ویترین

رشته داروسازی در مغولستان

رشته داروسازی در مغولستان

امروزه، آموزش رشته داروسازی در مغولستان به تکامل و انطباق با تغییرات علمی مختلف در زمینه داروسازی ادامه می ‌دهد. این کشور در تلاش است تا با استانداردهای بین المللی و پیشرفت های داروسازی همگام شود. از طریق همکاری ‌ها و مشارکت ‌های مداوم، داروسازان مغولستانی به تخصص و منابع جهانی دسترسی دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که آموزش جامعی دریافت می‌کنند که آنها را قادر می ‌سازد مراقبت‌ های دارویی با کیفیت بالا را به مردم ارائه دهند. همانطور که چشم انداز مراقبت های بهداشتی در حال تغییر است، تاریخچه آموزش داروسازی در این کشور به عنوان گواهی بر تعهد این کشور به بهبود ارائه مراقبت های بهداشتی و تولید داروسازان شایسته برای خدمت به نیازهای مردم است. مغولستان یک کشور آسیای مرکزی است که بین روسیه در شمال و چین در جنوب قرار دارد.

این کشور با مساحت وسیع و جمعیت کم (کمی بیش از سه میلیون نفر)، نوزدهمین کشور بزرگ و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای کاملا مستقل در جهان است. در ادمه، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق شرایط تحصیل رشته داروسازی در مغولستان می پردازند.

تاریخچه آموزش رشته داروسازی در مغولستان

تحصیل داروسازی در مغولستان سابقه ای نسبتاً کوتاه اما مترقی دارد. در سال 1956 زمانی که دانشکده داروسازی در مؤسسه پزشکی مغولستان تأسیس شد، آغاز شد. این دانشکده در ابتدا با ارائه یک برنامه چهار ساله، با هدف پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای داروسازان آموزش دیده در کشور بود. با گسترش و تکامل رشته داروسازی، برنامه درسی نیز رشد کرد.


در دهه 1970، این برنامه به 5 سال تمدید شد تا طیف وسیع تری از موضوعات را در بر گیرد، مانند:

دوره های آموزش داروسازی در مغولستان

شایان ذکر است که آموزش عملی جزء کلیدی این برنامه شد تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان تجربه عملی به دست می آورند. در دهه 1990، مغولستان همکاری هایی را با سازمان های بین المللی و کشورها برای نوسازی آموزش داروسازی آغاز کرد. هدف از این مشارکت ها ارتقای کیفیت آموزش و تجهیز داروسازان مغولی به دانش و مهارت های به روز بود. این کشور از نزدیک با سازمان بهداشت جهانی همکاری کرد و با دانشگاه‌های ژاپن و آلمان همکاری کرد. این تلاش ها تبادل تخصص، توسعه برنامه درسی و معرفی روش های آموزشی مدرن را تسهیل کرد. این ابتکارات نقش مهمی در ارتقای استانداردهای آموزش داروسازی در مغولستان و آماده سازی فارغ التحصیلان برای پاسخگویی به نیازهای در حال تکامل سیستم مراقبت های بهداشتی ایفا کرد.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در ایتالیا

برنامه رشته داروسازی در مغولستان

برنامه های مدرک داروسازی ارائه شده در موسسات عالی مغولستان شامل به بخش می باشد:

  • لیسانس داروسازی (Pharm)
  • کارشناسی ارشد داروسازی (Pharm)
  • دکترای فلسفه در داروسازی (D.)

دانشجویانی که قصد دارند لیسانس داروسازی (B.Pharm) خود را از دانشگاه های این کشور کسب کنند باید 12 سال تحصیلات رسمی آموزش متوسطه سپری کرده باشند و مهارت های خود را در علوم شیمی، زیست شناسی و فیزیک اثبات کنند. دانش آموزانی که مدرک B.Pharm را دریافت می کنند می تواند M.Pharm را تکمیل کند. این دوره 2 ساله، که سال آخر آن باید بر تحقیقاتی متمرکز شود، منجر به پایان نامه در هر رشته دارویی، از جمله داروسازی، فارماکولوژی، شیمی دارویی و فارماکوگنوزی می شود. دانشجویانی که کارشناسی ارشد داروسازی (M.Pharm) کسب می کنند می توانند در برنامه دکترا که برنامه ای با حداقل 3 سال مطالعه و تحقیق می باشد، شرکت کنند. موسسات خصوصی این کشور فرآیندهای پذیرش رسمی مستقیم دارند و تعداد متقاضیان بر اساس آمار و نیازهای نیروی کار تعیین می شود.

برنامه رشته داروسازی در مغولستان

برنامه داروسازی در مغولستان از سال 1961 تا کنون 9 بار به روز شده است. از سال 2004، برای اولین بار در مغولستان، دانشگاه MNUMS اصلاح برنامه داروسازان را با پیروی از روندهای بین المللی در مراقبت دارویی و آموزش دارویی آغاز کرد و برنامه مراقبت بیمار محور در کشور را تصویب کرد و با موفقیت اجرا شد.

بازار کار داروسازی در مغولستان

بازار کار داروخانه در مغولستان رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و فرصت های امیدوارکننده ای را برای داروسازان ارائه می دهد. با افزایش تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی و گسترش صنعت داروسازی، نیاز به متخصصان واجد شرایط در این زمینه نیز افزایش یافته است. نقش‌ ها و مسئولیت‌ های داروسازان در محیط‌ های مختلف از توزیع دارو و ارائه مشاوره به بیمار تا انجام تحقیقات دارویی و اطمینان از انطباق با مقررات است. صنعت داروسازی در مغولستان با تأسیس شرکت‌های دارویی محلی و معرفی برندهای بین‌المللی، شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است. این رشد چشم ‌اندازهای شغلی بیشتری را برای داروسازان ایجاد کرده است، از جمله فرصت‌ هایی در تولید دارو، کنترل کیفیت، و فروش و بازاریابی.

تحصیل داروسازی در آمریکا

در نمودار زیر به درآمد داروسازان در مغولستان براساس سطح تجربه اشاره شده است:

درآمد ماهانه داروسازان در مغولستان بر اساس تجربه

متقاضیانی که مایل به مهاجرت به کشورهای خارجی هستند تا در زمینه های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند و سپس وارد بازار کار کشور مربوطه شوند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا در این زمینه اطلاعات کامل کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *