ویترین

رشته دندانپزشکی در افغانستان

رشته دندانپزشکی در افغانستان

رشته دندانپزشکی در افغانستان یکی از گزینه هایی است که دانشجویان زیادی در این کشور پیگیر آن هستند اما برای خارجی ها مناسب نیست. باید در نظر داشت که تعداد دانشجویان خارجی در افغانستان بسیار کم است. ارائه این رشته به زبان پشتو و در سبب شده است که افراد کمی بتوانند آن را انتخاب کنند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، افغانستان یکی از کشورهایی است که انتخاب آن می تواند چالش های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. دختران نمی توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. همین مسئله سبب می شود که درصد قابل توجهی از افراد، تمایلی برای مهاجرت به این کشور نداشته باشند.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در افغانستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های افغانستان در این رشته شرایط مناسبی دارند؟
  • هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟
  • آیا گزینه های بهتری نسبت به افغانستان برای تحصیل در این رشته وجود دارد؟
  • روند دندانپزشک شدن در افغانستان چگونه است؟

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، افغانستان یکی از کشورهایی است که برای تحصیل به هیچ عنوان مناسب نیست. افرادی که می خواهند این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، باید اطلاعات کاملی در این رابطه داشته باشند. همچنین باید بتوانند به صورت منطقی مهاجرت خود را توجیه کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحات کامل تری در این رابطه ارائه خواهند کرد.

فرایند تحصیل رشته دندانپزشکی در افغانستان

باید به این نکته توجه داشت که همه افرادی که می خواهند در افغانستان تحصیل کنند، باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. هیچ یک از دانشجویان نمی توانند بدون شرکت در آزمون ورودی، اقدام به دریافت پذیرش کنند. کسب قبولی نهایی در آزمون ورودی دندانپزشکی می تواند بسیار سخت تر باشد. زبان آموزش در این کشور، انگلیسی نیست! زبان های رسمی افغانستان در این کشور برای تحصیل استفاده می شود.


با تصمیم دولت اسلامی طالبان، امکان ادامه تحصیل برای دختران در این رشته وجود ندارد. به همین دلیل است که رقابت به صورت قابل توجهی در این کشور برای دریافت پذیرش کم می شود. دوره آموزش رشته دندانپزشکی در این کشور، 7 ساله است. در چنین شرایطی باید گفت که افغانستان نمی تواند گزینه ایده آلی برای بسیاری از افراد باشد. هزینه های تحصیل در این رشته نیز معمولا بسیار کم است. این مسئله می تواند ارزشمند باشد اما حقیقت مسئله آن است که دانشجویان، باید به ارزش مدرک تحصیلی خود توجه داشته باشند تا این که در یک دانشگاه غیر معتبر تحصیل کنند.

فرایند تحصیل رشته دندانپزشکی در افغانستان

بررسی جایگاه کشورهای ارزان قیمت برای دندانپزشک شدن بجای افغانستان

افرادی که می خواهند یک مدرک دندانپزشکی را با هزینه های کم دریافت کنند، گزینه های متعددی پیش روی خود خواهند داشت. افرادی که می خواهند این کشورها را برای تحصیل خود انتخاب کنند، باید به جزئیات زیادی توجه داشته باشند. کشورهایی که هزینه های تحصیل کمی دارند، معمولا بسیار پر متقاضی هستند. می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از افراد ثروتمند نیز دوست دارند با هزینه های کمتر یک مدرک معتبر دریافت کنند.

شرح کامل رشته دندانپزشکی در آمریکا

کشورهای زیادی هستند که می توان آن ها را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کرد. با این حال باید در نظر داشت که هزینه های تحصیل در آن ها چه شرایطی دارند. می توان به این نکته توجه داشت که در رابطه با شهریه کم نیز باید به شرایط مالی افراد توجه داشت. کشورهایی که در زیر از آن ها یاد می شود، شهریه تحصیلی کمتر از 5000€ (یورو) در سال است.

بهترین کشورهای جهان برای تحصیل دندانپزشکی با شهریه کم

برترین کشورهای جهان برای تحصیل دندانپزشکی به جای افغانستان

می توان به این نکته اشاره کرد که در خارج از مرزهای افغانستان، گزینه های زیادی برای تحصیل دندانپزشکی وجود دارد. برای مثال کشوری مانند برزیل، یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در این رشته است. با این حال بسیاری از افراد تمایل چندانی به انتخاب آن ندارند. در اروپا کشورهای زیادی از جمله انگلستان و آلمان کیفیت بسیار بالایی را در این رشته ارائه می کنند. هزینه های تحصیل در این دو کشور بسیار متفاوت است.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در مجارستان

در آمریکای شمالی نیز کشورهای آمریکا و کانادا کیفیت بسیار خوبی در این رشته را ارائه می کنند. همین مسئله نیز رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را به صورت قابل توجهی افزایش داده است. در صورتی که شما نیز در جستجوی یک مقصد ایده آل برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره رشته دندانپزشکی در افغانستان

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره رشته دندانپزشکی در این کشور مطرح می شوند عبارتند از:

  • هزینه های تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی چقدر است؟ این شهریه را می توان در حدود 850$ تا 1100$ (دلار) در سال دانست.
  • مهم ترین چالش برای ادامه تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟ دانشجویان دختر نمی توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.
  • آیا افغانستان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟ خیر نمی توان دانشگاه های این کشور را در رده مناسبی برای تحصیل معرفی کرد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *