *