ویترین

رشته دندانپزشکی در پاکستان

رشته دندانپزشکی در پاکستان

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در پاکستان به گونه ای است که می توان آن را برای برخی از گروه های علاقمند به این رشته مناسب دانست. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که پاکستان یکی از کشورهایی است که سطح توجه به آن به عنوان مقصد تحصیلی بالا نیست. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند محدود هستند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، پاکستان با وجود در اختیار داشتن دانشگاه های نسبتا خوب در این رشته، از نظر سطح زندگی شرایط خوبی در اختیار ندارد. این مسئله منجر به آن می شود که افراد تمایل پیدا کنند تا برای تحصیل به سایر کشورها مهاجرت کنند.

رشته دندانپزشکی امروزه یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی در جهان است. دانشجویان خارجی زیادی در این رشته تحصیل می کنند. همین مسئله رقابت شدیدی را برای دریافت پذیرش ایجاد کرده است. در پاکستان نیز برای ایجاد رقابت، محدودیت هایی ایجاد کرده اند. شناخت این محدودیت ها برای  علاقمندان بسیار ضروری است. افرادی که بدون آگاهی در این مسیر گام بردارند، بدون شک متهم به شکست در این زمینه خواهند بود. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در پاکستان را مد نظر خود قرار داده اند.

  • شرایط دانشجویان خارجی در پاکستان مناسب است؟
  • هزینه های تحصیل در پاکستان در رشته دندانپزشکی چقدر است؟
  • آیا می توان بدون آزمون ورودی در پاکستان به تحصیل پرداخت؟
  • روند دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان پاکستان را مقصد مناسبی برای تحصیل رشته دندانپزشکی دانست؟

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در پاکستان

افرادی که می خواهند رشته دندانپزشکی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کنند، باید در نظر داشته باشند که روند خاصی در این کشور وجود دارد. همه دانشجویان خارجی موظف هستند که در یک آزمون ورودی در این کشور شرکت کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، روند انتخاب دانشجویان از طریق همین آزمون است و محدودیت دیگری وجود ندارد. دروس زیست شناسی و شیمی بخش های عمه این آزمون را تشکیل می دهند.


روند تحصیل دندانپزشکی در این کشور به این صورت است که فرد ابتدا باید در آزمون ورودی، نمره قبولی را به دست آورد و سپس با ارائه مدرک زبان با سطح 5.5 آیلتس، خود را به پذیرش در دانشگاه ها نزدیک تر کند. سطح آزمون های ورودی چندان دشوار نیست و دانشجویان می توانند با تسلط به دروس دبیرستانی در ایران، آمادگی کامل برای شرکت در این آزمون را داشته باشند.

دوره آموزش دندانپزشکی در پاکستان 4 ساله است و دانشجویان مثل همه کشورهای جهان، باید در دوره کارآموزی نیز شرکت کنند و در غیر این صورت، مدرک دریافتی آن ها اعتباری نخواهد داشت.

معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در پاکستان

بر خلاف رشته پزشکی که دانشگاه های پاکستان جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان دارند، در رشته دندانپزشکی شرایط ضعیف تری وجود دارد. دانشجویان باید توجه داشته داشته باشند که رتبه برخی از دانشگاه های این کشور در جهان ثبت نشده است. این خود یک نکته بسیار مهم و اثرگذار برای انتخاب دانشگاه است.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در ایتالیا

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته دندانپزشکی در پاکستان عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه آسیاییرتبه جهانیتاییدیه وزارت بهداشت ایران
دانشگاه علوم بهداشت DOW184596ندارد
دانشگاه آقاخان245757دارد
دانشگاه ضیاالدین267810ندارد
دانشگاه رفاه ملی354987ندارد

معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در پاکستان

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که علاقمندان به رشته دندانپزشکی که می خواهند بعدتر به ایران بازگردند، بهتر است این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نکنند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

هزینه های رشته های دندانپزشکی در پاکستان

باید در نظر داشت که در حال حاضر، دندانپزشکی نه تنها در پاکستان بلکه در اکثر کشورهای جهان، بیشترین هزینه ها را به همراه خواهد داشت. توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی، هزینه تحصیل در پاکستان مناسب است و می توان با این وجود، رشته دندانپزشکی در این کشور را نیز نسبتا مناسب دانست.

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در پاکستان

با توجه به این که هزینه تحصیل در این رشته بالا است، حتی نمی توان انتظار داشت که فرد به بورسیه تحصیلی دسترسی داشت. از طرف دیگر، نمی توان از هزینه های زندگی در این کشور نیز چشم پوشی کرد. فرایند مهاجرت تحصیلی به پاکستان برای تحصیل رشته داروسازی مورد تایید مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیست.

سوالاتی درباره رشته دندانپزشکی در پاکستان

برخی از مهم ترین سوالاتی که درباره رشته دندانپزشکی در این کشور مطرح می شود عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در این رشته چقدر است؟ به طور متوسط، دانشجویان باید 5200$ (دلار) برای شهریه خود پرداخت کنند،. هزینه زندگی در این کشور هم حدود 200$ (دلار) در ماه است.
  • تحصیل رشته دندانپزشکی در پاکستان چه امتیازهایی دارد؟ به طور کلی مسیر مناسبی برای تحصیل در این رشته در کشور پاکستان وجود دارد. دانشگاه های این کشور مسیر سختی ندارند و می توان آن را برای بسیاری مناسب دانست.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *