ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در اسلواکی

رشته دندانپزشکی در اسلواکی

رشته دندانپزشکی در اسلواکی می تواند یک گزینه برای افرادی باشد که قصد دارند در یکی از کشورهای حوزه شنگن به موفقیت در این رشته برسند. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که ورود به اسلواکی چندان ساده نخواهد بود. زمانی که صحبت از تحصیل دانشگاهی در میان باشد، دانشجویان می توانند امید داشته باشند که شرایط بهتری برای ورود پیدا کنند. در حال حاضر می توان گفت که اسلواکی کیفیت لازم در این رشته را ارائه می کند. به همین دلیل می توان با آسودگی خاطر از نظر علمی آن را برای خود انتخاب کرد. شرایط کلی ورود به این کشور برای دانشجویان خارجی مناسب است و می توان آن را به بهترین شکل ممکن برای خود استفاده کرد.

  • شرایط کلی تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های معتبری در اسلواکی برای تحصیل در این رشته وجود دارد؟
  • هزینه های تحصیل دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند تحصیل دندانپزشکی در این کشور چگونه است؟
  • آیا شرایط کاری مناسبی برای دندانپزشکان در این کشور وجود دارد؟

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، ورود به این کشور به عنوان یک شهروند خارجی سخت است. دریافت ویزای تحصیلی می تواند به فرد کمک کند که در این کشور به اقامت نیز دسترسی پیدا کند. در حال حاضر اسلواکی در دسته کشورهای درجه دوم اروپایی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. به همین دلیل است که باید کمی در رابطه با آن تفکر نیز کرد. با این حال هنوز می توان گفت که اسلواکی یک مقصد مناسب برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد که در ادامه توضیحات کامل تری در این رابطه ارائه کنند.

روند تحصیل رشته دندانپزشکی در اسلواکی

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، اکثر کشورهای جهان مسیر سختی برای ورود به رشته دندانپزشکی اعمال می کنند. اسلواکی نیز برای این که به دانشجویان اجازه دهدکه در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند، مسیر سختی را تعیین کرده است. ابتدا عملکرد دانشجویان در دوره دبیرستان و در دروس خاص مورد سنجش قرار می گیرد. پس از این که چنین اتفاقی رخ داد، فرد باید در آزمون ورودی شرکت کند. شرکت در آزمون ورودی و عملکردی که فرد در این آزمون دارد، مشخص می کند که آیا او توانایی تحصیل در این رشته را خواهد داشت یا خیر.


زبان تحصیل رشته دندانپزشکی در اسلواکی انگلیسی است. به همین دلیل است که فرد می تواند با آسودگی خاطر بیشتری دوره 5 ساله تحصیل خود در این کشور را پشت سر بگذارد. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که فرایند دندانپزشک شدن در این کشور نیز به اکثر کشورهای متوسط و عالی رتبه اروپایی شباهت دارد.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان

بررسی دانشگاه های برتر اسلواکی برای دندانپزشک شدن

باید در نظر داشت که در حال حاضر، در سطح کشور اسلواکی گزینه های متعددی برای تحصیل وجود ندارد. زمانی که صحبت از رشته دندانپزشکی در میان باشد، این محدودیت ها بیشتر نیز می شود. به همین دلیل است که فرد علاقمند به رشته دندانپزشکی در این کشور، با چالش های بیشتری برای انتخاب دانشگاه روبرو می شود.

بررسی دانشگاه های برتر اسلواکی برای دندانپزشک شدن

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته دندانپزشکی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه اسلواکیایی تکنولوژی در براتیسلاوا در رتبه 364 جهان
  • دانشگاه کومنیوس براتیسلاوا در رتبه 544 جهان
  • دانشگاه پاول جوزف در رتبه 930 جهان

در نتیجه باید گفت که اسلواکی دو دانشگاه خوب برای تحصیل در این رشته به همراه دارد. این مسئله می تواند رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور را دشوار کند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش

بررسی شهریه دانشجویان خارجی در اسلواکی

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در کشور اسلواکی با آن روبرو می شوند. شهریه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بالا نیست. با این حال در رشته دندانپزشکی هزینه ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. شهریه و هزینه های کلی تحصیل دانشجویان رشته دندانپزشکی در این کشور عبارتند از:

هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور اسلواکی

با توجه به این که دانشجویان خارجی در اسلواکی نیز توانایی کار کردن ضمن تحصیل را خواهند داشت، می توان اشاره داشت که بخش عمده ای این هزینه های قابلیت جبران را خواهند داشت. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود که به این موضوع نیز توجه کافی داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در این زمینه در کنار متقاضیان خارجی باشند.

سوالات کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در اسلواکی

مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه ممکن است مطرح شوند عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های اسلواکی در این رشته جایگاه مناسبی دارند؟ بله 2 دانشگاه این کشور از شرایط استاندارد تحصیل در رشته دندانپزشکی برخوردار هستند.
  • شهریه تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟ شهریه دانشجویان در حدود 11000€ (یورو) در سال است.
  • مهم ترین مزیت تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟ دانشجویان می توانند پس از تحصیل خود در این کشور، به کار در این حوزه مشغول شوند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *