ویترین

رشته دندانپزشکی در لبنان

رشته دندانپزشکی در لبنان

رشته دندانپزشکی در لبنان تنها برای یک گروه خاص می تواند یک انتخاب مناسب و ارزشمند به حساب آید و باید جزئیات آن را دانست. در حال حاضر، رشته دندانپزشکی یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در گروه پزشکی به حساب می آید. افرادی که این رشته را برای آینده خود انتخاب می کنند، باید رقابتی سخت و دشوار را پشت سر بگذارند. باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب لبنان برای تحصیل نمی تواند چندان مناسب و ارزمنده به حساب آید. رتبه های جهانی دانشگاه های این کشور نیز به نوعی این مسئله را به تایید می رساند. باید در نظر داشت که در حال حاضر اما افرادی هستند که تمایل دارند که در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

در لبنان دانشگاه های محدودی برای تحصیل رشته دندانپزشکی وجود دارد. تنها یکی از دانشگاه های این کشور توانسته است در ایران تاییدیه وزارت بهداشت را به دست آورد. باید در نظر داشت که لبنان البته که هزینه های زیادی را نیز به همراه دارد و به همین دلیل نمی توان آن را برای بسیاری از افراد مناسب دانست. در چنین شرایطی است که به بسیاری توصیه می شود که حتی کشورهای شناخته شده اروپایی را انتخاب کنند تا شرایط بهتری به دست آورند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل این رشته در لبنان را بررسی خواهند کرد.

  • چه مسیری برای تحصیل دندانپزشکی در لبنان وجود دارد؟
  • هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در لبنان چقدر است؟
  • مهم ترین دانشگاه های این رشته در لبنان کدام هستند؟
  • آیا می توان از لبنان به عنوان مقصد مناسب تحصیل در این رشته یاد کرد؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لبنان

باید در نظر داشت که در حال حاضر، لبنان در جمع کشورهای مناسب برای تحصیل دندانپزشکی قرار ندارد. افرادی که می خواهند این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کنند، باید در نظر داشته باشند که مسیرهای مختلفی در این رشته وجود دارد. بسیاری از کشورهای جهان، رتبه های کم نظیری را به دست آورده اند اما در لبنان شرایط متفاوتی وجود دارد. تنها دانشگاه آمریکایی بیروت است که در نظام پزشکی ایران مورد تایید قرار گرفته است. در نتیجه در صورتی که فردی مدرک خود را از دانشگاه های دیگر دریافت کند، نمی تواند برای کار کردن به عنوان یک دندانپزشک به ایران باز گردد.


در حال حاضر، برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در لبنان، باید موارد زیر را رعایت کرد:

  • کسب نمره قبولی در آزمون MCAT
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به نیاز دانشگاه)
  • اخذ نمره حداقل 12 در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی
  • اخذ نمره قبولی در درس های زبان انگلیسی و ریاضیات
  • در اختیار داشتن مدرک دیپلم 12 ساله از مدرسه
  • در اختیار داشتن 17 سال کامل تا قبل از شروع ترم تحصیلی اول

فرایند تحصیل دندانپزشکی در کانادا

بررسی هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لبنان

زمانی که صحبت از تحصیل در برخی از کشورهای جهان در میان باشد، برخی از افراد بر این باور خواهند بود که هزینه ها کم است. تفکر هاله ای در این رابطه چندان درست نیست. برای مثال، هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لبنان به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است. می توان گفت که دانشجویان باید تمکن مالی بالایی داشته باشند تا بتوانند زندگی خود در این کشور را پشت سر بگذارند. دوره آموزش دندانپزشکی در این کشور 5 ساله است و به همین دلیل باید بررسی دقیقی نسبت به هزینه ها در این کشور داشت.

مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان رشته دندانپزشکی در این کشور با آن روبرو خواهند شد عبارتند از:

کلیه هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لبنان

در همین شرایط باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان خارجی، توانایی کار کردن در این کوشر را خواهند داشت. البته که سخت گیری های بسیاری در این رابطه وجود دارد. به طور کلی می توان چنین بیان داشت که با وجود دارا بودن شرایط کار در لبنان، بسیاری از دانشجویان، نمی توانند شغلی در این کشور به صورت موقت پیدا کنند.

بررسی هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لبنان

جایگاه دانشگاه های رشته دندانپزشکی در لبنان

دانشگاه های کمی در لبنان وجود دارد که رشته دندانپزشکی را ارائه می کنند. در چنین شرایطی، انتخاب دانشگاه مقصد کار سختی خواهد بود. نگاهی به رتبه بندی جهانی نشان می دهد که 3 دانشگاه در لبنان برای ارائه این رشته در دسترس هستند. رتبه بندی جهانی دانشگاه های لبنان در رشته دندانپزشکی عبارتند از:

نام دانشگاه رشته دندانپزشکیرتبه جهانیرتبه آسیایی
دانشگاه لبنانی439136
دانشگاه آمریکایی بیروت595183
دانشگاه عربی بیروت839284

انتخاب دانشگاه در این شرایط کمی سخت می شود چراکه رقابت افزایش پیدا می کند. البته به این معنی نیست که دانشگاه های دیگر لبنان این رشته را ارائه نمی کنند ولی نتوانسته اند در رتبه بندی جهانی جایگاهی به دست آورند. باید در نظر داشت که انتخاب از بین این 3 دانشگاه بسیار معقول تر است.

بررسی شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در ایتالیا

افرادی که مدرک تحصیلی خود را در لبنان به دست آورند، در برخی از کشورهای جهان، امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت. البته که هزینه های بالای تحصیل در این کشور چندان معقول نیست. در صورتی که شما هم به دنبال بهترین ها برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *