ویترین

رشته داروسازی در ویتنام

رشته داروسازی در ویتنام

رشته داروسازی که شامل علم و عمل تهیه، توزیع و بررسی داروها برای اطمینان از استفاده ایمن و موثر آن ها می شود یک رشته تحصیلی ارزشمند و پرطرفدار است. دانشجویان بین المللی می توانند در چندین دانشگاه در رشته داروسازی در ویتنام به تحصیل  با کیفیت های مختلف بپردازند؛ برخی از دانشگاه های ویتنامی که برنامه های داروسازی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند عبارتند از: دانشگاه داروسازی هانوی؛ دانشگاه پزشکی و داروسازی در شهر هوشی مین؛ دانشگاه پزشکی و داروسازی هوئه؛ دانشگاه پزشکی و داروسازی کان تو؛ دانشگاه پزشکی و داروسازی تای گوین. تحصیل داروسازی در ویتنام می تواند یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد و دسترسی به یک سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی رو به رشد را برای دانشجویان بین المللی فراهم سازد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در ویتنام می پردازند.

در مورد رشته داروسازی در کشور ویتنام

تحصیل داروسازی در ویتنام به عنوان یک دانشجوی بین المللی می تواند فرصتی منحصر به فرد برای تجربه یک سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی متفاوت و یک فرهنگ متفاوت در حین تلاش برای کسب یک مدرک داروسازی شناخته شده در سطح بین المللی فراهم سازد. ویتنام دارای چندین دانشگاه و کالج است که برنامه های داروسازی ارائه می دهند. این برنامه ها معمولا پنج سال طول می کشد و شامل دروس نظری و آموزش عملی می شود.


مدارک داروسازی ویتنام به طور کلی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند، به ویژه در منطقه ASEAN، اما سطح به رسمیت شناختن ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. در مورد هزینه های تحصیل و زندگی باید گفت به طور کلی تحصیل داروسازی در ویتنام در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی مقرون به صرفه تر می باشد؛ هزینه زندگی در ویتنام نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی نسبتا پایین است.

خبر خوب این که دانشجویان بین المللی در ویتنام به طور کلی مجاز به کار پاره وقت هستند. با این وجود، مقررات ممکن است تغییر کنند، بنابراین توصیه می شود دانشجویان بین المللی محدودیت ها و فرصت های کاری خاص برای آن ها که توسط دولت ویتنام تعیین می شود را بررسی نمایند. نکته دیگر این که بسیاری از دانشگاه های ویتنامی دارای سیستم های پشتیبانی برای کمک به دانشجویان بین المللی برای سازگاری با این کشور و زندگی دانشگاهی هستند. پشتیبانی ها ممکن است شامل پشتیبانی زبانی و فرهنگی، مشاوره تحصیلی و کمک در مورد محل اقامت باشد.

در مورد رشته داروسازی در کشور ویتنام

حقوق داروسازان در ویتنام چگونه است؟

بررسی ها نشان می دهد شخصی که به عنوان داروساز در ویتنام کار می کند معمولا در حدود 22000000VND (دانگ ویتنام) در ماه درآمد دارد. درآمدهای داروسازان در این کشور آسیایی از 10600000VND (کم ترین) تا 34600000VND (بیش ترین) در ماه متغیر می باشد.

حقوق ماهانه داروسازان در ویتنام

باید خاطر نشان ساخت که ارقام فوق به صورت ناخالص، یعنی قبل از کسر مالیات می باشند.

مقایسه تحصیل رشته داروسازی در استرالیا و ویتنام

تحصیل داروسازی در استرالیا و ویتنام می تواند از جنبه های مختلفی متفاوت باشد؛ در این جا به برخی از آن ها می پردازیم. در ویتنام، برنامه درسی داروسازی بر علوم پایه داروسازی، انجام داروسازی و فرآیندهای تولید متمرکز است. در مقابل، استرالیا برنامه درسی جامع تری دارد که شامل طیف وسیع تری از موضوعات مانند کشف دارو، نظارت بر درمان دارویی، فارماکولوژی و داروسازی بالینی است.

استرالیا به دلیل استانداردهای بالای آموزشی شناخته شده است و چندین دانشگاه با رتبه برتر دارد که برنامه های داروسازی ارائه می دهند. به طور کلی، کیفیت آموزش در استرالیا در مقایسه با ویتنام که برخی از موسسات آن ممکن است منابع محدود و روش های تدریس قدیمی داشته باشند بهتر است.

نمودار زیر شاخص امنیت را در ویتنام و استرالیا مقایسه می کند.

مقایسه شاخص امنیت در استرالیا و ویتنام

فارغ التحصیلان داروسازی از دانشگاه های استرالیا به دلیل به رسمیت شناخته شدن مدارک تحصیلی شان و شهرت موسسات استرالیایی، اغلب از چشم انداز شغلی بهتری هم در داخل و هم در سطح بین المللی برخوردار هستند. علاوه بر این، استرالیا تقاضای بیش تری برای داروسازان دارد و وطیف وسیع تری از گزینه های شغلی را ارائه می دهد. در مقابل، ویتنام ممکن است فرصت های شغلی کم تر و بازار کار رقابتی تری را دارا باشد.

جنبه های دیگر تحصیل رشته داروسازی در استرالیا و ویتنام

مدارک داروسازی استرالیا در مقایسه با مدارک ویتنام در سطح جهانی بیش تر شناخته شده هستند. مدارک تحصیلی استرالیا اغلب در بسیاری از کشورها پذیرفته می شوند، که این می تواند برای کسانی که در آینده قصد کار یا تحصیل در خارج را دارند مفید باشد.

تحصیل داروسازی در استرالیا به دلیل حضور دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف، تجربه متفاوت و چندفرهنگی تری را فراهم می سازد. این قرار گرفتن در معرض یک محیط دانشگاهی جهانی و جمعیت های بیمار مختلف می تواند تجربه یادگیری را افزایش دهد. ویتنام، در حالی که یک تجربه فرهنگی غنی را فراهم می سازد، اما ممکن است فاقد همان سطح از تنوع بین المللی باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در نیوزلند

در نهایت این که هزینه تحصیل داروسازی در ویتنام به طور کلی در مقایسه با استرالیا کم تر است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های استرالیا بالاتر است و هزینه های زندگی در آن نیز می تواند به طور قابل توجهی گران تر باشد، به خصوص در شهرهای بزرگ.

در پایان، پیشنهاد می کنیم علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در استرالیا یا ویتنام با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالاتی درباره رشته داروسازی در ویتنام

در زیر به سوال هایی پیرامون رشته داروسازی در ویتنام پاسخ می دهیم:

  • مزایا و معایب تحصیل رشته داروسازی در ویتنام برای دانشجویان خارجی کدامند؟ مزایا عبارتند از مقرون به صرفه بودن، تجربه فرهنگی، آموزش باکیفیت، مدارک به رسمیت شناخته شده در سطح جهانی و فرصت های اینترنشیپ. معایب نیز عبارتند از مانع زبان، گزینه های درسی محدود، الزامات مجوز (فارغ التحصیلان برنامه های داروسازی در ویتنام ممکن است نیاز به برآمدن از پس شرایط اضافی و گذراندن امتحانات مجوز در کشورهای خود داشته باشند تا به عنوان داروسازان واجد شرایط فعالیت کنند.)، فرصت های شغلی محدود و سازگاری فرهنگی.
  • تحصیل در رشته داروسازی در ویتنام چند سال به طول می انجامد؟ برنامه های داروسازی در این کشور آسیایی معمولا به حداقل 5 سال تحصیل برای اخذ مدرک در داروسازی نیاز دارد.
  • آیا ویتنام گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی ارزشمند است؟ باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، دانشگاه های با کیفیت بهتری نیز در جهان برای تحصیل داروسازی وجود دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *